2024-03-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Då bör det var denna filur?

https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn.n...Tw&oe=6623DE4F

https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn.n...XQ&oe=6623F9F7

Kommunikatör på Real Gymnasiet i Eskilstuna?

Stämmer bra!
Citera
2024-03-21, 22:26
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Tack men jag kan inte få till det där. Du har möjligtvis inte tid och lust att göra en hederlig rebus?
Det du behöver göra är att kopiera hela den långa textsnutten och sedan gå in på devlgan.com. När du är där, klistra in den text du precis kopierade i fältet Text Decryption och klicka sedan på knappen under, dvs Decrypt. Gör du så fungerar det.

Citera
2024-03-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlBundysEnaSko
Nån diagnos måste han ha. Han var exakt likadan när jag bodde på gatan. Hörde knappt vad han sa när han pratade. La upp en massa inlägg på byns facebook sida. Alla otroligt felstavade och med konstga idéer. Jag bor kvar i samma by, men på ett annat område.
Inte ofta man ser honom eller frugan i byn, men fruns dotter möter man ibland.
Vet att han letade efter en lokal där han ville ha loppis för att samla in pengar till barnhem i Gahna.

Ja han är ju onekligen speciell iallafall, han finns fortfarande på Facebook och det är det inte många av de jag hittat som gör, två timmar på dumpen sen är de borta vanligtvis.
Citera
2024-03-21, 22:42
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Tack men jag kan inte få till det där. Du har möjligtvis inte tid och lust att göra en hederlig rebus?
Jag börjar inse att man alltid gör bäst i att posta både rebus och Devglan. Det är lite olika vad folk föredrar. Så för att jag är på gott humör ikväll får du din rebus, även om jag är övertygad om att den redan existerar här i tråden.

Rebus på 208:

Förnamn: Samma som Reinfeldt.
Förnamn 2: Samma som alpinskidåkande Myhrer.
Efternamn: Samma som Astrids grabb på taket.
Född: På dagen 20 år efter Johnny Depp.
Ort: Samma som smeknamnet på bronshjälten från 94 Patrik Andersson.
Citera
2024-03-21, 22:58
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:

Förnamn 1: samma som Reinfeldt
Förnamn 2: samma som sportjournalisten Pops
Efternamn: samma som Astrids Lindgrens karaktär på taket
Skriven på orten fotbollsspelaren Patri*k "Bj*rred" Anderss*n associeras med
Födelsedatum: Samma som dominikanske basebollspelaren Danny Richar

Edit: Sen tvåa på den pucken!
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-03-21 kl. 23:39.
Citera
2024-03-21, 23:10
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jag börjar inse att man alltid gör bäst i att posta både rebus och Devglan. Det är lite olika vad folk föredrar. Så för att jag är på gott humör ikväll får du din rebus, även om jag är övertygad om att den redan existerar här i tråden.

Rebus på 208:

Förnamn: Samma som Reinfeldt.
Förnamn 2: Samma som alpinskidåkande Myhrer.
Efternamn: Samma som Astrids grabb på taket.
Född: På dagen 20 år efter Johnny Depp.
Ort: Samma som smeknamnet på bronshjälten från 94 Patrik Andersson.
Nu känner jag igen den, jag visste någonstans att jag hade sett och löst den tidigare men var slarvig när jag sökte. När du säger att den finns i tråden också, gjorde jag ett nytt försökt och hittade den direkt.

Tusen tack för att jag fick min rebus.
Citera
2024-03-21, 23:12
Avstängd
Har senaste bytt förnamn? Hans fru är det. Men det står inte *ami utan något annat förnamn . Jag är visserligen trött men heter han inte *ami? Förlåt om jag missat något.
Citera
2024-03-21, 23:31
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplesparrow
Mord?! På vem?!

På en Sebbe/Sebastian (riktig människa som bor nära ICA i Norrköping där #200 greps) som har kopierat gäddan med datorvågor från hjärnan och imiterar hans lukt för att lura den ev påhittade ex-flickvännen och lura bort henne tillsammans med sin sambo. Eller som #200 skrev i sitt senaste Facebook-inlägg den 22/1: "Nora är hos Sebbe o Emilie. Två .... Som framställer min doft via kemi som samtidigt utger gift/poison. Sluta dofta/lukta på det Nora det är farlig!"
Citera
2024-03-21, 23:33
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Har senaste bytt förnamn? Hans fru är det. Men det står inte *ami utan något annat förnamn . Jag är visserligen trött men heter han inte *ami? Förlåt om jag missat något.

Det du skriver är smeknamnet, i folkbokföringen heter han en längre version av namnet och med ett y i mitten.
Citera
2024-03-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
På en Sebbe/Sebastian (riktig människa som bor nära ICA i Norrköping där #200 greps) som har kopierat gäddan med datorvågor från hjärnan och imiterar hans lukt för att lura den ev påhittade ex-flickvännen och lura bort henne tillsammans med sin sambo. Eller som #200 skrev i sitt senaste Facebook-inlägg den 22/1: "Nora är hos Sebbe o Emilie. Två .... Som framställer min doft via kemi som samtidigt utger gift/poison. Sluta dofta/lukta på det Nora det är farlig!"

Att han är sjuk märkte jag fort. Han anser inte själv att han är det. När jag fattade hur sjuk han är frågade jag om han inte tyckte han gjorde fel (han kollade barnporr med sitt ex som också blev utnyttjad som barn) hans resonemang var bokstavligen "När jag var sex år så var det skönt när en kvinna tog på mig, så alla barn far inte illa av det, många njuter ju"
En riktigt psykiskt sjuk mamma. Vet väldigt mycket mer om saker han gjort och hur hans hjärna fungerar. Han är inte "bara" pedofil, han är en extremt sjuk människa som gjort och tror andra saker. Såg inga mordiska tendenser under den korta tid vi sågs dock.
Citera
2024-03-21, 23:50
Medlem
Citat:
Att han är sjuk märkte jag fort. Han anser inte själv att han är det. När jag fattade hur sjuk han är frågade jag om han inte tyckte han gjorde fel (han kollade barnporr med sitt ex som också blev utnyttjad som barn) hans resonemang var bokstavligen "När jag var sex år så var det skönt när en kvinna tog på mig, så alla barn far inte illa av det, många njuter ju"
En riktigt psykiskt sjuk mamma. Vet väldigt mycket mer om saker han gjort och hur hans hjärna fungerar. Han är inte "bara" pedofil, han är en extremt sjuk människa som gjort och tror andra saker. Såg inga mordiska tendenser under den korta tid vi sågs dock.

*människa, inte mamma. Har träffat hans mamma också och han behandlar henne riktigt vidrigt.
Citera
2024-03-22, 00:08
Medlem
Wotans avatar
Citat:
*människa, inte mamma. Har träffat hans mamma också och han behandlar henne riktigt vidrigt.

Ok, ja han verkar ju riktigt förvirrad. De senare veckorna på Facebook innan han åkte fast var han nog inne i ett allvarligt skov också, det var störda inlägg om imitatörer och scanning och folk som ville honom illa dygnet runt varje halvtimme. Blandat med tips om ganska bra musik, men med den gemensamma nämnaren hat, hämnd, våld, satanism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in