Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-06, 17:26
  #685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Problemet här är inte vem som beordrar ut dem utan fakta är att Capitols polischef frågade efter dem 6 gånger och blir nerstängd innan det ens går till de som kan beordra ut och det innehåller även borgmästaren i DC.

Det var många som ringde Trump om hjälp och du har rätt att struntade kallt i det. Han ville få utkräva undantagstillstånd för att få in de falska elektorerna för att han skulle få sitta kvar.


The D.C. National Guard is the only National Guard unit, out of all of the 54 states and territories, which reports only to the President. The D.C. National Guard provides mission-ready personnel and units for active duty in the armed services in the time of war or national emergency.
__________________
Senast redigerad av Huggig 2024-01-06 kl. 17:31.
Citera
2024-01-06, 17:27
  #686
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
För några dagar sedan yrade du om att SCOTUS inte ens skulle ta upp fallet (vilket var extremt osannolikt, med tanke på att domstolen bokstavligen etablerades för exakt detta syfte). Några fler profetior du vill dela med dig av innan SCOTUS skämmer ut dig?
Har jag aldrig sagt, utan det jag sade var att det är lätt troligt beslut.
Så varför ljuger du?
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Den stora frågan borde vara varför man inte bara åtalar Trump för brott mot USC 18 § 2383, som specifikt har till syfte att diskvalificera personer enligt konstitutionens 14:e tillägg. Om vi följer din logik så hade han enkelt kunnat dömas efter en normal rättsprocess där båda sidor kan kalla in vittnen, "subpoena documents", kalla in experter, och Trumps skuld kan avgöras av en "jury of his peers". Domen hade sedan kunnat överklagas till en appellationsdomstol, en "circuit court of appeals", och slutligen till SCOTUS.

Istället har man initierat en konstitutionell kris där SCOTUS kommer behöva tillrättavisa två delstater som struntat i konstitutionen och helt enkelt plockat bort en kandidat från valsedeln i strid med grundlagen.

Förresten, Colorados Secretary of State, Jena Griswold, har redan certifierat Trump på Colorados valsedel, så Trump kommer att kunna delta i primary-processen för republikanerna. Hon gjorde detta efter SCOTUS beslut att ta upp ärendet från Colorados HD.
Åtal finns redan, du får invänta resultatet av den rättegången innan du förekommer den
Citera
2024-01-06, 17:32
  #687
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har jag aldrig sagt

Visst har du det. Så här skrev du den 3:e januari:
Jag vet inte vilken väg det tar genom SCOTUS, jag lutar och att det lätt lätt lutar mot att de inte tar upp fallet alls.
(FB) Maine försöker ta bort Trump från valsedeln- ett tecken på desperation?

Citat:
Åtal finns redan

Jaså, kan du visa mig det åtalet?
Citera
2024-01-06, 17:33
  #688
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Det var många som ringde Trump om hjälp och du har rätt att struntade kallt i det. Han ville få utkräva undantagstillstånd för att få in de falska elektorerna för att han skulle få sitta kvar.

Capitols polischef gick inte till Trump utan tog det enligt sitt eget närmaste chain of command som skulle ha tagit det vidare själva. Det gjorde dem inte för det var "dålig optik" fick han höra.
Citera
2024-01-06, 17:35
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Capitols polischef gick inte till Trump utan tog det enligt sitt eget närmaste chain of command som skulle ha tagit det vidare själva. Det gjorde dem inte för det var "dålig optik" fick han höra.

The President of the United States is the commander-in-chief of the District of Columbia National Guard.

Trump var den enda som kunde kalla ut NG of DC.

Han gjorde inte det. Inte på hela dagen. För att han ville utfärda undantagstillstånd för att få de falska elektorerna räknade och få sitta kvar trots att Biden var vald.
Citera
2024-01-06, 17:40
  #690
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
The President of the United States is the commander-in-chief of the District of Columbia National Guard.

Trump var den enda som kunde kalla ut NG of DC.

Han gjorde inte det. Inte på hela dagen. För att han ville utfärda undantagstillstånd för att få de falska elektorerna räknade och få sitta kvar trots att Biden var vald.

Om Capitols polischef ville ha dem 6 gånger och blir nerstängd av sitt eget chain of command så är det väl helt jävla irrelevant vem som kan kommendera ut dem. Borgmästaren hade också kunnat tagit ut dem tex men vad fan spelar det för roll om det aldrig når rätt ort.
Citera
2024-01-06, 17:43
  #691
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Visst har du det. Så här skrev du den 3:e januari:
Jag vet inte vilken väg det tar genom SCOTUS, jag lutar och att det lätt lätt lutar mot att de inte tar upp fallet alls.
(FB) Maine försöker ta bort Trump från valsedeln- ett tecken på desperation?



Jaså, kan du visa mig det åtalet?
Yup, det sade jag, så varför ljuger du?
Berättar du att du inte vet om åtalet som Jack Smith oberoende åklagare gjort?
För det är anmärkningsvärt att du inte vet, kanske läser för mycket skräp sidor?
Citera
2024-01-06, 17:44
  #692
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Om Capitols polischef ville ha dem 6 gånger och blir nerstängd av sitt eget chain of command så är det väl helt jävla irrelevant vem som kan kommendera ut dem. Borgmästaren hade också kunnat tagit ut dem tex men vad fan spelar det för roll om det aldrig når rätt ort.
Nope, du berättar endast att du vägrar ta in fakta!
Citera
2024-01-06, 17:45
  #693
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Bara det att han inte kallade ut nationalgardet jan6 visar ju på hans stöd för skapa kaos där han skulle kunna ändra på valresultatet till sin egen fördel visar väl att han inte är för demokrati kan jag tycka.

Han kallade heller inte ut nationalgardet när BLM/demokraterna försökte störta landet. Det är normalt delstatsguvernörer eller i DC:s fall arméchefen som kan kalla in nationalgardet såvida landet inte angrips av främmande makt, först då får presidenten fullt mandat för styrkorna. Så i praktiken så låg det på pentagon att aktivera nationalgardet i DC.
Citera
2024-01-06, 17:46
  #694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Om Capitols polischef ville ha dem 6 gånger och blir nerstängd av sitt eget chain of command så är det väl helt jävla irrelevant vem som kan kommendera ut dem. Borgmästaren hade också kunnat tagit ut dem tex men vad fan spelar det för roll om det aldrig når rätt ort.

Vet inte varför du inte förstår vad jag skriver? Läser du ens det? Trump är den som är commander-in-chief när det gäller Districs och Columbias National Guard. Folk ringde allt de kunde till Trump men han ville utfärda undantagstillstånd så att han kunde sitta kvar som president.


Does the mayor of D.C. have authority over the National Guard?
The governors of states and territories control their National Guards, while the president controls the D.C. National Guard. The House-passed version of the NDAA gives the D.C. mayor control over the D.C. National Guard.
Citera
2024-01-06, 17:48
  #695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Han kallade heller inte ut nationalgardet när BLM/demokraterna försökte störta landet. Det är normalt delstatsguvernörer eller i DC:s fall arméchefen som kan kalla in nationalgardet såvida landet inte angrips av främmande makt, först då får presidenten fullt mandat för styrkorna. Så i praktiken så låg det på pentagon att aktivera nationalgardet i DC.

Nej. Presidenten har full makt över NG i DC hela tiden. Du får nog vackert ta in att Trump ville att kaoset skulle fortsätta så att han kunde utfärda undantagstillstånd.

Does the mayor of D.C. have authority over the National Guard?
The governors of states and territories control their National Guards, while the president controls the D.C. National Guard.
Citera
2024-01-06, 17:48
  #696
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nope, du berättar endast att du vägrar ta in fakta!

Fakta är att intervjun kan ses av vem som helst och där kan du få höra det men med sån där grav konfirmeringsbias så fixar man inte verklighet och sanning. För mycket knäck i öronen?

Tucker Carlson Interviews Capitol Police Chief Steven Sund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in