Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-26, 06:20
  #24253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Stod den inte i bilen sen när dem for? Barnsligt hur dem trashtalkar Linnea så fort dem får chansen. "Åhhh alla tror på henne, dem skall bara veta sanningen" Kan inte räkna hur många gånger jag hört det förut. Det är ju ett signum för kvinnoboxare att lägga skulden på kvinnan. Att Jacke och Jockiboi håller med visar att dem är av samma sort. Varför öppnar inte deras kvinnor upp sig och berättar att dem också tror på Chrippa? För att dem lever i samma situation som Julia och Linnea?
Ja, kvinnosynen är skrämmande.
Deras "tystnad" är väldigt talande.
Citera
2024-01-26, 06:22
  #24254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Nu kan vi konstatera att Stockholm inte var någonting för bonnläppen i alla fall. Snyggt spånat av den användaren som förutspådde detta när han först hade flyttat till huvudstaden.

Nu är Chrippa Skuldberg tillbaka på ruta ett. Vilket jävla misslyckande, men vem hade förväntat sig någonting annat?

Nu sitter han där, fortfarande, gör pistoltecknet framför kameran, går på gymmet när han är förkyld och smittar ner andra, tar gymbilder i bar överkropp framför spegeln, miljonskulderna hos Kronofogden tickar på och samhällstjänsten väntar fortfarande.

Dessutom är INTE förundersökningen i misshandelsfallet nedlagd, den pågår alltjämt.

Absolut, det är någonting som klanen försöker mörka, dom hävdar att Chrippa frikändes, han var oskyldigt anklagad..
Citera
2024-01-26, 06:29
  #24255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det viktigaste vännen sa är att Linnea redan hade så mycket märken efter misshandel och strypförsök så att det räckte.

Ja precis, jag tror lite som hon sa att att det kan ha sagt i panik, rädsla i allt tumult och inte tänkte helt klart.
Det är en utsatt och inte så trevlig situation.
Citera
2024-01-26, 06:32
  #24256
Avstängd
dunderCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Så nu är det bekräftat att Linnea tog telefonen, kapade hans inkomstkälla, fel deklarerade och även flygit på Chrippa... Tror hon borde sitta inne, sådan sjuk jävel vill inte jag ha springande fritt i samhället...

Stämmer och det är även det bekräftat. Hon är anmäld för en del händelser nu
- Falsk beskyllning
- Stöld/häleri
- Olaga datorintrång
- Grov urkundsförfalskning

Blir även detta intressant att följa om män vs kvinnor står lika inför lagen.Det som retar mig mest med Linnea nu är att hon sitter i live och gör narr av dom riktigt utsatta offren. Vilket hån mot samtliga kvinnor. Hon har dessutom redan avslöjat sig själva att hon hittat på allt genom att skratta och skojar i sin live att han ska ha slått henne.
Citera
2024-01-26, 06:38
  #24257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Stämmer och det är även det bekräftat. Hon är anmäld för en del händelser nu
- Falsk beskyllning
- Stöld/häleri
- Olaga datorintrång
- Grov urkundsförfalskning

Blir även detta intressant att följa om män vs kvinnor står lika inför lagen.Det som retar mig mest med Linnea nu är att hon sitter i live och gör narr av dom riktigt utsatta offren. Vilket hån mot samtliga kvinnor. Hon har dessutom redan avslöjat sig själva att hon hittat på allt genom att skratta och skojar i sin live att han ska ha slått henne.
Det Anjo och Chrille gör är att anklaga kvinnor för att ljuga, försvarar att män skadar kvinnor, rättfärdigar Chrippas svineri, och försöker förminska Linneas bevis, faktiska bevis.
Hade hon inte spelat in, hade INGEN trott henne. Det är SÅ det går till i verkligheten.
På youtube tror kvinnohatarna att dom kan göra som dom vill, men det kommer straffa sig
Citera
2024-01-26, 06:39
  #24258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är mer anmärkningsvärt att den sk kompisen spelar in samtalet och ger det till Anjo!? Det känns väldigt planerat, hon visste vad som pågick och skulle ske.
Och man kan inte direkt påstå att hon ser ut att ha gått i "livets hårda skola"...

Att Jockiboi läcker ut att Linneas pappa "lägger sig i" är dinnessjukt, en far som är orolig över sin dotters säkerhet, som hör av sig till den enda som borde ha någon vetskap om vart hans dotter tagot vägen, tillsammans med sin förövare...

Youtubesekten kräver inte medlemsskap i mensa direkt...

Ja, jag undrar vad det är för fd polare/polare som sätter sig i hans studio och outar saker som inte en normal person med skam i kroppen aldrig skulle göra.
Tyckte att vissa delar lät lite väl planerade och sluga. Så är inte helt säker på att jag köper allt hon sa.

Dock tror jag att det stämmer med skador, droger i hemmet och att hon tagit avstånd från L på grund av att hon inte tycker om Chrippa och hur han har uttryckt sig.
Det finns det prints på så det tvekar jag inte en sekund på.
Citera
2024-01-26, 06:41
  #24259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Datorn hämtades i Karlskoga, det blev lite knepigt i förarkupén med den på plats.

Jag får inte ihop det. Datorn som innehåller hela Chrippas liv...har varit hos en hacker...eh, jo, det ser bra ut detta.

Frågan är om polisen hade kroppskameror när dom grep honom?

Gustavs agerande är mycket besvärande

Han är definitivt med på ett hörn, annars hade han aldrig skrivit "masterplan" på sin stories om den nedlagda utredningen.
Han är en ful fisk.
Citera
2024-01-26, 06:46
  #24260
Medlem
Att Jockiboi & gubbligan lägger så mycket energi på detta visar att det är något mycket större det handlar om. Om Jockiboi varit rädd om sig och sitt varumärke hade han varit tyst istället. Varför försvara någon som är känd sen tidigare att behandla kvinnor illa? Han fattar väl inte att strålkastarljuset kommer riktas mot han. Vad är det han egentligen vill dölja?

Det var så djävla gött att se liven igår där Linnea visade att hon gått vidare. Visst hon slängde en del pikar osv men inte långt när så mycket som gubb-ligan. Det finns så mycket på Jockiboi, Chrippa och gubb-ligan som dem inte kommer ifrån. Hur skall alla haters ta det som sen kommer fram


#hållierabarn
#dumpen
Citera
2024-01-26, 07:02
  #24261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngarne
Problemet när många personer ljuger samtidigt är att historierna till sist inte hänger ihop med vad som tidigare har sagts. Speciellt inte om man hela tiden ska förändra historierna genom att ta bort eller lägga till nya detaljer.

Ju fler detaljerad detaljer man lägger till i en lögn ju svårare blir det att komma ihåg den. Det är ju de som är så bra med A videos. Videos på två timmar med lögner och halvsanningar är tufft för flera personer att memorera. Sanningen är oftast enkelt och mindre detaljrik plus man behöver inte skapa ett narrativ och en backstory under en lång tid för att den ens ska fungera.

Min far sa till mig som liten att berättar någon en historia där detaljerna förändras mer än en gång är det med största sannolikhet en lögn. Den meningen har följt med mig hela livet och 9/10 gånger stämmer det.

Så är det. Och den som hånar, förlöjligar, trakasserar efter utövar eftervåld som är ett klassiskt beteende för en kvinnoboxare.
Chrippa och co hade kunnat vara tysta och låtit rättsväsendet tagit hand om allt, men de körde med sin masterplan istället som avviker kraftigt då han absolut inte verkar vara en utsatt snubbe som är rädd.
Han är inte rädd, han försöker sopa igen spår.
Det har han gjort för och använt skrämselmetoder för att få sin vilja igenom.
Citera
2024-01-26, 07:10
  #24262
Medlem
För er som inte har egen erfarenhet av kvinnor som L kan jag rekommendera att läsa tråden "Att vara tillsammans med en tjej som har borderline". Det verkar som att många här skulle behöva läsa den.
Citera
2024-01-26, 07:13
  #24263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så är det. Och den som hånar, förlöjligar, trakasserar efter utövar eftervåld som är ett klassiskt beteende för en kvinnoboxare.
Chrippa och co hade kunnat vara tysta och låtit rättsväsendet tagit hand om allt, men de körde med sin masterplan istället som avviker kraftigt då han absolut inte verkar vara en utsatt snubbe som är rädd.
Han är inte rädd, han försöker sopa igen spår.
Det har han gjort för och använt skrämselmetoder för att få sin vilja igenom.

Härskarteknik är ledord hos gubb-ligan. Dem som sätter emot skall krossas
Den här gången tror jag att dem gått bet, och det mot en ung 23-årig tjej med bägge fötterna på jorden.
Gubb-ligan säger att Linnea bara var ute efter att bli stor i sociala media. Varför har hon då inte tagit chansen nu? Hon fortsätter sitt liv med att delta i lives och lägga ut lite här och där. Hon har definitivt INTE satsat ett dugg på att, med hjälp av gubb-ligan, bli stor. Hon ville inte ens umgås med dem
Ärligt? Jag tror att Jockiboi gjorde en framstöt och blev nobbad. Det är han inte van med
Citera
2024-01-26, 07:30
  #24264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Härskarteknik är ledord hos gubb-ligan. Dem som sätter emot skall krossas
Den här gången tror jag att dem gått bet, och det mot en ung 23-årig tjej med bägge fötterna på jorden.
Gubb-ligan säger att Linnea bara var ute efter att bli stor i sociala media. Varför har hon då inte tagit chansen nu? Hon fortsätter sitt liv med att delta i lives och lägga ut lite här och där. Hon har definitivt INTE satsat ett dugg på att, med hjälp av gubb-ligan, bli stor. Hon ville inte ens umgås med dem
Ärligt? Jag tror att Jockiboi gjorde en framstöt och blev nobbad. Det är han inte van med

Finns inget hittills som bevisar att hon skulle sitta med någon masterplan att bli "känd". Hon och Chrippa har haft kontakt i 7 år och redan från start fått upp intresset för varandra.
Hade hon velat bli känd så kanske hon hade valt en annan snubbe i bättre kvalité.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in