Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sassa1987
Nej jag vet inte... Han har svårt för känslorna skuld och skam och rymmer det SÅ GOTT han bara kan.. så han rättfärdigar sitt beteende nu mot att jag är manipulativ och hemsk.... så troligtvis missbruket som bedövar känslorna? eller?
Allt du beskriver ser jag som narcissism.
1. Missbruk pga att de har så mkt dåliga känslor som kaosar inombords. Alltså ett symtom är missbruk, inte tvärtom.
2. Rättfärdigat beteende
3. Kan bara släppa familjen och glömma bort dom
4. Maktutövande yrke (läkare)
5. Skuld och skam
6. Manipulativ
7. Bråkig.
8. Leker med sina känslor genom att helt kalls ta tillbaka att han skulle älska dig.

Etc.

Aja. Nu har jag kapat tråden. Håller tummarna för dig. Du vet väl om, att det finns en annan sida av livet. Där man faktiskt mår rätt toppen.
Senast redigerad av AutusDidactus 2024-01-15 kl. 16:26.
Citera
2024-01-15, 16:25
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Känner FRUKTANSVÄRT mycket skuld.... mannen jag älskade mer än mitt eget liv, gav allt för.... de blev så mycket bråk.. jag lyckades inte få det att hålla... jag gjorde så mycket fel... men grunden tror jag ändå bestod av hans missbruk... och psykiska ohälsa... som han aldrig tog tag i.. Depressionerna pga troligen asperger.... ej diagnostiserad, bara min misstanke...

Mannen du älskade ljög för dig hela tiden förstå det, du kan ALDRIG tvinga en person att vara som du vill att den ska vara, skulden du känner är naturlig men du ska absolut försöka blicka vidare och inte lägga en sån stor last på dig själv, jag tycker ändå du är modig som pratar om det öppet och jag lider med dig, hoppas det reder sig för dig, det är allt för många i Sverige som mår dåligt för något de inte bör må dåligt över.

Önskar dig all lycka, mannen du vill ha finns där ute någonstans.
Citera
2024-01-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodaste-raven
Nej, jag har inte noll koll. Tvärtom god erfarenhet. Absolut ingenstans har jag skuldbelagt ts för någonting. Har god erfarenhet av medberoende också. Du läser in saker jag absolut INTE har skrivit.

Det är ett fritt forum dessutom. Jag får tycka att det är fel approach att tvinga på en partner urinprov. Bryter man en persons integritet kan man inte bli förvånad om den går.

Angående det sista så hör det inte hemma i denna tråd. Och också där läser du in något jag aldrig skrev.

Allvarligt talat? Läs tråden innan du ger råd. urinproven var 2019 och vi är i 2024. Han lämnad einte 2019. Har inte gjort tester på flera år
Citera
2024-01-15, 16:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Vill ni tjafsa med varandra, så gör det via PM./mod
Citera
2024-01-15, 16:42
Medlem
hieroboams avatar
Tramadol är det Boko Haram tar för att orka utföra sina attacker, jag hade inte velat ha honom nära barn.
Citera
2024-01-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Många personlighetsstörda har ett väldigt kaosigt inre och därför tror jag att det kan vara av de jag nämnde, och då kan de knarka lite vadsom. Har ingen aning om hur bipolära är, däremot har jag hört om folk som fått diagnos som bipolär men de själva indirekt erkänt att den är fel för att de är narcissister och det är bara bra enligt dom.

Vad är det över det med TS berättelse som får dig att säga bipolär? Jag vet som sagt inget om det.

Ja knarkande för det första
Citera
2024-01-15, 16:47
Medlem
Citat:
Det betyder såååå mycket att få höra ert stöd... att det inte varit mitt fel... Att det är tydligt detta med missbruket. TACK <3

Tror ni på detta han sa om att han inte älskar mig, varit miserabel osv? Eller var det missbruket i grunden som fick honom att säga hemska saker? han sa ju de i ren ilska - tror inte han sagt sådär i ett lugnt skick nämligen....

Nu ska du veta
Att en missbrukare kan endast älska drogen
Aldrig sig själv
Aldrig någon annan
Citera
2024-01-15, 16:48
Bannlyst
Citat:
Allvarligt talat? Läs tråden innan du ger råd. urinproven var 2019 och vi är i 2024. Han lämnad einte 2019. Har inte gjort tester på flera år

Ts ts ts!

Kan du ringa en beroendeenhet eller något som har hand om medberoende redan imorgon för hjälp?

Jag lovar dig att det är rätt väg här. Du ska inte sitta med det här ensam eller med hans föräldrar.

Nej, nej, nej.
Citera
2024-01-15, 16:48
Medlem
Citat:
Jag kan inte ens ta tillbaka honom - han har dragit och vill inte ens säga hej till sina barn.. hämtade sina däck som hans mamma kommunicerade till mig om och jag erbjöd att komma iun och säga hej till barnen.. han gasade därifrån utan att ens en gång säga hej till barnen.. hans pappa kom och sa hej och menade att han skulle bli "ledsen" om han såg dem...

Tror ni verkligen jag ens kommer behöva säga nej?

Det kommer komma en dag då han vill ha tillbaka barnen
Kanske till och med kommer ställa till med tingsrätten med mera

Du kräver endast lugnt drogtest
Citera
2024-01-15, 16:50
Medlem
Önskar dig all lycka, mannen du vill ha finns där ute någonstans.[/quote]

Men först ska hon bli kvinnan hon själv vill ha
Citera
2024-01-15, 16:53
Medlem
Citat:
Tack så mycket!

Men han slutade ju 2019.... jag vet inte om han började igen, det var de jag ville ha er åsikt om baserat på hans beteende --- aggression, lämnade i ilska... Osv.. Men är det verkligen drastiskt? Hört att många missbrukare lämnar familj? Det kosntiga är att han klarar sitt svåra jobb.
Vad är det för jobb?
Citera
2024-01-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Tänk att såna här lirare tamefan alltid lyckas träffar kvinnor i parti & minut! Det är verkligen ett mysterium för oss hyggliga skötsamma män

Lika fascinerande hur kvinnorna så länge accepterar att hunsas av desamma....

Nu spekulerar jag fritt

Kanske TS har medberoende med sig från barnsben
Man har ofta det
Kanske genom missbrukande föräldrar psykiskt sjuka föräldrar eller andra anhöriga som är nära...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in