2023-11-23, 21:08
Medlem
Nyfiken p samma frga, ngon som har erfarenhet?
Citera
2023-11-29, 06:11
Medlem
[quote=Benzinen1997|86247188]
Citat:
Ursprungligen postat av Babianbenny
Hall! r det safe att bestlla growkit frn elefanten, har kikat p olika sidor det negativa med den r vl att dom inte tar krypto. Men om jag har frsttt det rtt s r det lugnt s lnge det inte kommit upp ngra svampar i growboxen stmmer det eller?

Dom tar krypto nu
Mvh

Hej! Ja det stmmer s lnge inget det inte har kommit up ngra svampar s r det grnt att bestlla, jag har bestllt tre gnger utan ngra problem frn elefanten s det r bara att kra
Citera
2023-11-29, 11:12
Medlem
eldrattans avatar
[quote=Babianbenny|86547404]
Citat:
Ursprungligen postat av Benzinen1997

Hej! Ja det stmmer s lnge inget det inte har kommit up ngra svampar s r det grnt att bestlla, jag har bestllt tre gnger utan ngra problem frn elefanten s det r bara att kra

"Problemet" ligger i att du kan f ovntat besk senare ven om det verkar g obemrkt frbi tullen.
Citera
2023-12-08, 08:09
Medlem
Reverend.Camdens avatar
[quote=Babianbenny|86547404]
Citat:
Ursprungligen postat av Benzinen1997

Fast rknas det inte numer som frberedelse till narkotikabrott (eller hur formuleringen nu ser ut)?
Citera
2023-12-08, 13:23
Medlem
Jag skrdade min frsta flush idag efter svamparna inte har blivit strre eller frndrats alls p ca 1 vecka. Blev knappt ngonting. Ngon som vet vad som gjorts fel?
Sen vill jag ven kika, det r som vita prickar p en del av svamparna, vad kan det vara? Mgel?
https://imgur.com/a/Vh5UdGt
Citera
2023-12-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av princecharles
Jag skrdade min frsta flush idag efter svamparna inte har blivit strre eller frndrats alls p ca 1 vecka. Blev knappt ngonting. Ngon som vet vad som gjorts fel?
Sen vill jag ven kika, det r som vita prickar p en del av svamparna, vad kan det vara? Mgel?
Svrt att sga d man inte deltagit i processen. Temperatur? Sterilitet? Vad tror du sjlv?

Vill tillgga att jag skulle inte kka dom dr.
Citera
2023-12-08, 16:23
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av princecharles

Nr jag odla svamp s kom dom upp lite p om p. S knep dom nr dom sg sttliga ut. Kommer skert mer i din box. Fyll p lite vatten om det r torrt.

Till skillnad mot han ovanfr hade jag mer n grna gluffsat i mig dom dr svamparna. Mal ner dom i en kaffekvarn eller liknande sedan tar du lite yoghurt och sedan br det av.
Citera
2023-12-10, 11:47
Medlem
[quote=eldrattan|86549068]
Citat:

"Problemet" ligger i att du kan f ovntat besk senare ven om det verkar g obemrkt frbi tullen.

Mycket mjligt, ingen har knackat p hr n s terstr vl att se
Citera
2023-12-10, 11:48
Medlem
[quote=Reverend.Camden|86632587]
Citat:
Fast rknas det inte numer som frberedelse till narkotikabrott (eller hur formuleringen nu ser ut)?

Jag har inte lst p lagen s mycket s du har skert rtt
Citera
2023-12-22, 20:52
Medlem
Mycelium vs Cubensis growbox utltande??
Man fr ut ungefr samma mngd men med skillnaden att Mycelium gr p 2-3 veckor medans Cubensis ca 2 mnader.
r mycelium boxarna lagliga? Fr man ut samma mngd ungefr? r dom likvrdiga i kvalitet? Typ samma doser osv?
Vart hittar man sna ldor som gr att kra flera flushes? Sg nn box dr man kunde kra typ 5 odlingar frn en o samma box. Om nn kan upplysa mig.

Tack p frhand.
Citera
2023-12-25, 13:27
Medlem
Yo, jag har ett cubensis b+ growkit, de har nu blivit kritvitt fuzz p botten av stammarna p dom strsta av mina svampar, ser ut som sn. r de cobweb? r de bara att slnga eller kan jag rdda dom? 😢 Lser sjlvklart p men skriver ut hr ocks
Citera
2023-12-26, 06:37
Medlem
Tfvhts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torst
Yo, jag har ett cubensis b+ growkit, de har nu blivit kritvitt fuzz p botten av stammarna p dom strsta av mina svampar, ser ut som sn. r de cobweb? r de bara att slnga eller kan jag rdda dom? 😢 Lser sjlvklart p men skriver ut hr ocks

Cobweb brukar frst bli i substratet d.v.s. det de vxer i, det pminner lite om spindelvv. Troligtvis r det syrebrist, gr t mer luft n man tror!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in