Citat:
Ursprungligen postat av
M.Murati
Din lortiga lilla nazisthora
Tar det som ett kvitto på att du förlorat debatten och inte längre har några genmälen.
Citat:
Det är just implementering av delstatens lagstiftning
Konstitutionen stipulerar att lagstiftningen skall komma från "congress", inte från lokala delstatsparlament. Observera för övrigt att detta enbart gäller Colorado. Maine försökte inte ens tillämpa någon lagstiftning, man
deklarerade Trumps skuld utan prövning.
Citat:
rörande konstitutionella övertramp som S.C. ska överväga och ta beslut om. Trump behöver för tusende gången inte vara dömd eller åtalad för statskupp.
När konstitutionen stipulerar att "congress shall have the power to enforce, by appropriate legislation, the provisions of this article", så talar den naturligtvis om att avsnitt 3 skall tillämpas medelst lagar som stiftats av kongressen och som har till syfte att åberopa avsnitt 3.
Ingen kan berövas rättigheter eller dömas för brott utan "due process of law", vilket är en annan del av just det 14:e tillägget. Jag har citerat tidigare domar (som specifikt behandlat avsnitt 3 i 14:e tillägget) som bekräftar denna självklara tolkning.
Citat:
Utan en medverkande deltagare i sådana försök är tillräckligt, enligt konstitutionen.
Jag tror att du missade delen i 14:e tillägget om att "the provisions of this article" skall bli "enforced" av "appropriate legislation" från "congress".
Jag hittar ingenting i konstitutionen om att "the Secretary of State for Maine shall have the power to enforce, by declaration, the provisions of this article". Eller?
Citat:
Kongressen har noll och intet med detta att göra.
Enligt konstitutionen är det kongressens uppgift att stifta lagar för att tillämpa och "enforce" avsnitt 3 i 14:e tillägget. Eller hur?