Citat:
Ursprungligen postat av
trueforgood
Dumpen borde satsa på att hänga ut dom riktigt fula fiskarna istället för gubbsjuka, överkåta gubbar som denna som vill ha trekant med en 14-åring och hennes 17-åriga kompis.
Det finns en hel del riktiga peddon som dom hängt ut men ytterst tveksam till att man ska fiska med 14-åringar. Fan, när man var 14 år rökte man, söp sig full och höll på med både det ena och andra. Man är barn i lagens mening och det är absolut inte okej att ragga på minderåriga - men det är så nära den lagliga gränsen att jag tycker det är tveksamt.
Så tillvida inte det rör sig om notoriska groomare som aktivt söker efter yngre, det är en helt annan sak. Men denna tror jag mer var en gubbsjuk opportunist.
Dessutom läser jag nu i chatten att han är gay(?) och sugen på killen, som är 17 år. Så ja, han vill vara i en trekant där en 14-årig tjej ska ingå men den han är intresserad av (iaf mest) är alltså 17 år. Nej, detta tycker jag var en högst tveksam uthängning. Fulare fiskar finns det där ute, Dumpen!
Opportunism går väl inte över "gränserna" så att säga.
Är man hetero så blir man ju inte plötsligt intresserad av någon av samma kön även om "tillfället ges". Både tillfället och läggningen måste dra åt samma håll för att han ska nappa.
Sedan om någon är intresserad av att träffa barn men också gillar unga vuxna så är ju ingen skillnad i vare sig uppsåt, då man i detta fall nu stämmer träff med <15 år, eller i barnets perspektiv vid fullbordad gärning.
Från gäddperspektiv tycker jag det är ÄNNU mer obegripligt att riskera familj/jobb/vänner mm om de inte uteslutande dras till barn, dvs när det finns andra
lagliga, alternativ till den egna tillfredsställelsen men man ändå väljer det olagliga, omoraliska alternativet med alla dess konsekvenser.