Citat:
Om du lägger din självömkan åt sidan ett tag och istället försöker förbättra hur du framställer dig själv i jobbsammanhang så kommer det kanske gå bättre för dig.Så för att sammanfatta, ingenting jag har gjort eller har lärt mig efter 2017 har något värde för att jag hade det tufft på arbetsmarknaden och försörjde mig på ströjobb innan dess. Och så undrar ni varför jag hatar svenska it-företag anser att de är som bortskämda små barn där ingenting någonsin är bra nog och att min innerliga förhoppning nu är en total ekonomisk härdsmälta så att diverse högfärdiga as som sitter och predikar om att ingen och ingenting är bra nog också kan få känna på den arbetsmarknad de vill utsätta andra för. Jag pissar gärna tillbaka i ansiktet på diverse högfärdiga mellanchefer som blivit arbetslösa och som nu får uppleva hur deras jobb också skickas till Indien. Förhoppningsvis så får de också uppleva hur det känns att kämpa sig tillbaka till utbildning och arbete efter en lång sjukdomsperiod. Ta ännu en examen i förhoppning att det ska nollställa räknaren och få uppleva att det inte spelar någon som helst roll, det ska vara dag-för-dagredovisning av vad de gjort sedan de tog studenten.
Att du har ett dåligt CV straffar bara dig själv. Naturligtvis behöver du inte ändra det eller skriva något om vad du gjorde innan 2017, men då får du också vara beredd på att arbetsgivarna kanske kommer sålla bort dig på grund av det. Hade jag fått in ett CV som ditt från en sökande så hade jag trott att personen antingen varit arbetslös, suttit inne, eller helt enkelt inte ville ha det här jobbet.
Så du kan ju antingen försöka maximera dina chanser, eller så kan du fortsätta som du gjort senaste 8-10 åren. Du väljer ju själv