2024-04-02, 15:40
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Kunde man ju nstan anat nr pump-hauss-cirkusen med FSD sattes igng med full styrka.

Intressanta r ocks att dom producerade 433k bilar, fint litet lager dom hller p att bygga upp.

Jo nstan, nstan s att lagret brjar synas lngst ner i botten p en graf bredvid de andra biltillverkarna

Sen var ju dessa siffror katastrofala absolut, inget snack om saken. Men det gller hela branschen. Fortfarande bttre siffror n BYD som ju "nu hade sprungit om Tesla" - visade sig bara vara ett kvartal...

Sen FSD pumpen sker ju frmst via Tesla-garna sjlva som fr testa v12.3 och inte kan hlla sig frn att posta en massa positiva reaktioner och videoklipp. Men visst de r vl alla aktie-pumpare
Citera
2024-04-02, 15:51
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Jo nstan, nstan s att lagret brjar synas lngst ner i botten p en graf bredvid de andra biltillverkarna

Sen var ju dessa siffror katastrofala absolut, inget snack om saken. Men det gller hela branschen. Fortfarande bttre siffror n BYD som ju "nu hade sprungit om Tesla" - visade sig bara vara ett kvartal...

Sen FSD pumpen sker ju frmst via Tesla-garna sjlva som fr testa v12.3 och inte kan hlla sig frn att posta en massa positiva reaktioner och videoklipp. Men visst de r vl alla aktie-pumpare

Jag lskar nr alla haters hr gr igng och jublar ver ngot som vi aktiegare redan fattat. Men fr dem verkar det vara nyheter p riktigt.

Frsta halvan av April fr fr vrigt hela marknaden en liten korrektion. Man kan korta i princip vad som helst nu och knna sig som ett geni. Bara man inte kortar guld.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2024-04-02 kl. 15:59.
Citera
2024-04-02, 16:19
Medlem
Citat:

Resten av branschen har vrderingar som tl en dlig marknad, Tesla har det inte, det r skillnaden.

Att Elon slpper ut en mnads provperiod till alla Tesla gare i nordamerika, och tvingar p alla nya kpare att ka en provssvng med fsd r ett frsk att pumpa aktien genom att sprida ngot sorts narrativ att fsd nu r "frdigt". Personligen tror jag mer Tesla garna nu fr en sorglig inblick i hur lngt bort FSD drmmen r, att Elons simpboy Omar bara visat upp gldjefilmer och att FSD i sjlva verket bara kr snder flgar mot trottoarer fr tusentals dollar... Knappast ngot man r villig att betala fr, speciellt inte nr man tnker p alla stackare som betalat fr skiten fr flera r sedan i tron om att det faktiskt skulle funka under deras bils livslngd, borde vara avskrckande nog.
Citera
2024-04-02, 16:24
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Jamen titta p alla andra biltillverkare d!

BYD P/E: 17,8
TSLA P/E: 38,8

Problemet r inte att Tesla har samma problem som resten av branschen, problemet r att Tesla vrderas mycket hgre.
Citera
2024-04-02, 16:35
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Resten av branschen har vrderingar som tl en dlig marknad, Tesla har det inte, det r skillnaden.
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Jamen titta p alla andra biltillverkare d!
Problemet r inte att Tesla har samma problem som resten av branschen, problemet r att Tesla vrderas mycket hgre.

Vrderingen frsker ju syna framtiden mer n vad den reflekterar en dlig marknad. Har Teslas framtida position p marknaden frsmrats sedan aktietoppen 2021? Nej, men hndelsefrloppet har frdrjts p.g.a usel ekonomi vilket halverat kursen. verdriven reaktion om du frgar mig, men framtiden dr Tesla r bilmarknadens svar p Apple r ofrndrad. Vilket r frmsta anledningen till att aktien handlas s pass dyrt. Andra anledningar r laddntverket + energidivisionen som bolag som BYD inte har.

FSD/Roboten mm r extremt lite inprisad, det r nstan helt begrnsat till nuvarande FSD intkter vilket r skrattretande i jmfrelse med de potentiella intkterna.
Citera
2024-04-02, 16:41
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Men s bra att du brjar ta mina rd. Men bara s du vet s har vi ett jvligt bullish order block runt $165.

Sg till nr du behver lite kunskap i fundamental analys ocks.
Jag har aldrig tagit ngot rd frn dig, ingen aning om vad du pratar om.

Jag kan allt angende fundamental analys, det r en av anledningarna till varfr jag inte kper Tesla. Du dremot saknar uppenbarligen denna kunskap vilket kommer bidra till ditt misslyckande gllande investeringar. Att du i fallet ner slr vilt omkring dig r patetiskt och smaklst.
Citera
2024-04-02, 16:42
Medlem
Citat:
Jag lskar nr alla haters hr gr igng och jublar ver ngot som vi aktiegare redan fattat. Men fr dem verkar det vara nyheter p riktigt.

Frsta halvan av April fr fr vrigt hela marknaden en liten korrektion. Man kan korta i princip vad som helst nu och knna sig som ett geni. Bara man inte kortar guld.

Om aktiegarna hade fattat det s hade aktien inte havererat. Tesla hade inte heller levererat frre bilar n exakt alla analytiker trodde.

Men vi ses vid 300$, eller vad det nu var
Citera
2024-04-02, 16:46
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Om aktiegarna hade fattat det s hade aktien inte havererat. Tesla hade inte heller levererat frre bilar n exakt alla analytiker trodde.

Men vi ses vid 300$, eller vad det nu var

Du r s st nr du ltsas frst hur saker fungerar.
Citera
2024-04-02, 17:09
Medlem
The-9s avatar
Citat:

Att Elon slpper ut en mnads provperiod till alla Tesla gare i nordamerika, och tvingar p alla nya kpare att ka en provssvng med fsd r ett frsk att pumpa aktien genom att sprida ngot sorts narrativ att fsd nu r "frdigt". Personligen tror jag mer Tesla garna nu fr en sorglig inblick i hur lngt bort FSD drmmen r, att Elons simpboy Omar bara visat upp gldjefilmer och att FSD i sjlva verket bara kr snder flgar mot trottoarer fr tusentals dollar... Knappast ngot man r villig att betala fr, speciellt inte nr man tnker p alla stackare som betalat fr skiten fr flera r sedan i tron om att det faktiskt skulle funka under deras bils livslngd, borde vara avskrckande nog.

Ja, kolla Teslalounge p reddit. Precis du beskriver r vad som hnder. Hlften av inlggen r ju fr fan trasiga flgar och besvikna kommentarer.
Citera
2024-04-02, 17:18
Avstngd
kyrkstockens avatar
Jag inbillade mig att det hade brjat byggas lite struktur kring aktien. Men fel hade jag. Som tur var gr guld och silver nd bttre.
Citera
2024-04-02, 17:27
Medlem
The-9s avatar
+46% idag p Bear x8 Tesla.

Tack Mr.Mongo med fler!
Citera
2024-04-02, 17:43
Medlem
Citat:
Du r s st nr du ltsas frst hur saker fungerar.

Ngot underhllande att du sitter p s hga hstar nr du ppet vldshsat de smst presterande large tech bolaget i flera r. Har trffat f med smre frmga av bolagsanalys n dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in