Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Skicka en länk så att alla vi andra kan se det...

Det kanske är denna.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100069823425502
Citera
2024-04-26, 23:49
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det kanske är denna.

Eh... Nä.

Bor i Copán Ruinas (kommun i Honduras) och är singel.
Citera
2024-04-26, 23:51
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det kanske är denna.

Kanske räcker inte på långa vägar...

Jag föredrar FAKTA!!!
Citera
2024-04-27, 00:02
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Eh... Nä.

Bor i Copán Ruinas (kommun i Honduras) och är singel.

Jag tror nog att vi får vänta till "bajsbritta" kan öppna luckan och kan berätta lite mer fakta.
Just nu verkar det som hen har fått förstoppning...

(FB) Misstänkt grovt brott Södertälje (två barn dödade) 2 gripna 2024-04-23
Citera
2024-04-27, 00:09
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag tror nog att vi får vänta till "bajsbritta" kan öppna luckan och kan berätta lite mer fakta.
Just nu verkar det som hen har fått förstoppning...

(FB) Misstänkt grovt brott Södertälje (två barn dödade) 2 gripna 2024-04-23

Jag tänker såhär: Nu vet vi inte i vilket skick mamman är men det är inte osannolikt att hon själv får professionell hjälp inom psykiatrin i denna stund. Förhoppningsvis har hon någon i sin närhet som kan hjälpa henne att stänga ner eventuella sociala medier. Jag hoppas det redan är gjort. Var och en gör förstås som denne vill men jag tänker inte leta efter dem.
Citera
2024-04-27, 00:25
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Citat:
Jag tänker såhär: Nu vet vi inte i vilket skick mamman är men det är inte osannolikt att hon själv får professionell hjälp inom psykiatrin i denna stund. Förhoppningsvis har hon någon i sin närhet som kan hjälpa henne att stänga ner eventuella sociala medier. Jag hoppas det redan är gjort. Var och en gör förstås som denne vill men jag tänker inte leta efter dem.

Ja Du.

Jag försöker i mitt inre öga förstå vad som har hänt.
Lite ansikten gör så att jag spelar upp en film på insidan för att kunna förstå.
Det kalla för empati till skillnad för sympati.

Den stackars kvinnan. Hennes liv ligger just nu spillror.
Hennes barn är döda.
Hon har burit dem, fött dem med hela hennes själ.
Nu har hon inget inget kvar efter alla dessa år med barnen, en del av hennes själ som hon fött.

Fruktansvärt. Det finns ingen hjälp på utsidan som kan läka.
Hon dör en dag med samma hjälplöshet, saknad och när en del av henne dog.
Citera
2024-04-27, 00:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag hoppas ingen länkar hennes sida om den finns kvar. Hoppas också att hon har fått hjälp med att stänga ner den.
Lämna henne ifred med sin sorg.
Citera
2024-04-27, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Vem har sagt att pappan här har gått in i en psykos som primärt skulle få honom att vilja begå självmord?

I en psykos är hela världsbilden förändrad.
Vid paranoida psykoser, som är en rätt vanlig form, upplever man sig förföljd och hotad av varelser som vill skada, kanske plåga en. Man upplever kanske att någon annan person är besatt av ondska och för att rädda sina kära och sig själv måste denna hotfulla varelse oskadliggöras.
Att en psykossjuk kör en kniv i sig själv kan vara för att inbillade hotfulla varelser tvingar honom att göra det eller att monster står utanför och bankar på dörren och han måste göra sig osynlig med kniven.

Det finns oftast inte en sund begriplig verklighetsförankrad logik i en psykossjuks tankegångar. Det är själva definitionen av psykos.

Traditionellt är det väl snarast så att psykos är ett modernt uttryck för vad som i den kristna Bibeln kallas "besatt av Onda Andar"!

Alltså ett tillstånd som teoretiskt kan hävas genom behandling av något slag. Medan exempelvis psykopati uppfattas som en varaktig, obotlig egenskap hos den därmed behäftade personen.

Jag vill inte skriva under på någondera.
Citera
2024-04-27, 03:13
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Klart han inte är trans då skulle ju media inte använda pronomenet han och ordet pappan utan hon och mamman. Media är mycket noga med sådant nu för tiden.

Det pratas om att han är en transa, inte att han skulle vara en transsexuell/transperson. Transa är ett annat ord för transvestit, dvs en person som då och då, eller oftare, klär sig i det motsatta könets kläder och attribut och gärna också gärna använder deras manér och röst i överdriven form. Det går säkert inte så bra att uppträda som transa i finkan eller på dårhuset, han får nog inte med sig varken smink, peruk eller kvinnokläder dit och dessutom fattar han säkert att han åker på feta smällar om han transar till sig bland de intagna. Eller så riskerar han att bli våldtagen och få smäll när det upptäcks att han inte är en tjej på riktigt.
Citera
2024-04-27, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Det pratas om att han är en transa, inte att han skulle vara en transsexuell/transperson. Transa är ett annat ord för transvestit, dvs en person som då och då, eller oftare, klär sig i det motsatta könets kläder och attribut och gärna också gärna använder deras manér och röst i överdriven form. Det går säkert inte så bra att uppträda som transa i finkan eller på dårhuset, han får nog inte med sig varken smink, peruk eller kvinnokläder dit och dessutom fattar han säkert att han åker på feta smällar om han transar till sig bland de intagna. Eller så riskerar han att bli våldtagen och få smäll när det upptäcks att han inte är en tjej på riktigt.

Även om det vore så, vad har det isåfall med brottet att göra?

Barnen kom på honom när han provade kvinnokläder, och han såg sig tvungen att eliminera alla vittnen?

Citera
2024-04-27, 06:33
Medlem
Citat:

Precis, en del är makabert nyfikna.
Citera
2024-04-27, 08:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Någon som sitter inne med fup?

Nu är det säkert minst ett halvår innan eventuell fup kommer. Tror inte att det är någon idé att begära ut den heller. Det kommer vara sådan sekretess på allt så fup kommer vara helt svartmarkerad. Möjligtvis kommer man kunna se adressen till Tingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in