Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-26, 02:24
  #24241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/EqJU4eUBBq0?si=dwVTljjGwEhMkXgr

Ett tips om Chrippafallet, är att kolla in Cluees videor, där han förmedlar vad han fått till sig av Jocke och Julia...


Här berättar han om att skriket i rättssalen,

Fast när Chrippa själv ska berätta om häktningsförhandlingen, då nämner han inget skrik, utan han säger att Jocke och Jonna var på plats...

Hur var det egentligen?
Vem av Chrippa eller Jockiboi ljuger?

Problemet när många personer ljuger samtidigt är att historierna till sist inte hänger ihop med vad som tidigare har sagts. Speciellt inte om man hela tiden ska förändra historierna genom att ta bort eller lägga till nya detaljer.

Ju fler detaljerad detaljer man lägger till i en lögn ju svårare blir det att komma ihåg den. Det är ju de som är så bra med A videos. Videos på två timmar med lögner och halvsanningar är tufft för flera personer att memorera. Sanningen är oftast enkelt och mindre detaljrik plus man behöver inte skapa ett narrativ och en backstory under en lång tid för att den ens ska fungera.

Min far sa till mig som liten att berättar någon en historia där detaljerna förändras mer än en gång är det med största sannolikhet en lögn. Den meningen har följt med mig hela livet och 9/10 gånger stämmer det.
__________________
Senast redigerad av Youngarne 2024-01-26 kl. 02:27.
Citera
2024-01-26, 02:51
  #24242
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngarne
Problemet när många personer ljuger samtidigt är att historierna till sist inte hänger ihop med vad som tidigare har sagts. Speciellt inte om man hela tiden ska förändra historierna genom att ta bort eller lägga till nya detaljer.

Ju fler detaljerad detaljer man lägger till i en lögn ju svårare blir det att komma ihåg den. Det är ju de som är så bra med A videos. Videos på två timmar med lögner och halvsanningar är tufft för flera personer att memorera. Sanningen är oftast enkelt och mindre detaljrik plus man behöver inte skapa ett narrativ och en backstory under en lång tid för att den ens ska fungera.

Min far sa till mig som liten att berättar någon en historia där detaljerna förändras mer än en gång är det med största sannolikhet en lögn. Den meningen har följt med mig hela livet och 9/10 gånger stämmer det.
Finns hur många saker som helst där dem säger emot varandra i olika videos, säger olika saker om samma händelse, osv.
Att förtals gänget ljuger är ganska uppenbart.
Citera
2024-01-26, 04:40
  #24243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngarne
Finns dessutom en bild på C när han trycker testo. Testo är klassat som narkotika i Sverige .Så bevisen finns framför allas ögon. Sen påståendet om att de skulle vara vitaminer är falskt då du inte injekterar vitaminer i sätesmuskeln.

B vitaminer kan du skjuta i sätesmuskeln.
Citera
2024-01-26, 04:47
  #24244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngarne
Problemet när många personer ljuger samtidigt är att historierna till sist inte hänger ihop med vad som tidigare har sagts. Speciellt inte om man hela tiden ska förändra historierna genom att ta bort eller lägga till nya detaljer.

Ju fler detaljerad detaljer man lägger till i en lögn ju svårare blir det att komma ihåg den. Det är ju de som är så bra med A videos. Videos på två timmar med lögner och halvsanningar är tufft för flera personer att memorera. Sanningen är oftast enkelt och mindre detaljrik plus man behöver inte skapa ett narrativ och en backstory under en lång tid för att den ens ska fungera.

Min far sa till mig som liten att berättar någon en historia där detaljerna förändras mer än en gång är det med största sannolikhet en lögn. Den meningen har följt med mig hela livet och 9/10 gånger stämmer det.
Du har en klok far.

Lögnerna i denna soppa är för många, det är otroligt komiskt att bevittna hur dessa svettiga medelålders män, gör "allt" för att tysta en ung tjej som haft ett förhållande med en "broder".
Det kan inte läggas på Linnea att Chrippa trånade och slemmade på henne, det har uppmärksammats åtskilliga gånger i tråden, hur vidrigt han hållit på och hon har sett obekväm ut.

Vad dom kan ha på Linnéa, kan bara kopplas ihop med deras egen verksamhet.
Ponera att hon använts som mula, vem har mest att förlora?

Chrippa har själv babblat och tystats när han erkänt drogsmuggling i rätten...
Citera
2024-01-26, 04:59
  #24245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Fast hon skadade sig ju inte framför den som dokumenterade. Hennes fd kompis sa att hon hade frågat henne om hon skulle göra det. Men att hon inte fattade varför hon sa något åkt när hon redan hade fullt av skador.

Finns inget konstigt i mammans agerande, en orolig mamma som inte förstår varför Chrippa tar med hennes dotter till Barcelona helt plötsligt efter allt han utsatt henne för.
Många oroliga föräldrar hade gjort samma sak.
Det är mer anmärkningsvärt att den sk kompisen spelar in samtalet och ger det till Anjo!? Det känns väldigt planerat, hon visste vad som pågick och skulle ske.
Och man kan inte direkt påstå att hon ser ut att ha gått i "livets hårda skola"...

Att Jockiboi läcker ut att Linneas pappa "lägger sig i" är dinnessjukt, en far som är orolig över sin dotters säkerhet, som hör av sig till den enda som borde ha någon vetskap om vart hans dotter tagot vägen, tillsammans med sin förövare...

Youtubesekten kräver inte medlemsskap i mensa direkt...
Citera
2024-01-26, 05:06
  #24246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alla (oavsett ställningstagande) utgår från LL:s smyginspelningar. Det är kort och gott _stockdumt_ att påstå att "ena sidan inte har bevis" och samtidigt hänvisa till just det "beviset" själv. 🤦‍♀️
Oavsett vems förklaringar man finner trovärdiga gällande smyginspelningarna är en sak glasklar: _ingenting_ i dessa påvisar fysisk misshandel hur mycket man än vrider och vänder på det.

Med det sagt har jag nu sett Anjos senaste video och kan bara konstatera att jag inte är det minsta förvånad över att LL kastat ytterligare en person i sin närhet under bussen. Inte nog med att säret gaslightar skiten ur sin "vän" A och får henne att i panik larma polisen den 29/12, det självskadar sig dessutom mitt framför ögonen på stackaren inför fotograferingen/dokumenteringen av den påstådda misshandeln som Chrippa precis blivit gripen för.
Ett otroligt äckligt men högst förväntat beteende som är helt i linje med den här typen av personlighetsstörning som säret låter sin omgivning lida av (själv är det såklart helt opåverkat). EIPS som jag själv misstänkte först räcker inte, det här rör sig om total avsaknad av empati.

En sak jag reagerade starkt på var LL:s morsas tugg om att ringa polisen och påstå att LL var kidnappad under Barcelonaresan. Vad är det för jävla beteende?! Inte undra på att avkomman är som den är om det är så man jobbar i den familjen.
En vidare fundering som legat och skavt är om LL blivit utsatt för sexuella övergrepp i barndomen. Hennes anklagelser mot Chrippa talar för detta, det är liksom ingen "go to" hos en sund individ att ens tänka sexuella övergrepp gällande samsovning förälder/barn. Om man gör den skeva kopplingen är man antingen själv pedofil och/eller blivit utsatt för en.
Återigen kommer pedofili på tapeten när det handlar om bröderna Berg-Lundell...och deras brothers from other mothers...
Anjo, Gustav, Luggen, Rask

Tycker mig ana ett mönster som jag inte tycker om, det innefattar droger och pedofili.

Det går inte att bortförklara Chrippas vidriga anklagelser, uttalanden och påståenden.
Citera
2024-01-26, 05:18
  #24247
Medlem
https://youtu.be/TRQ3fiNoFHU?si=KhVztyP0KZwPsDnL

Vart hämtar bröderna Chrippas dator och kläder? Är det i Gävle, hos Tindra?

Chloe befinner sig i lägenheten, en tjej hörs fnissa i början, det är inte Julia..
Citera
2024-01-26, 05:42
  #24248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/TRQ3fiNoFHU?si=KhVztyP0KZwPsDnL

Vart hämtar bröderna Chrippas dator och kläder? Är det i Gävle, hos Tindra?

Chloe befinner sig i lägenheten, en tjej hörs fnissa i början, det är inte Julia..

Karlskoga. Scrolla runt lite på Julias adress så hittar du.
Regnummer på bilarna hintar
__________________
Senast redigerad av Goldentie 2024-01-26 kl. 05:54.
Citera
2024-01-26, 05:54
  #24249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Karlskoga

Dom har varit hos Julia i Karlskoga
Varför var 50 kg datorn inte kvar i lägenheten?
Citera
2024-01-26, 06:03
  #24250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Dom har varit hos Julia i Karlskoga
Varför var 50 kg datorn inte kvar i lägenheten?

Stod den inte i bilen sen när dem for? Barnsligt hur dem trashtalkar Linnea så fort dem får chansen. "Åhhh alla tror på henne, dem skall bara veta sanningen" Kan inte räkna hur många gånger jag hört det förut. Det är ju ett signum för kvinnoboxare att lägga skulden på kvinnan. Att Jacke och Jockiboi håller med visar att dem är av samma sort. Varför öppnar inte deras kvinnor upp sig och berättar att dem också tror på Chrippa? För att dem lever i samma situation som Julia och Linnea?
Citera
2024-01-26, 06:17
  #24251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Stod den inte i bilen sen när dem for? Barnsligt hur dem trashtalkar Linnea så fort dem får chansen. "Åhhh alla tror på henne, dem skall bara veta sanningen" Kan inte räkna hur många gånger jag hört det förut. Det är ju ett signum för kvinnoboxare att lägga skulden på kvinnan. Att Jacke och Jockiboi håller med visar att dem är av samma sort. Varför öppnar inte deras kvinnor upp sig och berättar att dem också tror på Chrippa? För att dem lever i samma situation som Julia och Linnea?
Datorn hämtades i Karlskoga, det blev lite knepigt i förarkupén med den på plats.

Jag får inte ihop det. Datorn som innehåller hela Chrippas liv...har varit hos en hacker...eh, jo, det ser bra ut detta.

Frågan är om polisen hade kroppskameror när dom grep honom?

Gustavs agerande är mycket besvärande
Citera
2024-01-26, 06:18
  #24252
Medlem
Treschows avatar
Nu kan vi konstatera att Stockholm inte var någonting för bonnläppen i alla fall. Snyggt spånat av den användaren som förutspådde detta när han först hade flyttat till huvudstaden.

Nu är Chrippa Skuldberg tillbaka på ruta ett. Vilket jävla misslyckande, men vem hade förväntat sig någonting annat?

Nu sitter han där, fortfarande, gör pistoltecknet framför kameran, går på gymmet när han är förkyld och smittar ner andra, tar gymbilder i bar överkropp framför spegeln, miljonskulderna hos Kronofogden tickar på och samhällstjänsten väntar fortfarande.

Dessutom är förundersökningen i misshandelsfallet INTE nedlagd, den pågår alltjämt.
__________________
Senast redigerad av Treschow 2024-01-26 kl. 06:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in