Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-26, 11:40
Medlem
Tfvhts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianbenny
Fast rknas det inte numer som frberedelse till narkotikabrott (eller hur formuleringen nu ser ut)?

Citat:
Ursprungligen postat av c63amg
Mycelium vs Cubensis growbox utltande??
Man fr ut ungefr samma mngd men med skillnaden att Mycelium gr p 2-3 veckor medans Cubensis ca 2 mnader.
r mycelium boxarna lagliga? Fr man ut samma mngd ungefr? r dom likvrdiga i kvalitet? Typ samma doser osv?
Vart hittar man sna ldor som gr att kra flera flushes? Sg nn box dr man kunde kra typ 5 odlingar frn en o samma box. Om nn kan upplysa mig.

Tack p frhand.

Vad jag vet s r det olagligt med mycelium, sg en tjej p tv torska p det nr hon skulle passera tullen in till sverige.

Egentligen r det ingen skillnad frutom att kit dr myceliumet har vxt r att man slipper befrukta substratet. Bst r ett kit utan mycelium d man vet ej hur frsch dom r annars, men fr man ett kit med friskt och ungt mycelium d skippar man ungefr 3v.
Alla ska g gra flera skrdar p, det beror p hur bra substratet r, realistiskt r 3-4st och drefter kommer det upp s f svampar att det inte riktigt r vrt att lgga tid p.
Citera
2023-12-26, 13:25
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torst
Yo, jag har ett cubensis b+ growkit, de har nu blivit kritvitt fuzz p botten av stammarna p dom strsta av mina svampar, ser ut som sn. r de cobweb? r de bara att slnga eller kan jag rdda dom? 😢 Lser sjlvklart p men skriver ut hr ocks

Fuzzet r nog bara mycel. Ingen fara. Slng dom i magen vetja.
Citera
2024-01-20, 20:45
Medlem
Tjenis

Har lite cub b+ som jag tnkte f att vxa.
Frra ldan blev skit, instruktioner frn Elefanten fljdes men blev knappt ett piss, eventuellt pga brist p ljus.

Enligt typ alla videor p yt s br man vdra psen 2-3 gnger per dag i 30 sen samt spraya lite vatten p insidan av psen om det inte r ngra droppar (aka det r fr torrt). Detta nmns dock ej p Elefantens sida.

Hur har ni gjort fr att optimera er lda?
Citera
2024-01-21, 00:14
Medlem
Jag odlar en lda just nu frn elefanten.
Jag vdrar aldrig, bara nr jag sticker ned en hand med handske p fr att plocka frdiga svampar.

Spraya vatten gr jag inte heller, men lter boxen dra lnge med vatten i , i alla fall vid frsta igngsttningen.
Kanske att jag hllde p lite vatten infr typ 3e eller 4e skrden , om jag tyckt att de sett fr torrt ut.

Lite indirekt ljus behvs, s svampen vet t vilket hll den ska vxa. Och det r ju lite fr kallt nu p vintern men jag har ingen vrmematta undertill, vxer ok nd.
Tror du kan lita p elefanterns instruktioner, nr det r deras box. Lycka till
Citera
2024-01-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Go-gumman
Jag odlar en lda just nu frn elefanten.
Jag vdrar aldrig, bara nr jag sticker ned en hand med handske p fr att plocka frdiga svampar.

Spraya vatten gr jag inte heller, men lter boxen dra lnge med vatten i , i alla fall vid frsta igngsttningen.
Kanske att jag hllde p lite vatten infr typ 3e eller 4e skrden , om jag tyckt att de sett fr torrt ut.

Lite indirekt ljus behvs, s svampen vet t vilket hll den ska vxa. Och det r ju lite fr kallt nu p vintern men jag har ingen vrmematta undertill, vxer ok nd.
Tror du kan lita p elefanterns instruktioner, nr det r deras box. Lycka till

Tack fr svar. Menar du att du fyller psen med lite vatten som ldan sen fr st i?
Citera
2024-01-23, 00:05
Medlem
Nej , jag menade bara att jag gjorde enligt instruktionen. Att jag bara bltlgger ldan i 12-16 timmar INFR varje ny skrd.
Men i slutet p kanske 4e skrden kan jag ibland tycka att boxen ser lite torr ut. D kan jag mjligen spraya eller droppa lite vatten ned i psen.
Citera
2024-01-23, 18:28
Medlem
Tack fr svar!

Var hastig och sprayade lite destillerat vatten p sidorna av psen innan jag ftt ditt svar.

Tror du det pverkar ldan negativt? r i mycelet-stadiet nnu
Citera
2024-02-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tfvht
Vad jag vet s r det olagligt med mycelium, sg en tjej p tv torska p det nr hon skulle passera tullen in till sverige.

Ofan!
men hur ser dom p sprutor med mycelium i?

Hur ska man bestlla p skrast stt d?
Citera
2024-02-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ofan!
men hur ser dom p sprutor med mycelium i?

Hur ska man bestlla p skrast stt d?

Det r olagligt att fra in kanyler i landet men ang grow kits s r det lugnt s lnge inga svampar kommit upp s kr p eller bestll inrikes eller be de skicka sporerna utan nlen och kp sjlv istllet.
Citera
2024-02-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamatza
Det r olagligt att fra in kanyler i landet men ang grow kits s r det lugnt s lnge inga svampar kommit upp s kr p eller bestll inrikes eller be de skicka sporerna utan nlen och kp sjlv istllet.

Okej, tack!
Citera
2024-02-22, 13:57
Medlem
Citat:
Okej, tack!
Eller s kper du sporeprints och gr egen liquid culture
Citera
2024-03-11, 17:05
Medlem
Efter 14 dagar har min cubensis cambodian growkit fortfarande inte vxt. Vad gr jag fr fel? Det r lite vitt vid kanterna av growkitet om man ser p den ovanifrn men i vrigt har det inte hnt ngonting.

Enligt instruktionerna p Elephantos ska man inte lufta eller spreja vatten i psen. Jag har runt 21 grader hemma och lite indirekt solljus under dagen. Hjlp mig!
Senast redigerad av Eluttaget 2024-03-11 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in