Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-05, 16:17
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Det dem gör är civil olydnad, vilket innebär att man inte gör något motstånd alls när man grips.
Så....
"De" inte "dem". Snälla lär dig skillnaden. Det gör ont i ögonen när man inte kan skillnaden.

Det är inte civil olydnad. Det är att sätta sig emot staten.

Detta är en friviligt organiserad tävling av entusiaster. De som djävlas med dem är de som svåra idioter och djävlas med allt och alla.

Idioterna som djävlas med Vasaloppet är så korkade och efterblivna att de tror de påverkar staten. Istället får de antagligen alla emot sig eftersom de djävlas med folket.

Dummare idioter än dessa aktivister får man leta efter. Och de är inte precis tonåringar heller. Det är medelålders som borde veta bättre. Vilka sorgliga stackare dessa aktivister är.
Citera
2024-03-05, 20:54
  #206
Medlem
Pink-Panters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle55
Varför i helvete kunde polisen inte ha visiterat dem och hittat deras skyltar och annan skit
och sedan placerat dem på säkert avstånd från målgången.

De skulle aldrig ha tillåtits stå så nära.

Det borde stiftas lagar att allmänheten har rätt att spruta pepparspray på sådana aktivister,
vid minsta misstanke.


M
------------

Med tanke på hur snabba polisen var så hade de säkert redan span på dem.
Citera
2024-03-05, 20:57
  #207
Medlem
Juristen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Varför benämns de som "aktivister" som på svt.se?
Varför inte sabotör, förstörare, skadegörare eller dylikt?
Förresten, hur många dagar tar det tills vi får läsa om det hela fast ur "aktivisternas" perspektiv på svt.se?

De är terrorister. De vill ingjuta fruktan i befolkningen för att försöka påverka och få fram sitt budskap.

Människan kommer dö ut av invandringsvåld, krig och sjukdom LÅNGT före "miljön" blir förstörd.
__________________
Senast redigerad av Juristen08 2024-03-05 kl. 21:01.
Citera
2024-03-05, 21:46
  #208
Medlem
Sladdarens avatar
Senast hörde jag att de försökte stoppa diesellok tågförare, gick sådär.
Dom är stor på sig mitt på rälsen men tåget är större
Citera
2024-03-05, 22:41
  #209
Medlem
Jag har inga jättestora åsikter eller tankar kring klimatet. Jag kanske är för korkad för det månne, men jag tänker mig - som många andra här på flashcback hävdar - att demokratin är viktig.

Att slänga sig på ett spår, mitt under en världscupstävling, under bästa sändningstid. Är riktigt riktigt korkat. Satt själv och såg loppet och tänkte - "men vafan händer om han kör in i henne/honom, hela lungan, eller hjärtat kan ju punkteras".

Med det sagt, att aboslut om du tror på ett degraderande klimat, rösta, demonstrera för din sak. Men att utsätta en annan medmänniska (tävlande i detta fall), att kanske bli utredd för "vållande till personskada", är det vär det för att uppmärksamma klimatet?

Är jag en tröttmössa och en bitterfitta? Eller bara tänker som de flesta svennar gör,.
Citera
2024-03-06, 01:16
  #210
Medlem
Svidmyras avatar
Jag såg direktsändningen och trodde att den förste som vakterna drog ner var en fyllgubbe som försökte gå över till andra sidan spåret. Han såg verkligen både fylld, gubbig och risig ut. Bra jobbat av vakterna men de hade gott kunnat släpa idioterna till målet så alla på upploppsträckan hade fått se dem ordentligt. Folk hade då också kunnat filma/plåta för att sedan fylla Insta, Facebook, TikTok, tidningar m.fl. ställen med bilder/filmer på de misslyckade gubbarna. Slutligen hade de kunnat köras till starten vid Sälen och tryckts ner i våtmarken i mitten av fältet där.
Citera
2024-03-06, 10:30
  #211
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Det ska vara i proportion till deras handling.
Jag tycker det borde vara fritt fram för vem som helst att bryta varenda ben i kroppen på idioterna.
Citera
2024-03-06, 10:59
  #212
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Magooo
Jag har inga jättestora åsikter eller tankar kring klimatet. Jag kanske är för korkad för det månne, men jag tänker mig - som många andra här på flashcback hävdar - att demokratin är viktig.

Att slänga sig på ett spår, mitt under en världscupstävling, under bästa sändningstid. Är riktigt riktigt korkat. Satt själv och såg loppet och tänkte - "men vafan händer om han kör in i henne/honom, hela lungan, eller hjärtat kan ju punkteras".

Med det sagt, att aboslut om du tror på ett degraderande klimat, rösta, demonstrera för din sak. Men att utsätta en annan medmänniska (tävlande i detta fall), att kanske bli utredd för "vållande till personskada", är det vär det för att uppmärksamma klimatet?

Är jag en tröttmössa och en bitterfitta? Eller bara tänker som de flesta svennar gör,.
Jag skulle inte ha några som helst problem med att utsedd att ha vållat personskada om det var en miljömuppe. Skulle bli riktigt stolt faktiskt.
Citera
2024-03-06, 11:09
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pink-Panter
Med tanke på hur snabba polisen var så hade de säkert redan span på dem.
Var nog vanliga funktionärer,man vill skydda från anmälningar om misshandel.
Citera
2024-03-06, 11:35
  #214
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag tycker det borde vara fritt fram för vem som helst att bryta varenda ben i kroppen på idioterna.

Intressant med dessa överdrivna reaktioner på händelsen, säger mycket om de som skriver dem.
Citera
2024-03-06, 11:39
  #215
Avstängd
Varför? För att det förbrukas massa fossila bränslen för att ta sig till o från?

För att det är skadligt för åkarna som blir trötta eller blåser ut mycket koldioxid?

Varför inte demonstrera genom att smälta snön där så det inte blir något vasalopp o
med motiveringen att snösmältning återställer våtmarkerna?

Konstigt att inte återställ våtmarkerna folket appålderar översvämningarna
Citera
2024-03-06, 16:42
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Du ser bara kaoset eftersom du är för korkad för att kunna ta till dig av budskapet, du är dock inte ensam om det om man kollar runt i tråden här.

Vet precis vad jag pratar om. Jag har arbetat med malaria i Afrika under 30 år. (5 miljoner barn dör varje år för att det inte är utdikat)

Sverige lyckades bli av med malaria vivax tillslut på 1930-talet tack vare att vi dikade ut våtmarkerna. Barn och föräldrar insjuknade i Malaria på våren då utsädet skulle ut, och senare på hösten när skörden skulle bärgas. Malaria påverkade hela Sverige negativt med svält fram och tillbaka i årtusenden.

Aktivisterna kommer aldrig få gehör för sina människofientliga ideér. Finns inget som helst behov av att förstöra landsbygden och människors liv igen. Dessa aktivister som inte kan ett djävla dugg eller har någon sorts bildning eller historiekunskap vet inte ens om att folk dog som flugor i malaria, (100-tusentals människor fick sätta livet till), eftersom det inte kallades malaria i Sverige - det hette frossan, kallesiuka, koldesot, skaelffvosoth, skelfva, frösesiuka osv. Det kan du nu berätta för dem. Nu är du den första upplysta aktivisten i svensk historia.

De som påstås ha ett viktigt budskap - känner under inga omständigheter till varför tex Panamakanalens omgivningar dikades ur först innan det kunde bygga klart - det dikades ut för att alla arbetare dog i Malaria. Historielösheten hos aktivister är groteskt.
__________________
Senast redigerad av aklagarmyndigheten 2024-03-06 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in