2018-02-24, 16:05
Medlem
RightRites avatar
Vet ngon om man kan kpa torkmedelskuddar eller dylikt i butik? I s fall vart?

https://fyndiq.se/product/40238-tork...a-gel-30-pack/
Senast redigerad av RightRite 2018-02-24 kl. 16:07.
Citera
2018-03-18, 15:27
Medlem
trueforgoods avatar
r det fortfarande lugnt att bestlla growboxes, typ frn Elefanten? Jag har inte rd att ka dit och vill sledes inte ta ngra ondiga risker.

Vet att det r olagligt men tnkte mest hur stor sannolikheten r att dom fastnar i tull osv.
Citera
2018-03-20, 09:25
Medlem
gultregns avatar
Tnkte samma sak dr. r det ngon som har bestllt growboxar i nrtiden? Har det funkat bra?
Citera
2018-04-01, 21:30
Medlem
Urinterapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Dlig bild kanske... Vill inte kladda fr mycket i ondan. Denna r nstan 2 veckor. Jag r helt frsk p detta, s vill bara dubbelkolla. Ser denna okey ut?

https://imgur.com/a/OLQvh
Ser helt normalt ut. Borde brja vxa nr som helst.
Citera
2018-05-16, 14:40
Medlem
Cratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
r det fortfarande lugnt att bestlla growboxes, typ frn Elefanten? Jag har inte rd att ka dit och vill sledes inte ta ngra ondiga risker.

Vet att det r olagligt men tnkte mest hur stor sannolikheten r att dom fastnar i tull osv.

Citat:
Ursprungligen postat av gultregn
Tnkte samma sak dr. r det ngon som har bestllt growboxar i nrtiden? Har det funkat bra?

Jag fick hem en bestllning frn Snabeln i frra veckan utan problem, s det r bara att kra.
Citera
2018-06-06, 16:29
Medlem
Faztrs avatar
Cubensis Mushroom Growkit -Put the grow kit in a warm spot (20-25C) where it receives some indirect light. Do not put it in the full sun or on top of a radiator
Hur gr ni detta steg bst? Har ni en schysst uv lampa eller kan man stlla den vid ett fnster? Fr solen trffar mitt fnster vid 16 tiden s tnkte eventuellt att det kanske rcker. Eller r typ en UV lampa i garderoben det skraste? Tips p hur ni gr det steget bst blir varmt mottaget.
Citera
2018-06-06, 17:19
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faztr
Cubensis Mushroom Growkit -Put the grow kit in a warm spot (20-25C) where it receives some indirect light. Do not put it in the full sun or on top of a radiator
Hur gr ni detta steg bst? Har ni en schysst uv lampa eller kan man stlla den vid ett fnster? Fr solen trffar mitt fnster vid 16 tiden s tnkte eventuellt att det kanske rcker. Eller r typ en UV lampa i garderoben det skraste? Tips p hur ni gr det steget bst blir varmt mottaget.
Varfr skulle du anvnda en UV-lampa istllet fr en vanlig dito, menar du?

Notera fr vrigt att de rekommenderar indirekt ljus. D r direkt solljus ej att fredra.
Citera
2018-07-03, 12:03
Medlem
Faztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Varfr skulle du anvnda en UV-lampa istllet fr en vanlig dito, menar du?

Notera fr vrigt att de rekommenderar indirekt ljus. D r direkt solljus ej att fredra.

S om jag placerar den i garderoben som hller stabila 25 grader med en vanlig snglampa riktandes mot den s kommer dem gro galant?🤗 min
Bestllning r p g och r s frvntansfull!!
Citera
2018-07-06, 08:54
Medlem
Till er som funderar p ljuset till era svampar:
Svampar behver inte massa starkt ljus fr att vxa bra. Det svampar behver r ngon form av ljusklla, tex en klen gldlampa eller ngra h indirekt solljus varje dag rcker fint.

Det r bara s att svampen vet vilket hll den ska vxa p. De vxer mot ljuset.
S om man har en genomskinlig growbox s gr man bst i att tejpa med eltejp, silvertejp eller dyligt runtom boxen s att det bara kommer ljus uppifrn.

Nu kommer jag med en frga hr.
Har ngon testat zamnesia.com i nrtid?
Har aldrig testat dom men har lagt en order nu.

Ocks jttenyfiken p om ngon har testat mushmush growbox?
https://www.zamnesia.com/mushmush-gr...ack-delta.html

Tack p frhand
Citera
2018-07-09, 15:17
Medlem
Cratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasse-tapir

Tack p frhand

Tjena, jag har bara gott och sga om Zamnesia. Sjukt snabba, priserna r dock lite saftiga jmnfrt med andra. Men det kan det vara vrt om man vill ha hem det snabbt. Inte provat kittet du lnkat. Provat B+, White Rabbit och sen fick jag fr ngra dagar sen hem ett kit utav Hawaii+ som str och gottar sig as we speak.
Citera
2018-07-09, 17:57
Medlem
Ja dom var kvicka! Verkar bra helt klart! I detta packet kommer det allts bde hawaii+ och white rabbit. Och ngon solaris.

Har du ngot att sga om white rabbit? Jag vet att det r omjligt att svara p det hr egentligen men om vi leker med tanken att du r rutinerad, och jag r rutinerad trippmssigt. Trippar dock extremt sllan, gr r mellan gngerna ibland. Vad skulle du sga om doseringen?
Det var s lnge sedan jag drog i mig svamp eller tryfflar och minns inte riktigt vad som kan vara lagom att starta med.

3g fr normaltripp?
Citera
2018-08-15, 20:29
Medlem
Faztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasse-tapir
Till er som funderar p ljuset till era svampar:
Svampar behver inte massa starkt ljus fr att vxa bra. Det svampar behver r ngon form av ljusklla, tex en klen gldlampa eller ngra h indirekt solljus varje dag rcker fint.

Det r bara s att svampen vet vilket hll den ska vxa p. De vxer mot ljuset.
S om man har en genomskinlig growbox s gr man bst i att tejpa med eltejp, silvertejp eller dyligt runtom boxen s att det bara kommer ljus uppifrn.

Nu kommer jag med en frga hr.

Tack p frhand

Hrligt, Ska prova det absolut.
fick min idag och fick dem hr instruktionerna nr de skickade paketet. S Skall prova p ditt stt
"The growkit contains 100% mycelium.
The mycelium is very compact and will not take much water the first time you start soaking.
We advise not to soak the kit.
Spray some water into the growbag.
Take of the lid and lower the kit into the growbag.
Make sure the kit gets enough indirect sunlight and the temp. should be around 25 degrees Celsius.
Do not let the mycelium bread get dried out.
Spray water on the inside of the bag every day or when you think it's necessary.
Do not spray directly on the mycelium and stop spraying after the first mushrooms appear.
Open the bag every day to let clean air in.
If you are working with a heating mat, be very careful.
Do not let the growkit get to hot.
You could use some pieces of wood or a towel between the kit and the mat.
For the second flush, use the manual on the site.
You will have a great yield"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in