2023-11-07, 14:50
Medlem
Hej!
Skulle vilja be om lite hjlp angende ljus.
Vad tror ni om detta stllet i toppen av garderoben bakom ngra hattar/mssor. Tillrckligt med ljus eller fr lite?
https://imgur.com/a/Pk5xSUN
Citera
2023-11-07, 16:24
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av princecharles
Hej!
Skulle vilja be om lite hjlp angende ljus.
Vad tror ni om detta stllet i toppen av garderoben bakom ngra hattar/mssor. Tillrckligt med ljus eller fr lite?
https://imgur.com/a/Pk5xSUN

Funkar.
Citera
2023-11-09, 13:00
Medlem
Hej!
Soakade precis mitt frsta growkit, men mycket av substratet "sitter fast" i locket. r detta ett problem?
https://imgur.com/a/5gEH5xc
Citera
2023-11-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Ja typ. Tog ngra veckor. Fast det r svamp. De vxer mest under jorden. Sen nr dom vl poppar upp gr det fort.

Sedan kan det komma flera omgngar med svamp. S du kommer f svamp s det rcker och blir ver.

Tv frgor:

Tappade ldan i marken (den var ej ppnad, fortfarande inplastad och i kartongen), inga problem eller?

Sen fyllde jag ven ldan med vatten utan att hugga med gaffel eller s. I guiden stod ingenting om det s det borde vara lugnt d va? Just makin sure
Citera
2023-11-09, 15:05
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saucebertigt
Tv frgor:

Tappade ldan i marken (den var ej ppnad, fortfarande inplastad och i kartongen), inga problem eller?

Sen fyllde jag ven ldan med vatten utan att hugga med gaffel eller s. I guiden stod ingenting om det s det borde vara lugnt d va? Just makin sure

Jag kan sga shr. Nr jag odlade mina cubensis s stod det noggrant om hur man skulle anvnda steriliserande vtska och handskar bla bla. Jag anvnde lortiga hnder. Fyllde p lite kranvatten p mf. Lyckades avlsa och gra fel p varje moment.

Sedan satte jag den p fnsterbrdan mitt i solen. D inget hade hnt hnt efter en mnad trodde jag den var kaputt. Fast lste att dom inte skulle st i direkt solljus. S flyttade ldan dr det mesta ljuset kom fram lampbelysning istllet. Efter ngra veckor (trots mina fatala misstag) fick jag ett nytt problem med att dom bokstavligen brjade ploppa upp som svampar och nskade att dom skulle dra ner p tempot och mngden.

S i ditt fall ser jag nog inga strre problem med din odling.
Citera
2023-11-14, 11:20
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur ser det ut idag i november 2023 med att bestlla?

Jag har sett klippet frn grnsbevakarna med hon som har med sig ett growkit som redan brjat vxa men eftersom ingen svamp r uppe kan de inte ge henne nt straff fr det och hon fr tillbaka ldan men vljer att slnga nr de frklarat att det kommer vara olagligt nr svampar vxt upp. Men det var dock frra ret och blivit hrdare lagar sen dess. ven sett flera som verkar f sina kit men ven ngra f andra som ftt husrannsakan eller ftt sitt kit beslagtaget. Knns vrdelst att man ska knna sig mer orolig ver att bestlla hem ett kit fr personligt bruk n om man kper av en langare inrikes p darknet...

Hur stor r helt enkelt chansen skulle ni gissa att de tar kitet eller slnger det eller liknande om man bestller idag nr tullen vet mer och det blivit hrdare lagar? Jag har aldrig haft problem med polisen ht. och gr inget mer olagligt n att kpa psilocybin-svamp ibland s de lr ju inte ha span p mig direkt men knner mig nd orolig ver att bestlla ett kit. Vill dels gra det fr att slippa betala kriminella gng och dels fr jag tycker det skulle vara kul att gra det sjlv. Har tnkt bestlla frn Elephantos frresten. Men fr jag hem det utan problem skulle jag nog d ocks noja ver att de vntar med en husrannsakan och knappt vga brja odla... Aja vad tror ni? 99% chans att det kommer fram och man slipper problem eller r det typ 50/50 numera?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-11-14 kl. 11:22.
Citera
2023-11-14, 12:14
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hur ser det ut idag i november 2023 med att bestlla?

Jag har sett klippet frn grnsbevakarna med hon som har med sig ett growkit som redan brjat vxa men eftersom ingen svamp r uppe kan de inte ge henne nt straff fr det och hon fr tillbaka ldan men vljer att slnga nr de frklarat att det kommer vara olagligt nr svampar vxt upp. Men det var dock frra ret och blivit hrdare lagar sen dess. ven sett flera som verkar f sina kit men ven ngra f andra som ftt husrannsakan eller ftt sitt kit beslagtaget. Knns vrdelst att man ska knna sig mer orolig ver att bestlla hem ett kit fr personligt bruk n om man kper av en langare inrikes p darknet...

Hur stor r helt enkelt chansen skulle ni gissa att de tar kitet eller slnger det eller liknande om man bestller idag nr tullen vet mer och det blivit hrdare lagar? Jag har aldrig haft problem med polisen ht. och gr inget mer olagligt n att kpa psilocybin-svamp ibland s de lr ju inte ha span p mig direkt men knner mig nd orolig ver att bestlla ett kit. Vill dels gra det fr att slippa betala kriminella gng och dels fr jag tycker det skulle vara kul att gra det sjlv. Har tnkt bestlla frn Elephantos frresten. Men fr jag hem det utan problem skulle jag nog d ocks noja ver att de vntar med en husrannsakan och knappt vga brja odla... Aja vad tror ni? 99% chans att det kommer fram och man slipper problem eller r det typ 50/50 numera?

Tips och Trix! Bygg inte din erfarenhet utifrn ett TV program som snds p bsta sndningstid. Det r ungefr lika bra att gra det som att dra slutsatser efter vad som str p tullens hemsida.

Tittar du ven p moonshiners p discovery?! Dr dom brygger sprit, fr att f en bild hur sannolikheten r att ka fast fr hembryggning?

Ps. Det r s riggat det kan bli!

Min statistik r 100% genomflde. Det innebr inte att det r 100% skert. Om du r orolig s bestll en box och vnta 6-12 mnader innan du kr igng.
Citera
2023-11-14, 14:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Min statistik r 100% genomflde. Det innebr inte att det r 100% skert. Om du r orolig s bestll en box och vnta 6-12 mnader innan du kr igng.
Men jag frgade om nu. Du svarade ju mig i en annan trd att det var lnge sen du bestllde.

r det ngon som bestllt p senaste tiden utan problem? Srskilt intressant med de som bestllt efter sommaren nr lagarna blev hrdare.
Citera
2023-11-14, 15:30
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Men jag frgade om nu. Du svarade ju mig i en annan trd att det var lnge sen du bestllde.

r det ngon som bestllt p senaste tiden utan problem? Srskilt intressant med de som bestllt efter sommaren nr lagarna blev hrdare.

Exakt s. Drfr vill vi att DU bestller och uppdaterar oss sedan hr. Du kan ju knappast ha missat det eftersom vi har pushat dig konstant att bestlla. Ngon mste ju blir testrttan och det verkar som myntet hamna p dig.
Citera
2023-11-14, 21:04
Medlem
Citat:
Exakt s. Drfr vill vi att DU bestller och uppdaterar oss sedan hr. Du kan ju knappast ha missat det eftersom vi har pushat dig konstant att bestlla. Ngon mste ju blir testrttan och det verkar som myntet hamna p dig.

En god vn bestllde fr 2 veckor sedan, allt gick jttebra, n s lnge.
Ifrn wholecelium.com
Citera
2023-11-14, 21:10
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarello
En god vn bestllde fr 2 veckor sedan, allt gick jttebra, n s lnge.
Ifrn wholecelium.com

Abouuu. Fr mig gick det alltid ocks bra (konstigt nog med tanke p hur dom ser ut). Fr vl testa sjlv efter jul och bestlla en box. Dom kommer ju till ombud s man blir ju vl dokumenterad ocks.
Citera
2023-11-15, 21:50
Medlem
SmokeFrees avatar
Nn som har kpt Smoketowers Growkti?. Man fr kpa sporer separat och fylla i en box. Kostar typ 600-700 ihop??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in