2024-01-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Då lämnar man - inte misshandlar!

Att stanna i ett sådant förhållande är att välja att utsätta sig för kaos.

Att dessutom ha barn och välja att vara i ett kaotiskt förhållande är att välja för barnet att tvingas leva under oacceptabla förhållanden.

Chrippa har brustit i sitt föräldraansvar om det är som du påstår.

Det utöver sitt ansvar för sina egna handlingar när det avser att grovt misshandla sin sambo.

Snyggt av en vuxen vältränad stark karl.

Chrippa är inget svagt litet offer - möjligen offer för sina egna val att ta droger och anabola och se vad dessa val det ledde till.

Precis, han som gör sig känd för att stå på sig, faller nu som ett offer för en 10 år yngre brud samtidigt som han har ett barn att ta hand om..

Lösningen var att lämna henne så fort han såg de tendenserna, men han ville vara ung igen och ha kul.
Nu har det gått ut över hans liv, hans dotters liv och sin släkt. Allt för att han vill ha lite yngre possy.

Han agerade sedan antagligen som han gjorde pga av anabolamissbruket.
Det är väl lätt att tända till.
Men ingen ursäkt.

Eftersom vi också talar om grov misshandel så måste han gjort bor sig rejält.
Det JuKKIböy m fler håller på med är helt ointressant, det kommer inte påverka rättsprocessen ett skvatt. Det enda rätten vill fastslå är har han skadat henne eller inte.
Citera
2024-01-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Alltså kan vi vara överens om en sak. Finns det bild? Upp med den. Sen ang. Anjos videos, dom ställer ledande frågor ja. Tills jag sett en bild på Linnea med skador som inte är photoshoppad så är Chrippa oskyldig i mina ögon. Nej jag står inte på Jockebois sida, inte på Gustavs, Anjas eller Rasks.

Det stora offret här är dottern. Ingen annan. Om Chrippa haft ruter i sig hade han tagit dottern med sig och dragit kan man tycka. Men sluta för helvete att försvara Linnea tills någon jävel fått fram en bild på henne. Allvarligt talat.

Vad ska människorna på nätet med en bild till? Varför behöver folk som redan har dömt och klassat henne som psykfall och borderlinebrud få det de hetsar och tjatar om??
Och jag försvarar inte Linnea i misshandelsmålet och jag har inte dömt Chrippa på förhand men det som får mig att ändå backa Linnea i övrigt är det här jävla drevet och uthängningen och ärekränkningen hon utsätts för nu (och det är det även om informationen skulle stämma). Detta är illa nog om det är en "vanlig" person som utför men nu är det dessutom flertalet personer som är offentliga och som tillsammans har bra många, säkert hundratusentals följare som utan att ens inte behövt känna till Chrippa och Linnea från början nu gått in i någon jävla lynchmob.

Vad kommer hända om någonting nu faktiskt händer henne pga allt detta, någon liten tönt som tar dessa hot och det hat som sprids nu på allvar och gör slag i saken - kan man skylla på alla som deltagit i detta har då, då finns det många skyldiga här i tråden.
Eller ett annat scenario; vad händer om hon faktiskt visar sig vara helt jävla oskyldig och inte alls har några psykiska problem (utöver de som hon lär fått av allt som spritts) efter en ordentlig genomgång av allt material och undersökningar av sinnet?! Är det värt att riskera att ha förstått en människas liv så då? (Och jag vet att folk antagligen kommer säga att hon förstört Chrippas liv nu och yada yada men läs då igenom stycket igen innan det kommenteras).

Efter att all utredning är gjord och alla kort ligger på bordet om vad som hänt, hur de inblandade är och har betett sig. Allt det som vi faktiskt inte vet nu. Det enda vi egentligen fått till oss är material av väldigt varierande nivå av den anklagade partens närstående.
Så som vissa reagerat hade jag kunnat förstå om man gjort om det varit ens närmsta familj men av alla de tusentals som sitter och spyr galla över något ni inte har en blekaste aning om egentligen är ju sjukt. Hur skulle ni då reagera om det skulle vara er pappa,mamma,bror,syster???
Blir Linnea konstaterat psykiskt sjukt förklarad, okej visst då har grunderna stämt men fortfarande har det här spårat helt ur proportion även för det!!
Citera
2024-01-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hade jag varit Chrippa hade jag sågat han och morsan vid fotknölarna för att ha utnyttjat barnet på det där sättet.
Vilka jävla avskum. De tappade helt sin trovärdighet.
De är så insyltade i pengar, i offentligheten och i varandra så jag förväntar mig ingen vettig reaktion från Chrippa heller.

Hade det varit mitt barn hade h*n aldrig synts offentligt från första början, vilket min omgivning hade haft väldigt klart för sig var jag står där.
Citera
2024-01-05, 16:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Precis, han som gör sig känd för att stå på sig, faller nu som ett offer för en 10 år yngre brud samtidigt som han har ett barn att ta hand om..

Lösningen var att lämna henne så fort han såg de tendenserna, men han ville vara ung igen och ha kul.
Nu har det gått ut över hans liv, hans dotters liv och sin släkt. Allt för att han vill ha lite yngre possy.

Han agerade sedan antagligen som han gjorde pga av anabolamissbruket.
Det är väl lätt att tända till.
Men ingen ursäkt.

Eftersom vi också talar om grov misshandel så måste han gjort bor sig rejält.
Det JuKKIböy m fler håller på med är helt ointressant, det kommer inte påverka rättsprocessen ett skvatt. Det enda rätten vill fastslå är har han skadat henne eller inte.

Nu förstår jag att inte alla här har kunskapen att leta upp häktningsframställan men är du så desperat att du måste ljuga om att han är häktad för grov misshandel när han är häktad för misshandel. Det är ganska stor skillnad.

Sen ska jag berätta en sak för dig, anledningen till att rubriceringen är misshandel är för ett bimbobruden inte hade några skador så allt är ord emot ord och av någon anledning så väger en kvinnas ord tyngre, men sanningen kommer komma fram innan häktningstiden är förbi och blickarna kommer att vändas mot bimbon, misshandel, barnmisshandel, grovt barnfridsbrott, olaga intrång, falsk tillvitelse m.m.

Bimbon kommer inte klara sig undan att skaka galler i ett par år
Citera
2024-01-05, 16:31
När det inte kan bli värre, så lägger chipstutten upp en instastory, där sorgsen musik spelas och att om Chrippa är oskyldig ska Chloe ha sin pappa tillbaka, sen ett bildcollage med Chrippa och Chloe, detta första har även Julia delat, men sen fortsätter Anjos klipp med inklippta hotuttalanden som Chrippa gjort och även Jockes uttalanden om vad Chrippa kan ställa till med om någon hotar hans familj.

VILL DOM SÄNKA CHRISTOFER HELT?!
Citera
2024-01-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Har du varit i ett förhållande med en kvinna med allvarlig BPD? Med tanke på ditt "då lämnar man" antar jag att du inte har varit det.

Problemet är väl att det inte är brottsligt att ha en sjukdom men att det är det att bruka våld mot en annan människa? I Chrippas fall så kan det mycket väl ha varit så att L har varit taskig mot Chrippa verbalt och han därefter flippat ur och brukat våld. Dock är det inte olagligt att göra det ena men olagligt med det andra.
Citera
2024-01-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Anjos förklaring om att Chloe inte instruerats utan berättar själv på dom frågor som Anjo och "vi" (Jocke?) vill ha svar på är trovärdiga är för att dom får videobevis som svar på det snabbt, under en minut...
Eh, dom har lajvat under tiden?
Äckligt och sorgligt att Julia låter sig manipuleras och utnyttjas och drar med sig dottern i detta.
Hon skulle bett dom dra åt helvete och vänt sig till polisen. Det borde gjorts för länge sen, tex den "anonyma barnvakten i Gävle" som fått vetskap om blodigt våld under bilfärden, hon lämnade Chloe till Chrippa, trots att Linnea satt nere i bilen och väntade...

Det är så sjukt.

Hur länge har släkt och vänner mörkat detta?

Varför i helvete har INGEN hjälpt Christofer Julia och framförallt Chloe?!

Exakt, vad hände med de anmälningarna?
De har alltså skitit i att anmäla att då ett barn farit illa.
Jag finner inga ord.
Citera
2024-01-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Nu förstår jag att inte alla här har kunskapen att leta upp häktningsframställan men är du så desperat att du måste ljuga om att han är häktad för grov misshandel när han är häktad för misshandel. Det är ganska stor skillnad.

Sen ska jag berätta en sak för dig, anledningen till att rubriceringen är misshandel är för ett bimbobruden inte hade några skador så allt är ord emot ord och av någon anledning så väger en kvinnas ord tyngre, men sanningen kommer komma fram innan häktningstiden är förbi och blickarna kommer att vändas mot bimbon, misshandel, barnmisshandel, grovt barnfridsbrott, olaga intrång, falsk tillvitelse m.m.

Bimbon kommer inte klara sig undan att skaka galler i ett par år

Är jag desperat?
Va?

Det står i häktningsframställan att han är misstänkt för grov misshandel.
Dina dumma jävel.

Man kan dömmas för misshandel, sedan pratar man om graden av misshandeln.
I det här fallet yrkar åklagaren på att den är grov.

Man blir inte häktad för misshandel.
Speciellt inte såhär längre.
Såvida inte man är ASAP Rocky.
Citera
2024-01-05, 16:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
När det inte kan bli värre, så lägger chipstutten upp en instastory, där sorgsen musik spelas och att om Chrippa är oskyldig ska Chloe ha sin pappa tillbaka, sen ett bildcollage med Chrippa och Chloe, detta första har även Julia delat, men sen fortsätter Anjos klipp med inklippta hotuttalanden som Chrippa gjort och även Jockes uttalanden om vad Chrippa kan ställa till med om någon hotar hans familj.

VILL DOM SÄNKA CHRISTOFER HELT?!

Här håller jag med dig till hundra procent!
Citera
2024-01-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Från början följde jag det här som ett litet tidsfördriv, vad kan galningarna hitta på nu - typ?
Men idag är det rena skräckfilmen!

Jag har aldrig förväntat mig något bra från dessa, men att de kunde gå såhär långt är ren skam!

De är kapabla till precis vad som helst och det är otäckt.
Citera
2024-01-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
De är så insyltade i pengar, i offentligheten och i varandra så jag förväntar mig ingen vettig reaktion från Chrippa heller.

Hade det varit mitt barn hade h*n aldrig synts offentligt från första början, vilket min omgivning hade haft väldigt klart för sig var jag står där.

De utnyttjar barn för egen vinning skull, fy fan vad lågt.
Citera
2024-01-05, 16:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Vad ska människorna på nätet med en bild till? Varför behöver folk som redan har dömt och klassat henne som psykfall och borderlinebrud få det de hetsar och tjatar om??
Och jag försvarar inte Linnea i misshandelsmålet och jag har inte dömt Chrippa på förhand men det som får mig att ändå backa Linnea i övrigt är det här jävla drevet och uthängningen och ärekränkningen hon utsätts för nu (och det är det även om informationen skulle stämma). Detta är illa nog om det är en "vanlig" person som utför men nu är det dessutom flertalet personer som är offentliga och som tillsammans har bra många, säkert hundratusentals följare som utan att ens inte behövt känna till Chrippa och Linnea från början nu gått in i någon jävla lynchmob.

Vad kommer hända om någonting nu faktiskt händer henne pga allt detta, någon liten tönt som tar dessa hot och det hat som sprids nu på allvar och gör slag i saken - kan man skylla på alla som deltagit i detta har då, då finns det många skyldiga här i tråden.
Eller ett annat scenario; vad händer om hon faktiskt visar sig vara helt jävla oskyldig och inte alls har några psykiska problem (utöver de som hon lär fått av allt som spritts) efter en ordentlig genomgång av allt material och undersökningar av sinnet?! Är det värt att riskera att ha förstått en människas liv så då? (Och jag vet att folk antagligen kommer säga att hon förstört Chrippas liv nu och yada yada men läs då igenom stycket igen innan det kommenteras).

Efter att all utredning är gjord och alla kort ligger på bordet om vad som hänt, hur de inblandade är och har betett sig. Allt det som vi faktiskt inte vet nu. Det enda vi egentligen fått till oss är material av väldigt varierande nivå av den anklagade partens närstående.
Så som vissa reagerat hade jag kunnat förstå om man gjort om det varit ens närmsta familj men av alla de tusentals som sitter och spyr galla över något ni inte har en blekaste aning om egentligen är ju sjukt. Hur skulle ni då reagera om det skulle vara er pappa,mamma,bror,syster???
Blir Linnea konstaterat psykiskt sjukt förklarad, okej visst då har grunderna stämt men fortfarande har det här spårat helt ur proportion även för det!!

Precis vad jag också reagerar på. Är illamående över detta drev och oroad över den skada som detta kan leda till.

Nätmobbning av grövsta slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in