Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-14, 17:53
  #925
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är du som använder mikrosemantik i tron det berättar något annat än vad konstutionen säger.

Jag är den som citerat konstitutionen (och domslut). När jag påpekar konstitutionens tydliga text blir du upprörd och tar till förolämpningar och lögner.

Det är inte seriöst, eller hur? Jag väntar fortfarande på svar varför Smith inte åtalade Trump för "insurrection".

Citat:
Och vittnen och bevis har de tagit in, hur kan du missat det?

Trump är inte åtalad för "insurrection", så de "bevis och vittnen" du talar om har ganska dålig bäring på själva sakfrågan, dvs. "insurrection" och Maine/Colorado.

Citat:
Nej, SCOTUS kommer inte använda dina argument, du lurar ingen inte ens dig själv.

Oavsett om de använder "mina" argument eller inte så kommer de att behandlas på ett eller annat sätt.

Citat:
läs senaste inlägger var gång du får suget att svara, för inget kommer ändra sig för dig.

Jag väntar fortfarande på svar varför Smith inte bara åtalade Trump för "insurrection" om nu detta var det brott han begått. Jag menar, lagen finns där, och konstitutionens text finns det. Vore ju enkelt, eller hur?
Citera
2024-01-14, 18:54
  #926
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Då borde det vara enkelt att åtala honom. Tycker du inte att statskuppsförsök ska leda till åtal och fällande dom?

Avsaknaden av åtal berättar allt, KLyban. Allt. Enligt dig. Kanske du bara ljög då...

Edit: Colorado har redan ändrat sig. Detta tjänstemannabeslut kommer givetvis ändras även det.
Visst åtalar man, men här och ämnet är både åtal och domar betydelselösa.
Allt som krävs är att påvisa ett deltagande i samhällsomstörtande verksamhet, och det har man gjort med vittnen och bevis som även finns i åtalen
Du verkar lite långsam.
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag är den som citerat konstitutionen (och domslut). När jag påpekar konstitutionens tydliga text blir du upprörd och tar till förolämpningar och lögner.

Det är inte seriöst, eller hur? Jag väntar fortfarande på svar varför Smith inte åtalade Trump för "insurrection".



Trump är inte åtalad för "insurrection", så de "bevis och vittnen" du talar om har ganska dålig bäring på själva sakfrågan, dvs. "insurrection" och Maine/Colorado.



Oavsett om de använder "mina" argument eller inte så kommer de att behandlas på ett eller annat sätt.



Jag väntar fortfarande på svar varför Smith inte bara åtalade Trump för "insurrection" om nu detta var det brott han begått. Jag menar, lagen finns där, och konstitutionens text finns det. Vore ju enkelt, eller hur?
Som jag sade, jag redan berättat för dig hur det är, att du låtsas saker inte existerar hjälper dig inte.
Citera
2024-01-14, 22:08
  #927
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Tar det som ett kvitto på att du förlorat debatten och inte längre har några genmälen.
Men du är ju en nazist... så... varför bli ledsen över att jag säger sanningen?

(FB) Hur kan folk vara så korkade att de tror på förintelsemyten?

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Konstitutionen stipulerar att lagstiftningen skall komma från "congress", inte från lokala delstatsparlament. Observera för övrigt att detta enbart gäller Colorado. Maine försökte inte ens tillämpa någon lagstiftning, man deklarerade Trumps skuld utan prövning.
Delstaterna har (uppenbarligen) olika sätt att implementera lagen på. Kongressen skriver lagar, förstår du verkligen inte skillnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
När konstitutionen stipulerar att "congress shall have the power to enforce, by appropriate legislation, the provisions of this article", så talar den naturligtvis om att avsnitt 3 skall tillämpas medelst lagar som stiftats av kongressen och som har till syfte att åberopa avsnitt 3.
Vari konstitutionen står det att kongressen har rätt att ändra domslut som tagits i delstaten? Du tillskriver "appropriate legislation" något magiskt så hur realiserar man denna maktutövning? Du får gärna använda buzzwords och alternativa fakta om du finner det hjälpsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ingen kan berövas rättigheter eller dömas för brott utan "due process of law", vilket är en annan del av just det 14:e tillägget. Jag har citerat tidigare domar (som specifikt behandlat avsnitt 3 i 14:e tillägget) som bekräftar denna självklara tolkning.
Ska skuldfrågan vara relevant för dig eller inte? Du yrar ganska ordentligt på den punkten så det blir svårt att förstå vad du tänkt att dina kommentarer ska mynna ut i.

Nog begriper du väl själv att man får sätta upp kvalifikationskrav? Annars skulle ju vilken kriminell bedragare som helst få delta i valet. Eller har du fantiserat så länge om ett laglöst Hitlerland att det skulle vara att beröva någons rättigheter när man inte kan möta de krav som är nödvändigt att uppfylla? Jösses. Klarar ej kandidaten detta så är det inte heller märkligare än att delstaten sätter in tjänstemän som verkställer diskvalifikationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag tror att du missade delen i 14:e tillägget om att "the provisions of this article" skall bli "enforced" av "appropriate legislation" från "congress".

Jag hittar ingenting i konstitutionen om att "the Secretary of State for Maine shall have the power to enforce, by declaration, the provisions of this article". Eller?

Enligt konstitutionen är det kongressens uppgift att stifta lagar för att tillämpa och "enforce" avsnitt 3 i 14:e tillägget. Eller hur?
Din tolkningsförmåga är under par nazisten så det är kanske mer lämpligt för dig att ta reda på vilka uppgifter det är som Maines representant har tillsatts för att ombesörja. Blir ju bara konstigt när du ska upprepa ord som "enforce" utan att förstå vad det betyder i den här kontexten. Möjligtvis skriver Supreme Court om hennes arbetsbeskrivning något och rekommenderar en mer omfattande domstolsprocess, som i Colorado, så alla parter blir nöjda. Men aldrig någonsin lär de tilldela kongressmedlemmar mer makt genom att skriva om självaste konstitutionen.
__________________
Senast redigerad av M.Murati 2024-01-14 kl. 22:11.
Citera
2024-01-14, 22:18
  #928
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Murati
Men du är ju en nazist... så... varför bli ledsen över att jag säger sanningen?

(FB) Hur kan folk vara så korkade att de tror på förintelsemyten?

Delstaterna har (uppenbarligen) olika sätt att implementera lagen på. Kongressen skriver lagar, förstår du verkligen inte skillnaden?

Vari konstitutionen står det att kongressen har rätt att ändra domslut som tagits i delstaten? Du tillskriver "appropriate legislation" något magiskt så hur realiserar man denna maktutövning? Du får gärna använda buzzwords och alternativa fakta om du finner det hjälpsamt.

Ska skuldfrågan vara relevant för dig eller inte? Du yrar ganska ordentligt på den punkten så det blir svårt att förstå vad du tänkt att dina kommentarer ska mynna ut i.

Nog begriper du väl själv att man får sätta upp kvalifikationskrav? Annars skulle ju vilken kriminell bedragare som helst få delta i valet. Eller har du fantiserat så länge om ett laglöst Hitlerland att det skulle vara att beröva någons rättigheter när man inte kan möta de krav som är nödvändigt att uppfylla? Jösses. Klarar ej kandidaten detta så är det inte heller märkligare än att delstaten sätter in tjänstemän som verkställer diskvalifikationen.

Din tolkningsförmåga är under par nazisten så det är kanske mer lämpligt för dig att ta reda på vilka uppgifter det är som Maines representant har tillsatts för att ombesörja. Blir ju bara konstigt när du ska upprepa ord som "enforce" utan att förstå vad det betyder i den här kontexten. Möjligtvis skriver Supreme Court om hennes arbetsbeskrivning något och rekommenderar en mer omfattande domstolsprocess, som i Colorado, så alla parter blir nöjda. Men aldrig någonsin lär de tilldela kongressmedlemmar mer makt genom att skriva om självaste konstitutionen.
Jag håller med dig. SCOTUS ska inte blanda sig i delstaters vallagar. Om enskilda tjänstemän beslutar att man måste rösta på Joe Biden får Maines medborgare gilla läget.

Ska bli intressant att se väljarnas fascination inför en valsedel med endast ett namn på. Hoppas de känner trygghet i att vår demokrati bevaras.
Citera
2024-01-14, 22:42
  #929
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Som jag sade, jag redan berättat för dig hur det är, att du låtsas saker inte existerar hjälper dig inte.

Tänker du fortsätta låtsas att det existerar ett "insurrection"-åtal mot Trump?
Citera
2024-01-14, 22:55
  #930
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Murati
Men du är ju en nazist... så... varför bli ledsen över att jag säger sanningen?

Du har inga argument kvar, så jag antar att ad hominem-attackerna är din sista utväg?

Citat:
Delstaterna har (uppenbarligen) olika sätt att implementera lagen på.

Fast ingen delstat har åberopat "insurrection"-lagen, dvs. USC 18 § 2383, och Trump har inte åtalats för "insurrection". Colorado använde en lokal delstatslag, och Maine använde ingen lag alls.

Citat:
Kongressen skriver lagar, förstår du verkligen inte skillnaden?

Precis, kongressen har till uppgift att stifta lagar för att implementera diskvalifikationsavsnittet i 14:e tillägget, vilket man också gjort, i USC 18 § 2383, men hittills har ingen delstat (eller den federala regeringen) utnyttjat denna lag för att diskvalificera Trump. Och Jack Smith valde att inte åtala Trump för detta brott.

Citat:
Vari konstitutionen står det att kongressen har rätt att ändra domslut som tagits i delstaten?

Det har man inte. Däremot har SCOTUS rätt att upphäva okonstitutionella domslut, t.ex. det i Colorado.

Citat:
Du tillskriver "appropriate legislation" något magiskt så hur realiserar man denna maktutövning?

Genom att åtala personen för det brott som kongressen instiftat. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?

Citat:
Du får gärna använda buzzwords och alternativa fakta om du finner det hjälpsamt.

Jag håller mig helst till konstitutionen och etablerad lag.

Citat:
Ska skuldfrågan vara relevant för dig eller inte? Du yrar ganska ordentligt på den punkten så det blir svårt att förstå vad du tänkt att dina kommentarer ska mynna ut i.

Med hänsyn till Colorados och Maines beslut så är skuldfrågan oväsentlig, eftersom man diskvalificerat Trump i strid med grundlagen. Om Trump skulle åtalas för brott mot USC 18 § 2383 så är skuldfrågan naturligtvis avgörande, men Jack Smith valde att inte åtala Trump för detta.

Citat:
Nog begriper du väl själv att man får sätta upp kvalifikationskrav?

Konstitutionen specificerar kraven för att få ställa upp i presidentvalet. Den specificerar också att någon kan diskvalificeras på basis av "insurrection" och att kongressen har makten att införliva diskvalifikationen genom "appropriate legislation". Dock valde Jack Smith att inte åtala Trump för brott mot den "appropriate legislation" som existerar.

Citat:
Eller har du fantiserat så länge om ett laglöst Hitlerland att det skulle vara att beröva någons rättigheter när man inte kan möta de krav som är nödvändigt att uppfylla?

Ironiskt nog är det ju Maine som berövat någons rättigheter utan att ens pröva saken i domstol. Man deklarerade att Trump var skyldig.

Citat:
Din tolkningsförmåga är under par nazisten så det är kanske mer lämpligt för dig att ta reda på vilka uppgifter det är som Maines representant har tillsatts för att ombesörja. Blir ju bara konstigt när du ska upprepa ord som "enforce" utan att förstå vad det betyder i den här kontexten. Möjligtvis skriver Supreme Court om hennes arbetsbeskrivning något och rekommenderar en mer omfattande domstolsprocess, som i Colorado, så alla parter blir nöjda. Men aldrig någonsin lär de tilldela kongressmedlemmar mer makt genom att skriva om självaste konstitutionen.

Eftersom jag tvingats undervisa dig i konstitutionens tydliga text så är det nog din tolkningsförmåga vi bör klandra, inte min. Som sagt, jag hittar ingenting i konstitutionen om att "the Secretary of State for Maine shall have the power to enforce, by declaration, the provisions of this article".

Kongressens uppgift är att stifta lagar enligt vilka personer kan åtalas, så att de kan diskvalificeras enligt konstitutionens 14:e tillägg. Syftet var så klart inte att Maines SoS enhälligt skulle kunna deklarera sina politiska motståndare som olämpliga och därmed beröva dem grundlagsstadgade rättigheter utan prövning. Eller hur?
Citera
2024-01-15, 00:29
  #931
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Fast ingen delstat har åberopat "insurrection"-lagen, dvs. USC 18 § 2383, och Trump har inte åtalats för "insurrection". Colorado använde en lokal delstatslag, och Maine använde ingen lag alls.
J6-utredningens fynd har lett till hundratals fällande domar så de har bland annat refererat till detta underlag då man har förklarat hur och varför de kom fram till sin slutsats.

Proud Boys, Oath Keepers (dina meningfränder), får avtjäna seriös tid nu för sitt kuppförsök. Men det hade de aldrig behövt göra om deras idol, uppviglaren Trump, hade visat lite förstånd och istället valt att organisera protestmarschen utanför Trump Tower.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Precis, kongressen har till uppgift att stifta lagar för att implementera diskvalifikationsavsnittet i 14:e tillägget, vilket man också gjort, i USC 18 § 2383, men hittills har ingen delstat (eller den federala regeringen) utnyttjat denna lag för att diskvalificera Trump. Och Jack Smith valde att inte åtala Trump för detta brott.
Har inte behövts tidigare då ingen f.d. president har stått åtalad för bland annat; conspiracy to defraud the U.S., conspiracy to obstruct an official proceeding, obstruction of and attempt to obstruct an official proceeding, and conspiracy against rights, och >1000 åtalspunkter till.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det har man inte. Däremot har SCOTUS rätt att upphäva okonstitutionella domslut, t.ex. det i Colorado.
Det är vad du säger, ja. Annars är det mer än tydligt att delstaten har följt det lagrum som delstaten själv har bestämt ska gälla.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Genom att åtala personen för det brott som kongressen instiftat. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?
Konstitutionella brottet här avser bland annat uppvigling och deltagande i subversiva gärningar mot staten. Som huvudorganisatör för sagda anklagelser så ser det onekligen mörkt ut för Donald Trump. Det kan Jack Smith och delstatsåklagare i flera oberoende delstater försäkra dig om.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Med hänsyn till Colorados och Maines beslut så är skuldfrågan oväsentlig, eftersom man diskvalificerat Trump i strid med grundlagen. Om Trump skulle åtalas för brott mot USC 18 § 2383 så är skuldfrågan naturligtvis avgörande, men Jack Smith valde att inte åtala Trump för detta.
Din egna märkliga definition av "insurrection" är för oss ointressant. Men skulle jag ge mig på en egen tolkning så skulle väldigt många åtalspunkter falla under det brottet. Exempelvis hade samtalen till Detroits valförrättare kunnat räknas in som "rebellisk handling" mot staten. Eller så skulle decennielånga skattebrott och bedrägerier ha kunnat tolkas som "rebelliska handlingar" då man aktivt försöker undergräva staten. Men det är förmodligen bäst att avhålla sig från det. Då konstitutionen är glasklar och ger minimalt med tolkningsutrymme.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Konstitutionen specificerar kraven för att få ställa upp i presidentvalet. Den specificerar också att någon kan diskvalificeras på basis av "insurrection" och att kongressen har makten att införliva diskvalifikationen genom "appropriate legislation". Dock valde Jack Smith att inte åtala Trump för brott mot den "appropriate legislation" som existerar.
Vad exakt är det i den första meningen som är svårt för dig att greppa? Har vallagstiftningen i delstaten brustit då man har fastställt ett behov av att få sortera ut obehöriga från kandidatlistan?

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ironiskt nog är det ju Maine som berövat någons rättigheter utan att ens pröva saken i domstol. Man deklarerade att Trump var skyldig.
När man som uppviglare manar sina anhängare till illegala handlingar så är man givetvis en deltagande part i deras statskuppförsök. Hur hårt Trump kommer straffas för detta återstår att se. Men gissningsvis kommer han lindrigt undan om man jämför med Proud Boys, Oath Keepers, och den KKK-inspirerade martyr-wannaben Ashli Babbitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Eftersom jag tvingats undervisa dig i konstitutionens tydliga text så är det nog din tolkningsförmåga vi bör klandra, inte min. Som sagt, jag hittar ingenting i konstitutionen om att "the Secretary of State for Maine shall have the power to enforce, by declaration, the provisions of this article".

Kongressens uppgift är att stifta lagar enligt vilka personer kan åtalas, så att de kan diskvalificeras enligt konstitutionens 14:e tillägg. Syftet var så klart inte att Maines SoS enhälligt skulle kunna deklarera sina politiska motståndare som olämpliga och därmed beröva dem grundlagsstadgade rättigheter utan prövning. Eller hur?
Senior expertis som blivit tillsatt av lagrådet har givetvis rätt att stödja diskvalificeringen på prövningar (och bevismaterial) som redan gjorts. Om det sen är en tillräckligt rigorös process i Maine förblir oklart, men jag ser i varje fall inga tydliga skäl till varför man skulle ogilla det på just den grunden.
__________________
Senast redigerad av M.Murati 2024-01-15 kl. 00:37.
Citera
2024-01-15, 10:51
  #932
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Tänker du fortsätta låtsas att det existerar ett "insurrection"-åtal mot Trump?
Har inte ens en gång påstått

Men byta ut elektorer mot falska elektorer är nog för aktivera konstitutionen, och försöka valfuska lika så.
Förstår du är ledsen över att du inte kan låtsas bort saker, men alla dina mikrosemantik och kompartmentaliseringar, det berättar du vet om att du försöker låtsas bort viss fakta.
Citera
2024-01-15, 18:28
  #933
Medlem
Det känns som en meningslös diskussion just nu om Trump kan uteslutas utan dom om insurrection. Jag förespråkar att vänta tills Scotus tar upp fallet 8/2. Då kan de få bedöma om detta ligger inom delstaternas rätt att avgöra eller inte.
Citera
2024-01-15, 20:02
  #934
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det känns som en meningslös diskussion just nu om Trump kan uteslutas utan dom om insurrection. Jag förespråkar att vänta tills Scotus tar upp fallet 8/2. Då kan de få bedöma om detta ligger inom delstaternas rätt att avgöra eller inte.
Yah boi, du vet hur det kan bli ibland, man får liksom damp själv och kan inte hålla tillbaks då tvärtokiga förintelseförnekare desperat måste lämna ifrån sig jättestörda kommentarer.

https://youtu.be/SNT_PPXkzoY?t=214
Citera
2024-01-15, 23:09
  #935
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Murati
J6-utredningens fynd har lett till hundratals fällande domar så de har bland annat refererat till detta underlag då man har förklarat hur och varför de kom fram till sin slutsats.

Proud Boys, Oath Keepers (dina meningfränder), får avtjäna seriös tid nu för sitt kuppförsök. Men det hade de aldrig behövt göra om deras idol, uppviglaren Trump, hade visat lite förstånd och istället valt att organisera protestmarschen utanför Trump Tower.

Hittills är det ingen som mig veterligen dömts för "insurrection", än mindre Trump (som inte ens åtalats, trots omfattande bevisning, enligt er).

Men i brist på ett riktigt åtal antar jag att man kan låtsas som att andra människors domar för helt andra brott har någon bäring på Trumps vara eller icke vara på valsedeln.

Citat:
Har inte behövts tidigare då ingen f.d. president har stått åtalad för bland annat; conspiracy to defraud the U.S., conspiracy to obstruct an official proceeding, obstruction of and attempt to obstruct an official proceeding, and conspiracy against rights, och >1000 åtalspunkter till.

Konstigt att inga av dessa "1000 åtalspunkter" innehåller ett åtal för "insurrection", som enligt dig är det viktigaste och mest allvarliga brott som Trump gjort sig skyldig till.

Citat:
Det är vad du säger, ja. Annars är det mer än tydligt att delstaten har följt det lagrum som delstaten själv har bestämt ska gälla.

Delstater kan inte välja att kringgå konstitutionen.

Citat:
Konstitutionella brottet här avser bland annat uppvigling och deltagande i subversiva gärningar mot staten.

Okej, så varför har ingen åtalat Trump enligt "appropriate legislation" som instiftats av kongressen?

Citat:
Som huvudorganisatör för sagda anklagelser så ser det onekligen mörkt ut för Donald Trump. Det kan Jack Smith och delstatsåklagare i flera oberoende delstater försäkra dig om.

Då är frågan varför Smith inte åtalade Trump för "insurrection".

Citat:
Din egna märkliga definition av "insurrection" är för oss ointressant.

Min definition av "insurrection" är det lagen säger om "insurrection".

Citat:
Men skulle jag ge mig på en egen tolkning så skulle väldigt många åtalspunkter falla under det brottet.

Din åsikt är rätt ointressant. Det finns ett brott som specifikt nämner "insurrection", dvs. det brott som nämns i konstitutionen. Trump har inte åtalats för detta brott.

Citat:
Exempelvis hade samtalen till Detroits valförrättare kunnat räknas in som "rebellisk handling" mot staten.

Då kan man fråga sig varför Smith inte åtalade Trump för "insurrection". Borde vara ett "open and shut case", eller?

Citat:
Eller så skulle decennielånga skattebrott och bedrägerier ha kunnat tolkas som "rebelliska handlingar" då man aktivt försöker undergräva staten.

Jisses, du tänjer verkligen på gränserna här.

Citat:
Men det är förmodligen bäst att avhålla sig från det. Då konstitutionen är glasklar och ger minimalt med tolkningsutrymme.

Jag håller med. Det finns knappt något tolkningsutrymme alls, vilket gör Maines och Colorados beslut ännu mer grundlagsvidriga.

Citat:
Har vallagstiftningen i delstaten brustit då man har fastställt ett behov av att få sortera ut obehöriga från kandidatlistan?

Colorados HD har brutit mot grundlagen genom att diskvalificera en presidentkandidat på basis av avsnitt 3 i det 14:e tillägget i konsitutionen med hjälp av en lokal delstatslag (som för övrigt inte har till syfte att diskvalifcera "insurrectionists"), trots att konstitutionen tydligt stipulerar att detta tillägg skall bli "enforced" av "appropriate legislation" från "the congress". Sådan "appropriate legislation" existerar som sagt, men ingen har åtalat Trump för det brottet.

Citat:
När man som uppviglare manar sina anhängare till illegala handlingar så är man givetvis en deltagande part i deras statskuppförsök.

Okej, då kan Smith åtala Trump för "insurrection", vilket han hittills har undlåtit att göra.

Citat:
Senior expertis som blivit tillsatt av lagrådet har givetvis rätt att stödja diskvalificeringen på prövningar (och bevismaterial) som redan gjorts.

Vi inväntar SCOTUS beslut.

Citat:
Om det sen är en tillräckligt rigorös process i Maine förblir oklart

Nä, det är inte alls oklart. Att inte ens pröva skuldfrågan utan istället deklarera någons skuld för att beröva dem grundlagsstadgade rättigheter är rättsvidrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har inte ens en gång påstått

Bra, då kan Trump vara kvar på valsedeln så länge.

Citat:
Men byta ut elektorer mot falska elektorer är nog för aktivera konstitutionen, och försöka valfuska lika så.
Förstår du är ledsen över att du inte kan låtsas bort saker, men alla dina mikrosemantik och kompartmentaliseringar, det berättar du vet om att du försöker låtsas bort viss fakta.

Så bra! Då är det bara att åtala Trump för "insurrection".
Citera
2024-01-16, 04:10
  #936
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Hittills är det ingen som mig veterligen dömts för "insurrection", än mindre Trump (som inte ens åtalats, trots omfattande bevisning, enligt er).

Usas konstitution paragraf 14 nämner inget om åtal. Straffet är inte fängelse eftersom vi talar om en civilrättslig amendment tillagd för att hindra MAGA terrorister och confedrates från att någonsin få kandidera till val igen.

Colorados domstol höll 5 dagars förhandling där de la fram argument och trump fick en chans att försvara sig.

Sen blev den Fete utslängd därför att han är en bankrupt reality TV clown som gillar att uppvigla människor med npf diagnoser till våldsdåd.

-MAGA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in