Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-10, 12:09
  #33889
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Exakt. Man undrar lite hur objektiv människan är.


Jag tycker Joakims bok är helt irrelevant i detta. Det är Christoffer som försöker dra i halmstrån, det är lite guilt-shifting över detta. Ingen någonsin kommer frågesätta Joakims upplevelser i barndomen, han har rätt till sin historia. Det är en biografi, finns källor vad jag förstår som styrker hans ord. Socialtjänst m.m. Saker han skrivit på nätet 2012 känns också irrelevant då alla vet vad Jocke var för person förr. Är Chrippa rasist fortfarande då med tanke på allt ha sagt förr i olika live och i text?

Det är han nog Han stör sig på Linneas blattekontakter.

Fast han vill så gärna passa in i Linneas värld så nu har han blivit en gangster rappare
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2024-04-10 kl. 12:15.
Citera
2024-04-10, 12:11
  #33890
Medlem
Ännu mer förklaringar från Jocke på instastory, om att Chrippa ljuger...
Chrippa hade sagt att han flyttat till Dubai och då tog Jocke beslutet med hyresvärden att hyra ut lägenheten i andra hand och den nya hyresgästen är Olivia Lindegren som sagt upp sig på volvo i Göteborg och ska flytta in i lägenheten...ni vet barnflickan...

Är det någon som tror att detta inte är ett riktigt fulspel mot Chrippa?
Chrippa hade betalat hyror och lät Julia bo i lägenheten GRATIS när han var bortrest, inte någon tror väl att Chrippa flyttat permanent?
Varensa människa på resa, visar upp sitt boende och säger, här bor jag/vi...

Idioten sitter med fula solbrillor och svettvästen och ler, jävla äckel han är.

Chrippa och Linnea, jag tror på er, ni äger detta, rid ut stormen❤️‍🔥🩵🩷
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-10 kl. 12:13.
Citera
2024-04-10, 12:18
  #33891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Detta är lite vad han utsätter Linnea för. Hotar med hacking gör han också. Jag tycker faktiskt att Chrippas mamma gjorde rätt som placerade Joakim. Tack vare henne fick syskonen växa upp i trygghet.

Verkar för övrigt inte som att han har dyslexi i dom här riktigt vidriga hatiska hotmeddelandena till sitt ex. Det mest träffande är ändå ”buhu, jag kan inte styra om Gurra läcker bilder på din fitta, jag vill lämnas utanför”. Dessutom spyr han galla på människor med asbergers. När fick han själv den diagnosen? https://youtu.be/-ErAv9Wtkns?si=sIZ4yJvkUcWxO1Mj

Kan ju bara tänka mig vad han har utsatt sin stackars familj för om han utsätter en tjej han har träffat i någon vecka eller månad för detta.

Aha! Jag hade inte en aning om att H.W haft med Jockiboi att göra.
Då kanske det ligger nåt i kommentaren (till videon JOCKE,RASK,ANJO NÄR ALLT HANDLAR OM ATT FÖRSTÖRA)
”Hanna Widerstedt & Chrippa. Sug på den karamellen… Mer säger jag inte just nu!”
__________________
Senast redigerad av Kristallgran 2024-04-10 kl. 12:20. Anledning: Tillägg
Citera
2024-04-10, 12:19
  #33892
Medlem
Skabbe slår nytt rekord: han har nu färre än 100 månatliga twitchsubs. Han har förlorat 25 procent på en vecka. Som mest hade han ~600. Endast ~25 pers har valt att subba mer än en gång.

Detta gör honom faktiskt unik.

Som jämförelse kan påpekas att Sampe och cyrus har ~1500 subs, och perra och heaton har ~3000, som alla pratar svenska. 1000-1500 subs/månad ger en hygglig och, för sociala medier, ganska trygg (återkommande) månadslön. Till det läggs reklampengar och donationer.

Hela inkomsten som Skabbe från streamingen står och faller med en enda sponsor. Om denna enda sponsor drar sig ur och inte förnyar avtalet är den totala månadslönen kanske en tusenlapp, om ens det.


Att bygga ett lojalt community på Twitch har Skabbe, nu efter tre månader, misslyckats kapitalt med.
Citera
2024-04-10, 12:20
  #33893
Medlem
Ja nu när Chrippa och Linnea har ett eget stabilt boende kan de ju fokusera på sitt blomstrande förhållande.
Jag hoppas faktiskt de får ordning på sina liv så Chrippa kan få umgänge med sin dotter igen så inte hon behöver skriva en bok om sin trasiga uppväxt när hon blir äldre. Känns som historien upprepar sig lite.



Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ännu mer förklaringar från Jocke på instastory, om att Chrippa ljuger...
Chrippa hade sagt att han flyttat till Dubai och då tog Jocke beslutet med hyresvärden att hyra ut lägenheten i andra hand och den nya hyresgästen är Olivia Lindegren som sagt upp sig på volvo i Göteborg och ska flytta in i lägenheten...ni vet barnflickan...

Är det någon som tror att detta inte är ett riktigt fulspel mot Chrippa?
Chrippa hade betalat hyror och lät Julia bo i lägenheten GRATIS när han var bortrest, inte någon tror väl att Chrippa flyttat permanent?
Varensa människa på resa, visar upp sitt boende och säger, här bor jag/vi...

Idioten sitter med fula solbrillor och svettvästen och ler, jävla äckel han är.

Chrippa och Linnea, jag tror på er, ni äger detta, rid ut stormen❤️‍🔥🩵🩷
Citera
2024-04-10, 12:21
  #33894
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Skabbe slår nytt rekord: han har nu färre än 100 månatliga twitchsubs. Han har förlorat 25 procent på en vecka. Som mest hade han ~600. Endast ~25 pers har valt att subba mer än en gång.

Detta gör honom faktiskt unik.

Som jämförelse kan påpekas att Sampe och cyrus har ~1500 subs, och perra och heaton har ~3000, som alla pratar svenska. 1000-1500 subs/månad ger en hygglig och, för sociala medier, ganska trygg (återkommande) månadslön. Till det läggs reklampengar och donationer.

Hela inkomsten som Skabbe från streamingen står och faller med en enda sponsor. Om denna enda sponsor drar sig ur och inte förnyar avtalet är den totala månadslönen kanske en tusenlapp, om ens det.


Att bygga ett lojalt community på Twitch har Skabbe, nu efter tre månader, misslyckats kapitalt med.


Haha underbart!
Citera
2024-04-10, 12:37
  #33895
Avstängd
Ytterligare motsägelsefullt från Chrippa:

Han säger att Jocke bad de åka på semester för egentid. Men där nere hade de ju flyttat ner dit och skulle inte komma tillbaka.

Chrippa ljuger nån av gångerna. Sådan efterkonstruktion. Ljuger så mycket så han inte kan hålla sär på lögnerna som alltid. Han drog men kom tillbaka med svansen mellan benen.

Jocke avskyr ju även att Linnea är tillsammans med Chrippa, detta tror jag alla kan vara överens om, så varför skulle Jocke be de då dra på semester för egentid? Och varför inte byta lås när de väl var utomlands då? Att Jocke byter lås när de kommer hem tyder ju på att Chrippa inte skulle/troddes komma tillbaka.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-10 kl. 12:43.
Citera
2024-04-10, 12:41
  #33896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Aha! Jag hade inte en aning om att H.W haft med Jockiboi att göra.
Då kanske det ligger nåt i kommentaren (till videon JOCKE,RASK,ANJO NÄR ALLT HANDLAR OM ATT FÖRSTÖRA)
”Hanna Widerstedt & Chrippa. Sug på den karamellen… Mer säger jag inte just nu!”
Inte jag heller förrän jag såg detta. Man back in the days ju då att hennes persona faktiskt var ett ”pr-projekt”, precis som Kissie, men det framgår ju tydligt i meddelandena att hon är en vettig tjej! Var det någon användare som kommenterade eller sa han det i videon?

Trodde faktiskt förut att förhållandet var ett pr-trick, men där hade jag fel. På den tiden kunde man inte radera utvalda meddelanden heller, så inget av detta är taget ur kontext. Här kränker han hennes lillebror som lider av grov asbergers https://m.youtube.com/watch?v=MT9_yfo8u2U

Chrippa och hans syskon har nog genomlevt ett helvete på grund av honom. Där har ni svart på vitt till vem människan som startade drevet mot Linnea är. Och säg inte att det är gammalt, det är samma beteende som nu.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-04-10 kl. 13:06.
Citera
2024-04-10, 13:02
  #33897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Inte jag heller förrän jag såg detta. Man back in the days ju då att hennes persona faktiskt var ett ”pr-projekt”, precis som Kissie, men det framgår ju tydligt i meddelandena att hon är en vettig tjej! Var det någon användare som kommenterade eller sa han det i videon?

Trodde faktiskt förut att förhållandet var ett pr-trick, men där hade jag fel. På den tiden kunde man inte radera utvalda meddelanden heller, så inget av detta är taget ur kontext. Här kränker han hennes lillebror som lider av grov asbergers https://m.youtube.com/watch?v=MT9_yfo8u2U

Hans ytterligare lögner och försök till att dupera på sin story är patetiska. Elaka människa. Han utger sig FORTFARANDE för att ha nyttjanderätt över lägenheten. Tröttsamt. Söderstaden är totalt oseriösa, eller så lurar Joakim sina följare att dom är det. #free400ben

Det var en användare som skrivit en kommentar.
Citera
2024-04-10, 13:03
  #33898
Medlem
Men om nu både Chrippa och Jocke står på kontraktet på lägenheten, vad är det som ligger till grund för att Jocke inte får beträda den? Finns det något lagstöd för det? (Byta låset förstår jag kanske kan vara mer komplicerat att få göra bara sådär, men att gå in i lägenheten?)
Chrippa hävdar ju otaliga gånger i sina videoklipp att Jocke olovligen gått in i den..
Citera
2024-04-10, 13:05
  #33899
Avstängd
Chrippa ljuger alltså om när bilden är tagen på de och deras mor. Finns datumstämpel. Bilden är tagen flera år tidigare än Chrippa påstår. Oväntat att han ljuger
Citera
2024-04-10, 13:11
  #33900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Chrippa ljuger alltså om när bilden är tagen på de och deras mor. Finns datumstämpel. Bilden är tagen flera år tidigare än Chrippa påstår. Oväntat att han ljuger


Han försöker svartmåla Joakims karaktär, det faller platt. Oväntat. Känns som intelligensen fattas här för att kunna driva ett drev. De försöker skifta fokus och det går åt skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in