2024-04-29, 13:54
Medlem
At de vil kalle inn SE til avhr n, m vel nesten bety at de ikke har avhrt han om Lrenskogsaken tidligere.

Og at sporingen av mobiltelefonen hans ikke har ledet til noe mistenkelig i forhold til at AEs forsvinning.

Lurer p om noe lignende gjelder PSS. At ogs mobilen hans ble registret p Lrenskog 31. oktober og sporet, uten lede frem til noe mistenkelig. Men s ble han pgrepet i en annen sak, og politiet fant OHG-passet p en av dataenhetene hans. Da ble han yeblikkelig siktet for drap eller medvirkning til drap i perioden juni 2018 (kryptorigget) og frem til og med 31. oktober. Etter det ble telefonen hans sporet. Heller ikke PSS er blitt avhrt i Lrenskog-saken. S langt vi vet.
Citera
2024-04-29, 14:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
At de vil kalle inn SE til avhr n, m vel nesten bety at de ikke har avhrt han om Lrenskogsaken tidligere.

Og at sporingen av mobiltelefonen hans ikke har ledet til noe mistenkelig i forhold til at AEs forsvinning.

Lurer p om noe lignende gjelder PSS. At ogs mobilen hans ble registret p Lrenskog 31. oktober og sporet, uten lede frem til noe mistenkelig. Men s ble han pgrepet i en annen sak, og politiet fant OHG-passet p en av dataenhetene hans. Da ble han yeblikkelig siktet for drap eller medvirkning til drap i perioden juni 2018 (kryptorigget) og frem til og med 31. oktober. Etter det ble telefonen hans sporet. Heller ikke PSS er blitt avhrt i Lrenskog-saken. S langt vi vet.

Det str vel ingenting om at de har sporet mobilen til SE, kun at den slo inn p
en basestasjon nr stedet i et aktuelt tidsrom. Sporing kan vel kun utfres hvis de har hjemmel.
Hjemmel fs kun ved reell mistanke, alts at det er tatt ut siktelse. Hadde de hatt det, ville de mest sannsynlig avhrt ham p et tidligere tidspunkt.

Det hele virker uansett merkelig. Her dukker en "superskurk" opp pfallende nr S4
i et tidsrom der man vet det har foregtt en grov kriminell handling. Men politiet ser
ut til ha latt dette sporet ligge i mange r. P det tidspunktet m det ha vrt like
mye eller like lite som indikerte at SE kunne vre en med evne, vilje og motiv til
enten en kidnapping mot lsepenger eller som leiemorder. Han burde peke seg ut
som mistenkelig nok, uavhengig av hypotese. Om ikke annet ville det vrt tjenlig
for politiet sjekke ham ut av saken. Jeg forstr det ikke.
Citera
2024-04-29, 14:18
Medlem
Citat:

Begge to nekter forklare seg
Citera
2024-04-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det str vel ingenting om at de har sporet mobilen til SE, kun at den slo inn p
en basestasjon nr stedet i et aktuelt tidsrom. Sporing kan vel kun utfres hvis de har hjemmel.
Hjemmel fs kun ved reell mistanke, alts at det er tatt ut siktelse. Hadde de hatt det, ville de mest sannsynlig avhrt ham p et tidligere tidspunkt.

Det er slik jeg oppfatter ndhjemmelen, at telefonene har vrt sporet i fire mneder, fra 31. oktober (og muligens tidligere s langt det lar seg spore) og alts frem til februar 2019.

Problemet, eller "problemet" er vel at sporingen ikke ga noen konkrete mistenkelige resultater.
Citera
2024-04-29, 14:35
Medlem
Fellesnevneren for alle her er at de er redd for avhr. Begynner bli veldig mange av de.
Citera
2024-04-29, 14:35
Medlem
Citat:
Det er slik jeg oppfatter ndhjemmelen, at telefonene har vrt sporet i fire mneder, fra 31. oktober (og muligens tidligere s langt det lar seg spore) og alts frem til februar 2019.

Problemet, eller "problemet" er vel at sporingen ikke ga noen konkrete mistenkelige resultater.

Mobilen(e) har ikke vrt sporet eller fulgt.

De er kun registrert innenfor rekkevidden til en konkret basestasjon som befinner seg i omrdet til S4.

Dette er opplysninger som kan hentes innen 3 eller 4mnd fr det slettes automatisk av teleoperatr pga personvern.
Citera
2024-04-29, 14:41
Medlem
Kanskje SE og eller PSS er involverte i kryptorigget.

De tr ikke snakke og de tr ikke mte i avhr. De tilhrer vel miljer der tyste erlik dden (?).

Er de redde for f skylden for drapet? Kanskje de bare leverte trusselbrev eller lignende. Eller bare lurt til Lrenskog.

Men de kan alts ikke si noe om hva de gjorde i Lrenskog 31. oktober 2018.

Skal de bli syndebukker?

Hvis de ikke er involvert i drapet s har de heller ikke noe fortelle.
Citera
2024-04-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Fellesnevneren for alle her er at de er redd for avhr. Begynner bli veldig mange av de.

Ja pfallende med alle disse avhrsnekterne gitt... Hvis de ikke har noe med saken gjre s burde jo ikke dette ha vrt s veldig vanskelig.

Hadde mobilen min blitt registrert ved S4 p forsvinningsdagen eller hadde jeg hatt suspekte bilder p PCn, s hadde jeg selvsagt stilt opp p flekken og ftt saken ut av verden p null komma niks. S hva er egentlig problemet for de som har kommet under politiets lupe mon tro...
Citera
2024-04-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86

De er kun registrert innenfor rekkevidden til en konkret basestasjon som befinner seg i omrdet til S4.

Dette er opplysninger som kan hentes innen 3 eller 4mnd fr det slettes automatisk av teleoperatr pga personvern.

Er det jeg som ikke forstr hva jeg leser i VG.
Politiet har blant annet avhrt en mann i kretsen rundt Tom Hagen, og stilt ham en rekke sprsml knyttet til sitt kjennskap til den straffedmte mannen.

En uke etter forsvinningen, tok politiet ut teledata p ham over fire kalendermneder fra slutten av 2018 til starten av 2019.
Jeg leser det slik at fra ca 07. nov 2018 har politiet sporet "den straffedmte mannen", alts SE.

Leser jeg feil?

Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/3MkaEX/l...affedoemt-mann
Citera
2024-04-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86

Sto i VG for ett par dager siden at politiet har fulgt SE sin mobil fra ca 14 dager etter kidnappingen, og 4 mnd fremover, til litt ut i 2019. Om de har "fulgt" (GPS) vet jeg ikke, men de har i alle fall hatt kontroll p samtaler og meldinger. De har benyttet seg av en ndretts paragraf. Ville vre rart om dette ikke innbefatter posisjons tracking ogs.

Det er utrolig at politiet ikke fr hull p byllen.. SE kjenner MWL, MWL kjenner PAS, PAS kjenner TH.. Svaret m jo ligge i dette miljet, i mitt hode er alt annet utenkelig.

Om TH har vrt bestiller eller om han selv er ett offer, de fr vi nok aldri vite.
Citera
2024-04-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Sto i VG for ett par dager siden at politiet har fulgt SE sin mobil fra ca 14 dager etter kidnappingen, og 4 mnd fremover, til litt ut i 2019. Om de har "fulgt" (GPS) vet jeg ikke, men de har i alle fall hatt kontroll p samtaler og meldinger. De har benyttet seg av en ndretts paragraf. Ville vre rart om dette ikke innbefatter posisjons tracking ogs.

Det er utrolig at politiet ikke fr hull p byllen.. SE kjenner MWL, MWL kjenner PAS, PAS kjenner TH.. Svaret m jo ligge i dette miljet, i mitt hode er alt annet utenkelig.

Om TH har vrt bestiller eller om han selv er ett offer, de fr vi nok aldri vite.

Ok, da var det jeg som missforstod
Citera
2024-04-29, 15:08
Medlem
Det er setnningen i VG som ikke gir mening:

En uke etter forsvinningen, tok politiet ut teledata p ham over fire kalendermneder fra slutten av 2018 til starten av 2019.

Du fr penbart ikke hentet ut teledata frem i tid, s her er det nok helle fire mnder bakover i tid det skal st. Antaglig VG som har misforsttt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in