Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Låt mig gissa att alla grupper i samhälle som tvingas leva under sämre socioekonomiska villkor och ex utsatta för rasism eller sexism för den delen, löper större risk för att inte bara hamna i kriminalitet, drogbruk utan också dö för tidigt.
Och skulle du jämföra enkom kvinnor i USA så låt mig igen gissa att svarta kvinnor har lägre medellivstal än vita kvinnor. Så Prepper? beror det på att vita kvinnor " inte gillar dem och inte vill ha relationer med dem" ?

Och patriarkalt förtryck är inte någon "kritik", det är kort och gott förtryck.

Och det är män, betydligt mer än kvinnor som vinner i livslängd på att vara gifta.

Jo sant en uppgift är att män vinner 10 år ,en annan 7 år på att vara gifta.

2014 var svarta kvinnors livslängd 78,5. 2021 74,8. En minskning med 3,7 år.

Vita kvinnor 81,4 2014 till 79,2. En minskning 2,2 år

Bara för några år sedan dog högre andel vita män av droger än svarta.

https://www.pewresearch.org/short-re...n-the-hardest/

Men nu är det svarta som är värst drabbade.

Om du tittar på den inledande posten och tittar på videon ,så är det en svart kvinna som är kritisk mot svarta män och skulle du läsa kommentarerna så kan du se att många svarta kvinnor är kritiska.

Det är detta förtryck mot svarta män som visar sig i statistiker ,börjar svarta kvinnor avsky svarta män så tycker dessa att livet är ganska meningslöst och drogar ihjäl sig mer.
Citera
2024-04-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo sant en uppgift är att män vinner 10 år ,en annan 7 år på att vara gifta.

2014 var svarta kvinnors livslängd 78,5. 2021 74,8. En minskning med 3,7 år.

Vita kvinnor 81,4 2014 till 79,2. En minskning 2,2 år

Bara för några år sedan dog högre andel vita män av droger än svarta.

https://www.pewresearch.org/short-re...n-the-hardest/

Men nu är det svarta som är värst drabbade.

Om du tittar på den inledande posten och tittar på videon ,så är det en svart kvinna som är kritisk mot svarta män och skulle du läsa kommentarerna så kan du se att många svarta kvinnor är kritiska.

Det är detta förtryck mot svarta män som visar sig i statistiker ,börjar svarta kvinnor avsky svarta män så tycker dessa att livet är ganska meningslöst och drogar ihjäl sig mer.

Prepper logik:

Kvinna-Du utsätter mig för våldtäkt, tvingar mig att göra dubbelt arbete, nedvärderar mitt kön etc etc....jag vill inte ha en relation med dig pga detta...
Man-Du förtrycker mig!

Att protestera mot ett förtryck är inte att förtrycka den part som just utsätter en för förtryck.
Fatta.

Din länk pratar om svarta mäns högre droganvändning.

Och för din information, kvinnor har inget ansvar för mäns droganvändade.
Senast redigerad av Merapi 2024-04-25 kl. 12:10.
Citera
2024-04-25, 12:39
Medlem
Citat:
Prepper logik:

Kvinna-Du utsätter mig för våldtäkt, tvingar mig att göra dubbelt arbete, nedvärderar mitt kön etc etc....jag vill inte ha en relation med dig pga detta...
Man-Du förtrycker mig!

Att protestera mot ett förtryck är inte att förtrycka den part som just utsätter en för förtryck.
Fatta.

Din länk pratar om svarta mäns högre droganvändning.

Och för din information, kvinnor har inget ansvar för mäns droganvändade.

Det är klart kvinnor har ansvar för män. De har ansvar för mäns mentala hälsa. Speciellt de som väljer att föda manligt kön ,varför ska man föda något och sedan förstöra det , helt meningslöst.

Det är det generella fördömandet av alla svarta män som inte fungerar. Det finns kriminella svarta män ,men man kan inte säga att alla är kriminella ,då blir man själv en förtryckare. Man blir del av rasism mot svarta män , många svarta kvinnor i USA har inte den logiken. Fast jag förstår dem eftersom de har varit utsatta för kriminella män tycker de alla är dåliga.

De riktigt dåliga är att akademiker inte kan se på saken logiskt , de utbildade är felutbildade skulle man kunna säga , utbildning är trots det bra men skulle behövas korrigeras till mer logik och inte känslor.

Svarta mäns droganvändning fortsätter att öka medans vita män minskar. Så förtrycket fortsätter öka.
Citera
2024-04-25, 13:07
Medlem
Citat:
Det är klart kvinnor har ansvar för män. De har ansvar för mäns mentala hälsa. Speciellt de som väljer att föda manligt kön ,varför ska man föda något och sedan förstöra det , helt meningslöst.

Det är det generella fördömandet av alla svarta män som inte fungerar. Det finns kriminella svarta män ,men man kan inte säga att alla är kriminella ,då blir man själv en förtryckare. Man blir del av rasism mot svarta män , många svarta kvinnor i USA har inte den logiken. Fast jag förstår dem eftersom de har varit utsatta för kriminella män tycker de alla är dåliga.

De riktigt dåliga är att akademiker inte kan se på saken logiskt , de utbildade är felutbildade skulle man kunna säga , utbildning är trots det bra men skulle behövas korrigeras till mer logik och inte känslor.

Svarta mäns droganvändning fortsätter att öka medans vita män minskar. Så förtrycket fortsätter öka.

Nej, det enda kvinnor har ansvar över är att behandla män som individer och grupp med respekt, precis det ansvar som män har kontra kvinnor.

En kvinna, eller grupp av kvinnor som vägrar att utsättas för förtryck från en individ eller ett helt samhälle, ett patriarkat ex. är inte "respektlös" mot män, utan snarare raka motsatsen.

Berätta, varför ska män skapa kvinnor, via sina spermier, om de sen väljer att "förstöra kvinnor" via våld, förtryck ex? för att använda din egen virriga logik?

Det är RASISM som är det stora problemet kontra "svarta" i USA.
Inte att kvinnor vägrar utsättas för ex sexuellt våld, partnervåld eller tvingas ta hand om barn helt själv etc etc.

och det är INGEN!!!! annat än div korkade halmbyggande fjantar som inte verkar fatta dagens retorik som någonsin hävdat att ALLA män.. ditt eller datt.
Man pratar om detta på gruppnivå.
Citera
2024-04-25, 15:34
Medlem
Citat:
Nej, det enda kvinnor har ansvar över är att behandla män som individer och grupp med respekt, precis det ansvar som män har kontra kvinnor.

En kvinna, eller grupp av kvinnor som vägrar att utsättas för förtryck från en individ eller ett helt samhälle, ett patriarkat ex. är inte "respektlös" mot män, utan snarare raka motsatsen.

Berätta, varför ska män skapa kvinnor, via sina spermier, om de sen väljer att "förstöra kvinnor" via våld, förtryck ex? för att använda din egen virriga logik?

Det är RASISM som är det stora problemet kontra "svarta" i USA.
Inte att kvinnor vägrar utsättas för ex sexuellt våld, partnervåld eller tvingas ta hand om barn helt själv etc etc.

och det är INGEN!!!! annat än div korkade halmbyggande fjantar som inte verkar fatta dagens retorik som någonsin hävdat att ALLA män.. ditt eller datt.
Man pratar om detta på gruppnivå.

Jo men nu dör allt fler svarta män av förtryck.

Vad man ska göra då är att ta reda på vad de förtrycks av.

Jag tycker det är uppenbart att många svarta kvinnor är med på detta och många feminister också.

Fast svarta män har också höga nivåer av brott, Samt så uppfostras de oftast av singelmorsor utan någon man.

Men lösningen på problemet är att svarta män och kvinnor gillar varandra mer och kan vara vänliga mot varandra.

De som har minst problem i USA är Asiater ,de har lägst andel skilsmässor 16%. De har relativt goda relationer mellan könen. Ju mer kvinnor och män gillar varandra desto färre brottslingar skapas bland männen.

Det är det feminismen borde satsa på om de vill ha mindre förtryck: att kvinnor gillar män ,men inte sagt de ska gilla kriminella ,utan de ska försöka finna de icke.kriminella och gilla dem.

Alltså inte skapa någon 4B med alla män utan vara selektiv och välja de män som inte förtrycker dem att skapa allianser och högt gillande av dem.
Citera
2024-04-25, 17:18
Medlem
Det kom en statistik precis nu som visar hur 4B gör framsteg i USA.

https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/n...dashboard.htm#

- Svarta kvinnor minska barnafödandet mest till 53,5 barn födda per tusen kvinnor mellan 15-44

- Vita kvinnor hamna på 51,6 , en mycket låg siffra.

- Hispanic 65,0

- Hela befolkningen 54,4
Citera
2024-04-25, 22:45
Medlem
Citat:
Jo men nu dör allt fler svarta män av förtryck.

Vad man ska göra då är att ta reda på vad de förtrycks av.

Jag tycker det är uppenbart att många svarta kvinnor är med på detta och många feminister också.

Fast svarta män har också höga nivåer av brott, Samt så uppfostras de oftast av singelmorsor utan någon man.

Men lösningen på problemet är att svarta män och kvinnor gillar varandra mer och kan vara vänliga mot varandra.

De som har minst problem i USA är Asiater ,de har lägst andel skilsmässor 16%. De har relativt goda relationer mellan könen. Ju mer kvinnor och män gillar varandra desto färre brottslingar skapas bland männen.

Det är det feminismen borde satsa på om de vill ha mindre förtryck: att kvinnor gillar män ,men inte sagt de ska gilla kriminella ,utan de ska försöka finna de icke.kriminella och gilla dem.

Alltså inte skapa någon 4B med alla män utan vara selektiv och välja de män som inte förtrycker dem att skapa allianser och högt gillande av dem.

Möjligt, men alltså inte förtryck från svarta kvinnor, heller inte kvinnors fel att män inte tycker sig behöva ta ansvar för sina barn utan dumpar dem på morsor att ensamma ta hand om, eller hur?
Hur vet du hur "goda" relationerna är mellan gifta parter, asiater ex.?

Borde inte mäns satsa på att börja behandla kvinnor och varandra med respekt på gruppnivå, så kvinnor kan börja gilla fler av männen?
Liksom där det fortsatt brister idag, och inte att kvinnor vägrar utsätta sig för förtryck.
Citera
2024-04-26, 07:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Det är väl i grunden ganska bra om sexuellt och relationellt vanföra kvinnor självmant håller sig undan. Det är betydligt värre om de lurar in män i relationer som de senare därefter har svårt att ta sig ur.

Det är nästan så att man misstänker att dessa kvinnor mest är ute efter att skada män, men genom att hålla sig borta så blir det nog mest en positiv effekt.
Citera
2024-04-26, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är väl i grunden ganska bra om sexuellt och relationellt vanföra kvinnor självmant håller sig undan. Det är betydligt värre om de lurar in män i relationer som de senare därefter har svårt att ta sig ur.

Det är nästan så att man misstänker att dessa kvinnor mest är ute efter att skada män, men genom att hålla sig borta så blir det nog mest en positiv effekt.

Kvinnor som inte vill ställa upp på patriarkalt skit är inte "vanföra".
Citera
2024-04-26, 08:49
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Kvinnor som inte vill ställa upp på patriarkalt skit är inte "vanföra".

Kvinnor som inte klarar att upprätthålla fungerande parrelationer, och/eller inte kan/vill upprätthålla en fungerande sexuell relation med den man hon lever med, är definitivt vanför. Därför är det bra om sådana kvinnor håller sig för sig själva. Jag stödjer alltså idén om 4B för sådana kvinnor.
Citera
2024-04-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Kvinnor som inte klarar att upprätthålla fungerande parrelationer, och/eller inte kan/vill upprätthålla en fungerande sexuell relation med den man hon lever med, är definitivt vanför. Därför är det bra om sådana kvinnor håller sig för sig själva. Jag stödjer alltså idén om 4B för sådana kvinnor.

Fast, här är det ju tvärtom...är sydkoreanska män som inte klarar leva jämställt med kvinnor, eller ta sitt omsrogsansvar för barn, dvs klarar inte upprätthålla fungerande relationer med kvinnor eller barn.
Är sydkoreanska män således "vanföra"
Citera
2024-04-26, 09:02
Medlem
Citat:
Möjligt, men alltså inte förtryck från svarta kvinnor, heller inte kvinnors fel att män inte tycker sig behöva ta ansvar för sina barn utan dumpar dem på morsor att ensamma ta hand om, eller hur?
Hur vet du hur "goda" relationerna är mellan gifta parter, asiater ex.?

Borde inte mäns satsa på att börja behandla kvinnor och varandra med respekt på gruppnivå, så kvinnor kan börja gilla fler av männen?
Liksom där det fortsatt brister idag, och inte att kvinnor vägrar utsätta sig för förtryck.

Man får inte glömma att kvinnor kan vara förtryckare också.

Fast vill kvinnorna inte utsättas för förtryck måste de välja män som inte är förtryckare och ha relationer med dem.

Sen behöver båda veta vad som den andra uppfattar som förtryck.

Vad tycker du är förtryck i vår relation ?: skulle vara en lämplig fråga. Alla personer är lite olika så de uppfattar vad som är förtryck olika.

Sedan borde de prata om rättvisa.

Hur kan vi uppnå rättvisa i vår relation ?

De måste komma överens om det och även omförhandla det när situationen ändras.

Detta är för att de ska gilla varandra och relationen inte ska utvecklas negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in