Citat:
Låt mig gissa att alla grupper i samhälle som tvingas leva under sämre socioekonomiska villkor och ex utsatta för rasism eller sexism för den delen, löper större risk för att inte bara hamna i kriminalitet, drogbruk utan också dö för tidigt.
Och skulle du jämföra enkom kvinnor i USA så låt mig igen gissa att svarta kvinnor har lägre medellivstal än vita kvinnor. Så Prepper? beror det på att vita kvinnor " inte gillar dem och inte vill ha relationer med dem" ?
Och patriarkalt förtryck är inte någon "kritik", det är kort och gott förtryck.
Och det är män, betydligt mer än kvinnor som vinner i livslängd på att vara gifta.
Och skulle du jämföra enkom kvinnor i USA så låt mig igen gissa att svarta kvinnor har lägre medellivstal än vita kvinnor. Så Prepper? beror det på att vita kvinnor " inte gillar dem och inte vill ha relationer med dem" ?
Och patriarkalt förtryck är inte någon "kritik", det är kort och gott förtryck.
Och det är män, betydligt mer än kvinnor som vinner i livslängd på att vara gifta.
Jo sant en uppgift är att män vinner 10 år ,en annan 7 år på att vara gifta.
2014 var svarta kvinnors livslängd 78,5. 2021 74,8. En minskning med 3,7 år.
Vita kvinnor 81,4 2014 till 79,2. En minskning 2,2 år
Bara för några år sedan dog högre andel vita män av droger än svarta.
https://www.pewresearch.org/short-re...n-the-hardest/
Men nu är det svarta som är värst drabbade.
Om du tittar på den inledande posten och tittar på videon ,så är det en svart kvinna som är kritisk mot svarta män och skulle du läsa kommentarerna så kan du se att många svarta kvinnor är kritiska.
Det är detta förtryck mot svarta män som visar sig i statistiker ,börjar svarta kvinnor avsky svarta män så tycker dessa att livet är ganska meningslöst och drogar ihjäl sig mer.