Citat:
Ursprungligen postat av
Nodangerontheroof
Alltså kan vi vara överens om en sak. Finns det bild? Upp med den. Sen ang. Anjos videos, dom ställer ledande frågor ja. Tills jag sett en bild på Linnea med skador som inte är photoshoppad så är Chrippa oskyldig i mina ögon. Nej jag står inte på Jockebois sida, inte på Gustavs, Anjas eller Rasks.
Det stora offret här är dottern. Ingen annan. Om Chrippa haft ruter i sig hade han tagit dottern med sig och dragit kan man tycka. Men sluta för helvete att försvara Linnea tills någon jävel fått fram en bild på henne. Allvarligt talat.
Vad ska människorna på nätet med en bild till? Varför behöver folk som redan har dömt och klassat henne som psykfall och borderlinebrud få det de hetsar och tjatar om??
Och
jag försvarar inte Linnea i misshandelsmålet och jag har inte dömt Chrippa på förhand men det som får mig att ändå backa Linnea i övrigt är det här
jävla drevet och uthängningen och ärekränkningen hon utsätts för nu (och det är det även om informationen skulle stämma). Detta är illa nog om det är en "vanlig" person som utför men nu är det dessutom flertalet personer som är offentliga och som tillsammans har bra många, säkert hundratusentals följare som utan att ens inte behövt känna till Chrippa och Linnea från början nu gått in i någon jävla lynchmob.
Vad kommer hända om någonting nu faktiskt händer henne pga allt detta, någon liten tönt som tar dessa hot och det hat som sprids nu på allvar och gör slag i saken -
kan man skylla på alla som deltagit i detta har då, då finns det många skyldiga här i tråden.
Eller ett annat scenario; vad händer om hon faktiskt visar sig vara helt jävla oskyldig och inte alls har några psykiska problem (utöver de som hon lär fått av allt som spritts) efter en ordentlig genomgång av allt material och undersökningar av sinnet?! Är det värt att riskera att ha förstått en människas liv så då? (Och jag vet att folk antagligen kommer säga att hon förstört Chrippas liv nu och yada yada men läs då igenom stycket igen innan det kommenteras).
Efter att all utredning är gjord och alla kort ligger på bordet om vad som hänt, hur de inblandade är och har betett sig. Allt det som vi faktiskt inte vet nu. Det enda vi egentligen fått till oss är material av väldigt varierande nivå av den anklagade partens närstående.
Så som vissa reagerat hade jag kunnat förstå om man gjort om det varit ens närmsta familj men av alla de tusentals som sitter och spyr galla över något ni inte har en blekaste aning om egentligen är ju sjukt. Hur skulle ni då reagera om det skulle vara er pappa,mamma,bror,syster???
Blir Linnea konstaterat psykiskt sjukt förklarad, okej visst då har grunderna stämt men fortfarande har det här spårat helt ur proportion även för det!!