Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-14, 13:48
Medlem
Så nu utnjyttar kräftsn sin far istället, herregud. Säkert pappan som fick betala för Nocco och flyttkartonger också. Märks så tydligt att han inte gillar Linnea och Chrippas gapande heller. Fan måste hon kramas och pussas hela jävla tiden? Äcklig människa
Citera
2024-04-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Källa på att chrippas pappa står på lägenheten?

Kolla senaste videon, där här man det.
Citera
2024-04-14, 13:51
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så ni i tråden tror på fullaste allvar att det kommer gå till såhär

Chrippa - jag vill ha med Linnea på mötet
soc - okej
Linnea - jag har inte slagit lilla C
soc - okej, men jocke och anjo säger att du har slagit lilla C?
Linnea - ja men dem ljuger, det finns ju inte bevis för att jag slagit lilla C
soc - nej du har rätt, det finns inga bevis för att du slagit lilla C

Och sen tar Chrippa, Linnea och lilla C och lämnar soc tillsammans.

Att Linnea pratar med en soc tant kommer ju inte avgöra ifall anklagelserna som misshandel är sant eller inte, ifall Linnea är farlig för lilla C eller inte. Tro mig, soc utreder Linnea samtidigt som dem har samtal med Chrippa, självklart kommer Linnea neka till anklagelserna om misshandel men soc kan ju inte basera sitt beslut på hennes ord.

Hur korkade är ni egentligen
Uppenbarligen ganska korkade eftersom ni verkar tro att soc håller förhör med personer likt polisen gör

Det är inte korkat alls att höra Linnea om nu tanken är att dom skall fungera som en familj.
Men det är inget Chrippa verkar jobba för ... Det är DET jag finner märkligt.
Citera
2024-04-14, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Fullt förtroende för socialtjänsten. Om hon inte ska få träffa barnet så ska hon inte det. Så alla kan känna sig trygg med att de gjort en korrekt bedömning. De har ju tagit tid på sig och har absolut gått till botten med alla inblandade.
Linnea skall enligt praxis inte medverka vid sådana möten då hon inte är biologiskt knuten till barnet.
Vissa andra anhöriga är ju tveksamma deltagare vid samtalen men de har säkert argumenterat för sin sak och en helt annan diskussion.

Jag tror att dom övriga deltagarna på nått sätt varit med eller hört saker som dom behöver dela med sig av till socialtjänsten för barnet bästa.
Citera
2024-04-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Varför lämnar han då inte henne? Barnet är väl viktigare kan jag tycka.
???
Hur skall han leva sitt liv?

Ja du för dom flesta av oss så skulle såklart barnen vara det viktigaste.
Citera
2024-04-14, 13:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Och pappa får betala och stå på lägenheten, går bra för Chrippa nu 😂

Med Linnea som hyresgäst 😁
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-14 kl. 14:01.
Citera
2024-04-14, 13:59
Medlem
Märkligt med svart bild och bara ljud när Skabbe säger sig dokumentera vad brorsan ställt till med i lägenheten i Norrköping. "Lampor och allting, de har stulit allting medan jag varit borta" och "de har gått igenom min post" - det är alltid "nästa gång" och "kommande video".

Och varför visa att de inte ens städat ur köksskåpen utan lämnar kvar porslin och godispapper...?
Citera
2024-04-14, 13:59
Medlem
Citat:
Det är väl tänkt att han ska leva och bo med SNEA och Lilla C? Är det inte det Chrippa vill?

Det har inte med saken att göra. Utredningen gäller föräldrarna. Vem som ska leva med vem är en annan fråga. Det finns rutiner och regler och en tydlig ärendegång att rätta sig efter när det kommer till utredning. Som sagt, de vet nog vad de gör.
Citera
2024-04-14, 14:02
Medlem
Citat:
Det är inte korkat alls att höra Linnea om nu tanken är att dom skall fungera som en familj.

Men dom kommer inte få det att fungera som en familj för Linnea kan inte dela Chrippa med lilla C för då måste han ge henne full fokus och det klarar inte Linnea av.
Citera
2024-04-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Märkligt med svart bild och bara ljud när Skabbe säger sig dokumentera vad brorsan ställt till med i lägenheten i Norrköping. "Lampor och allting, de har stulit allting medan jag varit borta" och "de har gått igenom min post" - det är alltid "nästa gång" och "kommande video".

Och varför visa att de inte ens städat ur köksskåpen utan lämnar kvar porslin och godispapper...?

Och sen kommer inget iaf, som vanligt.
Citera
2024-04-14, 14:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Absolut efter att chrippa är ren och samarbetar med soc, så man börjar se en framtid där lilla C ska komma hem till honom, då är det dags att involvera Linnea i utredningen om hemmet är bra.

Men att ta in Linnea i syfte att ta reda på om hon misshandlat lilla C eller ej, det soc samtalet kommer inte leda någonstans.
Citera
2024-04-14, 14:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Och sen kommer inget iaf, som vanligt.

Och efter inget kommer inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto