Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-09, 18:41
  #2929
Medlem
inspulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Uppdatera gärna hur det går och hur du känner dig! Befinner mig i en snarlik situation och har som mest haft uppehåll på 1 dag mellan doserna. Känner ingen form av AT under dessa dagar, men vet mycket väl att helvetet kan starta dagar efter.

Testade att vara utan i typ 3 dagar och vet inte om jag fick sån värst at faktiskt. Men jag har inte varit utan längre än typ 2.5-3 dagar så vem vet. Jag har beställt en ny 100g burk som jag iaf ska använda 50g till att trappa ner om jag märker att jag får at efter mer än 3 dagar. Och ska försöka hålla mig ren sålänge jag kan innan den dimper ner i brevlådan för att se om jag faktiskt har fuckat upp och är fysiskt beroende till phenin eller inte. Kan återkomma i framtiden om hur det har gått.

Phenibut är verkligen den perfekta vardags drogen, musik låter så mycket bättre. Jag gör bättre ifrån mig på jobbet och känns som jag har kommit in i cirkeln av människor på jobbet mycket bättre. Haleluljah för phenibut! (säger jag nu, sen när jag måste gå av cold turkey för jag inte har cash så kanske det inte är lika roligt. Vi får se hur det urartar sig inom nästa 1-2 veckorna.
Citera
2024-04-09, 20:12
  #2930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin
Testade att vara utan i typ 3 dagar och vet inte om jag fick sån värst at faktiskt. Men jag har inte varit utan längre än typ 2.5-3 dagar så vem vet. Jag har beställt en ny 100g burk som jag iaf ska använda 50g till att trappa ner om jag märker att jag får at efter mer än 3 dagar. Och ska försöka hålla mig ren sålänge jag kan innan den dimper ner i brevlådan för att se om jag faktiskt har fuckat upp och är fysiskt beroende till phenin eller inte. Kan återkomma i framtiden om hur det har gått.

Phenibut är verkligen den perfekta vardags drogen, musik låter så mycket bättre. Jag gör bättre ifrån mig på jobbet och känns som jag har kommit in i cirkeln av människor på jobbet mycket bättre. Haleluljah för phenibut! (säger jag nu, sen när jag måste gå av cold turkey för jag inte har cash så kanske det inte är lika roligt. Vi får se hur det urartar sig inom nästa 1-2 veckorna.

Intressant ändå. Själv fortfarande enbart testat vara utan 2 dagar lite till och från den senaste tiden, tänker dock också att det är för kort tid för att verkligen avgöra. Kan dock köra 3g i 5 dagar i sträck för att sen "bara" ta 2 i 5 dagar utan att känna av något alls och fortfarande få skön effekt. Sen har man ju hört en del om att folket i r/quittingphenibut överdriver något djävluskt, men man har ju egentligen ingen aning.

Ja du får gärna berätta hur det går! Instämmer i att det fungerar nästan lite för bra i vardagen.
Citera
2024-04-09, 21:00
  #2931
Medlem
inspulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Intressant ändå. Själv fortfarande enbart testat vara utan 2 dagar lite till och från den senaste tiden, tänker dock också att det är för kort tid för att verkligen avgöra. Kan dock köra 3g i 5 dagar i sträck för att sen "bara" ta 2 i 5 dagar utan att känna av något alls och fortfarande få skön effekt. Sen har man ju hört en del om att folket i r/quittingphenibut överdriver något djävluskt, men man har ju egentligen ingen aning.

Ja du får gärna berätta hur det går! Instämmer i att det fungerar nästan lite för bra i vardagen.
Jag tror absolut inte dom på r/quittingphenibut ljuger, detta är ett väldigt lömskt preparat som kan ge alla möjliga abstinens besvär, tydligen är något som heter "glutamate surges" en av dom som ska vara riktigt pissiga. Och sen tänker jag, lyrica ska vara förjävligt svårt att sluta med. Gabapentin rätt jävligt men inte för mycket. Och sen har vi mellan brorsan phenibut, som jag tänker borde gå något mittemellan när det kommer till at? Men vi får se. jag håller er uppdaterade, tänker att jag ska gå 3-4 dagar utan innan jag startar på nästa burk så jag får se om jag faktiskt borde trappa ner först och ta en paus (paus i en perfekt värld lol)
Citera
2024-04-10, 16:47
  #2932
Medlem
Jag tror jag fått min första släng av ”glutamate searches”

Höll upp 7 dagar efter en månad med frekvent användande.(ca 2 g/dag) I stort sett noll problem de dagarna.

Åt sedan en middag på en fin krog med ett sällskap, dopade mig den dagen med 1+0.5 Butt.

Dagen efter blev det 1.5 till

Dvs 2 dagar x 1.5

Effekterna satt i ca 24-36 timmar (eftereffekter) när jag senare skulle sova börjar mitt hjärta RUSA. Slå mkt hårt och snabbt. Vet inte om jag vaknade av det eller om det kom när jag fick o la mig. Minns inte hur länge det höll på och somnade till slut iaf.

Fick mig att tänka till lite. Det är nog ett snällt preparat så länge det är det. Men någonstans på vägen slutar det vara det, och biter dig i röven.

Tror jag är ungefär där nu.
Igår tog jag 0.8 för att ta mig genom jobbdagen….

Hursomhelst så jobbar jag tre dagar till och kommer köra Butt även dessa dagar (mindre än 1.5/dag)

Sedan tänker jag försöka vara utan minst april månad ut.

Har köpt och nyss fått hem emoxypine, för att testa om det kan fungera mot ångest/oro.
Citera
2024-04-11, 10:55
  #2933
Medlem
Bakaxels avatar
Okej så jag beställde en påse Phenibut från en sida som Tidsresenaren rekommenderade tidigare och det låg i brevlådan 5 dagar efter beställning från Polen.

Har inte gjort något smakprov ännu för jag åkte på en bensoabstinens som jag absolut inte förväntat mig efter terapeutiska smådoser för sömnen i ett halvår.

Det får mig osökt att tänka på om phenibut kan vara behjälplig där? Läste något utdrag ur en rapport om att baclofen eller pregabalin kan vara till nytta, och phenibut jobbar väl på samma sätt.

Eller riskerar jag bara förvärra utsättningssymptomen från benson?
Citera
2024-04-12, 22:31
  #2934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin
Jag tror absolut inte dom på r/quittingphenibut ljuger, detta är ett väldigt lömskt preparat som kan ge alla möjliga abstinens besvär, tydligen är något som heter "glutamate surges" en av dom som ska vara riktigt pissiga. Och sen tänker jag, lyrica ska vara förjävligt svårt att sluta med. Gabapentin rätt jävligt men inte för mycket. Och sen har vi mellan brorsan phenibut, som jag tänker borde gå något mittemellan när det kommer till at? Men vi får se. jag håller er uppdaterade, tänker att jag ska gå 3-4 dagar utan innan jag startar på nästa burk så jag får se om jag faktiskt borde trappa ner först och ta en paus (paus i en perfekt värld lol)

Är en av dom på reddit

Slutade med phenibut för ungefär 4 år sen efter 6 års dagligt användade. Totalt korkat det vet jag. Men jag mådde så jävla toppen å tänkte, att jag kör livet ut! Fanns inte jätte mycket negativt då för 10 år sen och gick att köpa fan överallt och billigt!

Började direkt på 4g om dan. Var som på moln. Träningen var grym, sex grymt, mat och sömn grymt. Varför sluta eller hur?

Ett år senare funkade det inte lika bra längre och jag var uppe i typ 6-10 gram om dan. Två tre år senare 15-20g om dan.

Började få psykoser av det. Aldrig fått det på nån drog eller under några omständigheter tidigare.
Avtändandingen efter 6 år var hård! Men bara psykisk. Har bara benzo AT:s att jämföra med och det är ungefär lika hårt. Fast den på phenibut slutar lika fort som den börjar. Ett par veckor och man är helt normal. Nån jämförde den med GHB AT.
Gaba droger get otäcka avtändningar! Heronister skiter ner sig i en vecka sen är dom ok.. byter bort en rejäl benzo at rakt av mot en heroin at.

Må bäst.
__________________
Senast redigerad av BenzoDynga420 2024-04-12 kl. 22:33.
Citera
2024-04-12, 22:42
  #2935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Okej så jag beställde en påse Phenibut från en sida som Tidsresenaren rekommenderade tidigare och det låg i brevlådan 5 dagar efter beställning från Polen.

Har inte gjort något smakprov ännu för jag åkte på en bensoabstinens som jag absolut inte förväntat mig efter terapeutiska smådoser för sömnen i ett halvår.

Det får mig osökt att tänka på om phenibut kan vara behjälplig där? Läste något utdrag ur en rapport om att baclofen eller pregabalin kan vara till nytta, och phenibut jobbar väl på samma sätt.

Eller riskerar jag bara förvärra utsättningssymptomen från benson?

Den ena går på gaba a och den andra gaba b. Men bägge påverkar hela central systemet. Som blir "van" att bli lugnat av kemikalier.
Det är därför man får en obefogad oro oberoende om det är benzo eller phenibut/lyrica/gabapentin man stoppat i sig.

Men gaba receptorerna får alla fall vila om du använder phenibut några dar

Må väl.
Citera
2024-04-12, 22:43
  #2936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Har testat Phenibut för flera år sen och på mig fungerar det inte alls.
Köpte 100gram från staterna.

Inte nått jag någonsin kommer köpa igen, inget jag skulle vilja ha gratis ens.

mvh

Inget under 4gram funkar på mig.
Citera
2024-04-13, 12:07
  #2937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin
Jag tror absolut inte dom på r/quittingphenibut ljuger, detta är ett väldigt lömskt preparat som kan ge alla möjliga abstinens besvär, tydligen är något som heter "glutamate surges" en av dom som ska vara riktigt pissiga. Och sen tänker jag, lyrica ska vara förjävligt svårt att sluta med. Gabapentin rätt jävligt men inte för mycket. Och sen har vi mellan brorsan phenibut, som jag tänker borde gå något mittemellan när det kommer till at? Men vi får se. jag håller er uppdaterade, tänker att jag ska gå 3-4 dagar utan innan jag startar på nästa burk så jag får se om jag faktiskt borde trappa ner först och ta en paus (paus i en perfekt värld lol)


Nu kommer även jag, lite halvt mot min vilja (men ändå inte) behöva vara utan minst 4 dagar. Började ta slut och beställde med mening så att jag var tvungen att ta ett par dagars paus, dock ser det ut att bli fler än vad jag tänkt. 😁

Just nu är det lite över 48h sedan jag senast tog (2g), och skulle inte säga att jag känner av något. Självklart mår man inte lika toppen som man gjort på phen i en längre period nu och därav är van vid, men absolut inget utöver det. Får se om det slår till inom det närmsta dygnet, annars vågar jag nästan påstå att jag klarat mig.
Med det sagt ska jag inte sticka under stolen med att det psykiska suget efter phenibut är närvarande, men inte såpass att jag klättrar på väggar. Mer att det "hade varit gött".
Däremot är några dagars paus nödvändig nå inåt helvete då jag börjat spåra ur rejält senaste tiden, och haft bra med ångest pga detta.

Mår brutalt mycket värre när jag varit utan kratom i 48h, men sen har jag gått på det dagligen i över 2 år. Tvivlar inte en sekund på att skribenten här ovan som tagit phenibut i väldigt höga doser under flera år fick en brutal at.

Ni som beställt från r*wp*wders, hur lång tid brukar det ta för er att få leveransen? Enligt postnords spårning har den legat på DPD i Tyskland sen 10/4 och inget hänt sen dess. Beställde 8/4.
Citera
2024-04-13, 13:42
  #2938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Nu kommer även jag, lite halvt mot min vilja (men ändå inte) behöva vara utan minst 4 dagar. Började ta slut och beställde med mening så att jag var tvungen att ta ett par dagars paus, dock ser det ut att bli fler än vad jag tänkt. 😁

Just nu är det lite över 48h sedan jag senast tog (2g), och skulle inte säga att jag känner av något. Självklart mår man inte lika toppen som man gjort på phen i en längre period nu och därav är van vid, men absolut inget utöver det. Får se om det slår till inom det närmsta dygnet, annars vågar jag nästan påstå att jag klarat mig.
Med det sagt ska jag inte sticka under stolen med att det psykiska suget efter phenibut är närvarande, men inte såpass att jag klättrar på väggar. Mer att det "hade varit gött".
Däremot är några dagars paus nödvändig nå inåt helvete då jag börjat spåra ur rejält senaste tiden, och haft bra med ångest pga detta.

Mår brutalt mycket värre när jag varit utan kratom i 48h, men sen har jag gått på det dagligen i över 2 år. Tvivlar inte en sekund på att skribenten här ovan som tagit phenibut i väldigt höga doser under flera år fick en brutal at.

Ni som beställt från r*wp*wders, hur lång tid brukar det ta för er att få leveransen? Enligt postnords spårning har den legat på DPD i Tyskland sen 10/4 och inget hänt sen dess. Beställde 8/4.
De få gångerna jag har beställt där ifrån så brukar de se likadant ut, står still någon dag sen kommer det. Gissar på att du har det mellan 15-17/4.
Citera
2024-04-14, 11:06
  #2939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
De få gångerna jag har beställt där ifrån så brukar de se likadant ut, står still någon dag sen kommer det. Gissar på att du har det mellan 15-17/4.

Okej, tack!
Citera
2024-04-14, 11:13
  #2940
Medlem
+72h utan, nu ska at:n peaka enligt vad jag kunnat läsa mig till på reddit men känner ingen märkbar skillnad från igår, och då var det helt lugnt. Haft viss lätt ångest till och från under dessa dygn men inte i högre utsträckning än innan jag började använda phenibut. Utöver det så är det värsta att allt är lite "tråkigare" utan. Men inga som helst problem med att sova etc.

Alltså använt minst 3 dagar i veckan sen oktober, och mer eller mindre varje dag sen februari (2g).
Kanske inte var tillräckligt länge och intensivt för att uppleva någon AT. Eller så har jag bara jävligt tur. För vågar nästan påstå att om det inte börjat vid det här laget, så har jag klarat mig.

Som jag nämnde ovan får jag ordentlig AT på kratom och har vissa problem med att sluta använda det. Denna AT kunde smyga sig på redan efter bara några månaders bruk. Samtidigt har jag läst flera som påstår att de inte har några problem alls att sluta med kratom. Kanske är så enkelt som att alla är olika toleranta mot olika avtändningar? Känns bara märkligt efter alla skräckhistorier man läst om phenibut, att det ska vara som den värsta av opiat- och benzoavtändningar kombinerat. Inte konstigt man blir livrädd för att sluta.
__________________
Senast redigerad av jeffreythugga 2024-04-14 kl. 11:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback