Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Hur ser det ut idag i november 2023 med att bestlla?
Jag har sett klippet frn grnsbevakarna med hon som har med sig ett growkit som redan brjat vxa men eftersom ingen svamp r uppe kan de inte ge henne nt straff fr det och hon fr tillbaka ldan men vljer att slnga nr de frklarat att det kommer vara olagligt nr svampar vxt upp. Men det var dock frra ret och blivit hrdare lagar sen dess. ven sett flera som verkar f sina kit men ven ngra f andra som ftt husrannsakan eller ftt sitt kit beslagtaget. Knns vrdelst att man ska knna sig mer orolig ver att bestlla hem ett kit fr personligt bruk n om man kper av en langare inrikes p darknet...
Hur stor r helt enkelt chansen skulle ni gissa att de tar kitet eller slnger det eller liknande om man bestller idag nr tullen vet mer och det blivit hrdare lagar? Jag har aldrig haft problem med polisen ht. och gr inget mer olagligt n att kpa psilocybin-svamp ibland s de lr ju inte ha span p mig direkt men knner mig nd orolig ver att bestlla ett kit. Vill dels gra det fr att slippa betala kriminella gng och dels fr jag tycker det skulle vara kul att gra det sjlv. Har tnkt bestlla frn Elephantos frresten. Men fr jag hem det utan problem skulle jag nog d ocks noja ver att de vntar med en husrannsakan och knappt vga brja odla... Aja vad tror ni? 99% chans att det kommer fram och man slipper problem eller r det typ 50/50 numera?
Tips och Trix! Bygg inte din erfarenhet utifrn ett TV program som snds p bsta sndningstid. Det r ungefr lika bra att gra det som att dra slutsatser efter vad som str p tullens hemsida.
Tittar du ven p moonshiners p discovery?! Dr dom brygger sprit, fr att f en bild hur sannolikheten r att ka fast fr hembryggning?
Ps. Det r s riggat det kan bli!
Min statistik r 100% genomflde. Det innebr inte att det r 100% skert. Om du r orolig s bestll en box och vnta 6-12 mnader innan du kr igng.