2024-02-16, 22:41
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ska bli intressant att se hur SD röstar, och hur de motiverar hur de röstar.

De kommer att rösta för. Man har redan uttryckt sitt villkorslösa stöd för lagen (och SD har redan lovat judiska och israeliska intressegrupper att partiet kommer att stå bakom att förbud). Och någon motivation behövs inte. Om man någonsin pressas på frågan så går det alltid att kopiera Parisa Liljestrands hjärndöda AI-genererade svar om att förintelserevisionism tydligen är "våld" och "hat" och "hets mot folkgrupp".
Citera
2024-02-16, 22:42
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
De kommer att rösta för. Man har redan uttryckt sitt villkorslösa stöd för lagen

Källa?
Citera
2024-02-16, 22:44
Medlem
Tuors avatar
Nu borde det vara uppenbart för alla att SD inte står på svenskarnas sida. De är lika kontrollerade av globalistjudemaffian som de andra partierna.

Innebär detta att flashback kommer börja radera alla inlägg som ifrågasätter "förintelsen"?
Citera
2024-02-16, 22:49
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Källa?

Alla nyhetsmedier har idag publicerat det faktum att samtliga riksdagspartier står bakom förslaget och lagrådets remiss som anser att inskränkningen i yttrandefriheten är "befogad". Tydligen krävs emellertid en grundlagsändring som inte kan träda i kraft förrän 2027, om man skall lita på vissa rapporter. Grundlagen är bara ett hinder för våra makthavare att ta sig över, och det gör man lätt mellan två mandatperioder.
Citera
2024-02-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Han antyder ju att vi inte har yttrandefrihet i Sverige bara för att någon lägger ett förslag om att förbjuda något kopplat till yttrandefrihet. Sen skiter han i att 1) vi har otroligt stor yttrandefrihet jämfört med större delen av världen och 2) att förslaget inte ens gått genom utan är bara ett förslag. Om jag vill säga att jag vill förbjuda ordet "svensk" i media och litteratur så har inte yttrandefriheten påverkats negativt, tvärtom är det en vinst för yttrandefriheten att jag får yttra det. Om sen ordet "svensk" faktiskt förbjuds så är det en helt annan sak och idioten jag citerade argumenterar utifrån premissen att förslaget redan gått genom och att det är förbjudet att förneka Förintelsen.

Nej, han antydde att yttrandefrihet är vår lagstadgade rättghet och att inga nya lagar ska få ändra på det. Det var den föreslagna lagen han talade om och att den skulle krocka med våra rättigheter, inte rättigheten att lägga fram förslag i sig.
Citera
2024-02-16, 22:50
Medlem
E-Mac.s avatar
Tror det var Marcus Tullius Cicero som sade att "Ju närmare imperiets kollaps, desto galnare är dess lagar."

Vi ser det nu när vi formligen sköljs över av vågor bestående av orättvisa lagar som hör hemma i skurkstater.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-02-16 kl. 22:54.
Citera
2024-02-16, 22:52
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Alla nyhetsmedier har idag publicerat det faktum att samtliga riksdagspartier står bakom förslaget och lagrådets remiss som anser att inskränkningen i yttrandefriheten är "befogad". Tydligen krävs emellertid en grundlagsändring som inte kan träda i kraft förrän 2027, om man skall lita på vissa rapporter. Grundlagen är bara ett hinder för våra makthavare att ta sig över, och det gör man lätt mellan två mandatperioder.

Kan du vara lite mer konkret? Jag hittar inga nyhetsmedier som säger att "samtliga" riksdagspartier ställer sig bakom förslaget.
Senast redigerad av fluff995 2024-02-16 kl. 22:57.
Citera
2024-02-16, 22:52
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nu borde det vara uppenbart för alla att SD inte står på svenskarnas sida. De är lika kontrollerade av globalistjudemaffian som de andra partierna.

Innebär detta att flashback kommer börja radera alla inlägg som ifrågasätter "förintelsen"?

SD var en lågoddsare. Den stora frågan är var de så kallade frihetsälskarna i Liberalerna gömt sig... Medborgerliga rättigheter bokstavligen förfaller runtomkring dem, utan minsta protest. Fanns det några principer och någon ideologi där till att börja med, eller var partiet bara en karriärstege till jättelön i riksdagen?
Citera
2024-02-16, 22:56
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Dina egna val förstås.

Det vet man aldrig, det kan vara ditt eget samvete när du inser att du valde fel sida. Eller, du kan stå inför en tribunal för brott mot mänskligheten i framtiden (om du bistått skurkregimen beredvilligt). Eller kanske stå till svars i den yttersta domen.

Som sagt, du är ingen betydelsefull för mig så för mig får du göra som du vill (om det är mig du ber om lov?). Dina val kommer att få konsekvenser däremot, de får du stå för.

Nu var topic lag om att förneka förintelsen.
Jag höll med.
Finns det en lag så finns det.
Det är inte upp till att göra som var och en vill. Ja , du får dra konsekvenser av det.
Det tycker jag är rimligt.
Vi lever i ett civiliserat samhälle.
Inte anarki.
Citera
2024-02-16, 22:56
Medlem
carminaburanas avatar
Det är verkligen underligt. är det ett så stort problem i Sverige, förintelseförnekrare? Gör de så mycket väsen av sig? Och om de gör, so what? vad ändrar det?
Citera
2024-02-16, 23:02
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Upprepa igen: "Vi har yttrandefrihet i sverige".

Upprepa igen: Ge inte förintelseförnekare fängelse. Ge dem ordentligt med stryk, sen fängelse.
Citera
2024-02-16, 23:04
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Kan du vara lite mer konkret? Jag hittar inga nyhetsmedier som säger att "samtliga" riksdagspartiet ställer sig bakom förslaget.

I dagens vansinniga debattartikel i Aftonbladet, skriven av troglodyten Gunnar Strömmer m. anhang, så framgår bl.a. att:
Förslagen har tagits fram av en parlamentariskt sammansatt kommitté, där alla partier i Sveriges riksdag har varit representerade. Att kommittén var enig i sitt förslag är ett styrkebesked för Sverige som land.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...ka-forintelsen

Att andra folkmord teoretiskt sett också "skyddas" är för övrigt bara en täckmantel för det faktum att lagens enda syfte är att, återigen, ge judar ett särskilt skydd och en upphöjd status som "utsatt grupp", trots att judar är en privilegierad samhällselit. I artikeln framgår att regeringen redan radikalt expanderat de redan absurt höga stöden till judiska grupper för att "stärka sina säkerhetsåtgärder" (hur?! Bland annat skickade man 10 miljoner extra skattekronor till Judiska centralrådet, som redan badar i skattepengar, enbart för att "stärka sitt säkerhetsarbete"). Hela artikeln utgår från att "antisemitism" är dåligt (existensen av antisemitism utgör hela grunden och rättfärdigandet för lagändringen), och att vi därför måste förbjuda ifrågasättande av "förintelsen". Kopplingen mellan historiografisk förintelserevisionism och våld och massmord på judar är dock oklar och inga försök görs att överhuvudtaget bevisa ett sådant orsakssamband. Vi förväntas acceptera att om ifrågasättande av förintelsen tillåts så kommer "förintelseförnekare" att börja döda judar, och att ett förbud mot förintelserevisionism skulle rädda dessa judar från att mördas av fradgatuggande icke-judar som "förnekar förintelsen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in