Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 11:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentex
Vart får du en av två ifrån?

Det står tydligt att ytterligare en person befann sig på platsen är allvarligt skadad (stickskadad ja) och förd till sjukhus. 2 + 1 = 3 (dvs 3 personer på platsen)

Jag undrar hur du räknar. Två är misstänkta, den ena misstänkte är skadad och förd till sjukhus. Vad hände med den tredje?
Citera
2024-04-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Så det är föräldrarna som är misstänkta?
Eftersom en är skadad så kan det ju egentligen vara en av dem som begått brottet?

Står att två familjemedlemmar är gripna, jag misstänker att det är föräldrarna

Och utöver det var det ytterligare en person på platsen som förts till sjukhus med stickskador vem det är vet vi inte i nuläget och vad den har för relation/inblandning
Citera
2024-04-24, 11:22
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Misstänkt grovt brott i Lina hage i Södertälje – två barn döda
Uppdaterad idag 11:09

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...age-tva-gripna
Citera
2024-04-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag undrar hur du räknar. Två är misstänkta, den ena misstänkte är skadad och förd till sjukhus. Vad hände med den tredje?

Två är misstänka och den tredje personen som befann sig på platsen är skadad och förd till sjukhus? Jag hänvisade tydligt till Aftonbladets artikel i ett av mina tidigare inlägg.
Citera
Medlem
slowattacks avatar
Vore skönt om admin kunde rensa tråden från OT-inlägg om huruvida ambulanspersonal behöver bli tagna ur tjänst eller inte.

Enligt SVT Nyheter är de två anhållna barnens vårdnadshavare. Pappan är på Karolinska med allvarliga skador.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...age-tva-gripna

Min teori var först att pappan eller mamman dödat barnen, och att den andra föräldern försökt stoppa detta och pappan blivit skadad. Men båda är anhållna på sannolika skäl misstänkta för mord. Betyder detta att man tror att båda dödat barnen, eller bara att man inte vet vad som hänt, och att mamman senare kan bli misstänkt för misshandel på pappan?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Sodertalje151
Lägg ner snacket med att det är syrianer, era rasister ni skämmer ut er själva så pinsamma.

Mannen är från Egypten och frun är från Thailand ( nåt håll därifrån ).

Jag tror att frugan försökte döda barnen och mannen med hjälp av någon annan ( det var tre vuxna i huset ).

Eller så

Så har mannen och frun bestämt sig att döda barnen och bli av med kropparna, och börjat processen med att kappa deras kroppar i delar.
Sen när verkligheten kom ikapp så försökte mannen döda sig själv.

Som jag sa tidigare som familj kunde man inte höra deras röst, dem var jätte blyga av sig, mannen vågade inte ens se någon i ögonen. Dem var lowkey och dem hade lugna barn. Deras barn var aldrig ute och lekte med mera.

Pappan och mamman hade bra jobb, barnen gick på en bra skola.

Men ett år sen började mannen bete sig konstigt med att ha peruk, sminka sig och gå runt med klackar och klänningar med mera
Är det inte mer troligt att kvinnan velat lämna mannen (som börjat bete sig konstigt), mannen dödar barnen varpå kvinnan försöker döda mannen?
Citera
2024-04-24, 11:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Står att två familjemedlemmar är gripna, jag misstänker att det är föräldrarna

Och utöver det var det ytterligare en person på platsen som förts till sjukhus med stickskador vem det är vet vi inte i nuläget och vad den har för relation/inblandning

Jag borde få medalj för mitt tålamod. Varför greps inte den tredje? Två är gripna, varav den ena som också fanns skadad på brottsplatsen).
Citera
2024-04-24, 11:25
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Är det inte mer troligt att kvinnan velat lämna mannen (som börjat bete sig konstigt), mannen dödar barnen varpå kvinnan försöker döda mannen?

Trodde det också men kvinnan är anhållen misstänkt för mord, inte mordförsök.
Citera
2024-04-24, 11:26
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Två är misstänka och den tredje personen som befann sig på platsen är skadad och förd till sjukhus? Jag hänvisade tydligt till Aftonbladets artikel i ett av mina tidigare inlägg.

Jag ger mig inte då det står att en av de två misstänkta är på sjukhus. Varför är inte tre misstänkta? Jo, för det finns ingen tredje.
Citera
2024-04-24, 11:28
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag borde få medalj för mitt tålamod. Varför greps inte den tredje? Två är gripna, varav den ena som också fanns skadad på brottsplatsen).

Citat:
Mannen och kvinnan som nu misstänks för mord befann sig fortfarande i bostaden när polisen kom dit, enligt uppgifterna.

– Det är familjemedlemmar, en kvinna och en man, säger Per Falhström.

Citat:
Också den misstänkta mannen var skadad, och regionen beskrev på tisdagen skadorna som allvarliga.

Citat:
– Förundersökningen är inledd och vi har anhållit två personer på sannolika skäl misstänkta för mord.

Var hittar du uppgiften om att det är en tredje vuxen inblandad?
Har läst genom texten två gånger nu men uppfattar det fortfarande som att det bara rör sig om två vuxna, familjemedlemmarna?
Citera
2024-04-24, 11:28
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack
Trodde det också men kvinnan är anhållen misstänkt för mord, inte mordförsök.
Tror inte Kvinnan hade tanke på mörda sina barn.
Typiskt manligt beteende väll ?

19840820 Kvinnan var lösaktig och mannen ertappade två som bedrog honom ?
Citera
2024-04-24, 11:29
Medlem
Det stod innan att det var en ytterligare person på plats som förts till sjukhus. Men i den senaste artikeln står det ” en man och en kvinna är gripen, en av dem fördes till sjukhus med allvarliga skador ” senaste artikeln i DN som publicerad för en halvtimme står också TVÅ gärningsmän och att polisen inte misstänker att någon ytterligare är inblandad. Artikeln från DN: https://www.dn.se/sverige/tva-barn-d...mmar-anhallna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in