Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-18, 23:37
  #38593
Medlem
HAR DENNA TRÅD SERIÖST FÅRT 3217 SIDOR
Citera
2024-05-19, 03:12
  #38594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraettfan96
HAR DENNA TRÅD SERIÖST FÅRT 3217 SIDOR

Blir så med attraktiva damer inblandade
Citera
2024-05-19, 04:06
  #38595
Medlem
Chrippas hårfäste behöver inte mer testo. Börjar bli dags för honom att göra en hårtransplantion som hans bror Joakim.

Linneas hårfäste är helt också helvete också, tar hon också testo? Måste ha en klitta som en tumme.

https://ibb.co/vmk2C5N

Hade inte velat möta dessa två efter de tagit massa pwo utan vatten. Chrippa är en värdelös farsa, Joakim beskrev honom som lågbegåvad. Om Jocke beskriver en så, då är det illa… Kan skabbe stava eller ens förstå innebörden av ordet närvarande. Sjukt töntigt att åka iväg till dubai istället för att göra rätt för sig. För någon som hatar araber är det konstigt att han bara reser till Dubai och Spanien, håll dig till Mjölby din pissluffare. Han har ju själv börjat rita skägg och efterlikna en arab, Linnea tänder ju på sånt.
__________________
Senast redigerad av Setyer 2024-05-19 kl. 04:09.
Citera
2024-05-19, 06:14
  #38596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Chrippa är inget barn och Jocke är inte hans förälder.
För övrigt skyller jag inte "allt" på Jocke - varifrån har du fått den befängda idén?
Jag säger att det han erbjöd var inte osjälvisk hjälp, utan han försökte ta över och diktera Chrippas liv.
Ingen vettig människa finner sig i att bli omyndighetsförklarad på det sättet och i synnerhet inte på de områden det gällde.

Du får det att låt som att Kräftan är den svenska motsvarigheten till Britney Spears.
Vilka områden har han blivit omyndighetsförklarad på där brorsan försöker ta över hans liv?
Utbetalningen från Nintone? Lägenhet?
Citera
2024-05-19, 07:30
  #38597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Chrippa är inget barn och Jocke är inte hans förälder.
För övrigt skyller jag inte "allt" på Jocke - varifrån har du fått den befängda idén?
Jag säger att det han erbjöd var inte osjälvisk hjälp, utan han försökte ta över och diktera Chrippas liv.
Ingen vettig människa finner sig i att bli omyndighetsförklarad på det sättet och i synnerhet inte på de områden det gällde.

Du kan verkligen inte se detta ur ett annat perspektiv än ditt eget. Det är inte så svårt att se att du sannerligen skyller på Jocke eller ett par andra inblandade i denna härva.
När det gäller att tjäna pengar på detta ser jag 2 st som ekonomiskt vill ha den delen. Det är Anjo och det är Chrippa. Anjo förnekar inte det. Men det finns annat bakom också som flera inte kan se eftersom det blir någon sorts av tunnelseende så fort hans namn näms.

Jag ser en bror som försöker att hjälpa sin bror. Försöker få honom på rätt köl. Försöker få honom att göra rätt för sig.
En bror som vill/ville sin bror väl.

Chrippas mor och far har säkert försökt men det är väl som att försöka tämja en tornado. Jocke försökte också men det går tydligen inte.

Du glömmer att detta handlar om en del av Chrippas liv. Det finns ju massor med tid i hans liv som inte handlar om hans oförmåga att kunna se var hans handlingar ger när det gäller pengar. Hans oförmåga att kunna förutse vad hans handling genom att säga att Linnéa har misshandlat barnet inför en stor grupp människor för att sedan dra in henne i flickans omedelbara närhet igen och sen tycka att han minsann bestämmer det. Han får motstånd av Jocke som har hjälp honom med tex bostad med bara endast en förpliktelse som vi vet om som handlar om att skydda barnet. Är det så konstigt att han reagerar?
Och han som ytterst ansvarig borde fattat att det var fel. Men Chrippa fungerar inte så tydligen.

Det är det vi vet, eller hur? Han har massor med liv utöver det, tankesätt, beteende osv som vi inte vet om. Den delen kan i varje fall inte uttala mig om.
__________________
Senast redigerad av 111-111 2024-05-19 kl. 07:32.
Citera
2024-05-19, 08:20
  #38598
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du kan verkligen inte se detta ur ett annat perspektiv än ditt eget. Det är inte så svårt att se att du sannerligen skyller på Jocke eller ett par andra inblandade i denna härva.
När det gäller att tjäna pengar på detta ser jag 2 st som ekonomiskt vill ha den delen. Det är Anjo och det är Chrippa. Anjo förnekar inte det. Men det finns annat bakom också som flera inte kan se eftersom det blir någon sorts av tunnelseende så fort hans namn näms.

Jag ser en bror som försöker att hjälpa sin bror. Försöker få honom på rätt köl. Försöker få honom att göra rätt för sig.
En bror som vill/ville sin bror väl.

Chrippas mor och far har säkert försökt men det är väl som att försöka tämja en tornado. Jocke försökte också men det går tydligen inte.

Du glömmer att detta handlar om en del av Chrippas liv. Det finns ju massor med tid i hans liv som inte handlar om hans oförmåga att kunna se var hans handlingar ger när det gäller pengar. Hans oförmåga att kunna förutse vad hans handling genom att säga att Linnéa har misshandlat barnet inför en stor grupp människor för att sedan dra in henne i flickans omedelbara närhet igen och sen tycka att han minsann bestämmer det. Han får motstånd av Jocke som har hjälp honom med tex bostad med bara endast en förpliktelse som vi vet om som handlar om att skydda barnet. Är det så konstigt att han reagerar?
Och han som ytterst ansvarig borde fattat att det var fel. Men Chrippa fungerar inte så tydligen.

Det är det vi vet, eller hur? Han har massor med liv utöver det, tankesätt, beteende osv som vi inte vet om. Den delen kan i varje fall inte uttala mig om.
På vilket sätt hjälper det chrippa att läcka privata samtal och chatt meddelanden till Anjo så Anjo kan göra fler förtals videos och tjäna mera pengar?
På vilket sätt hjälper det chrippa att kasta ut honom ur lägenheten utan förvarning?
På vilket sätt hjälper det chrippa att ge uppgifter till eko?
På vilket sätt hjälper det chrippa att uppmana folk att mass anmäla till soc? Det hjälper inte ens lilla C att massanmäla till soc, snarare tvärtom. Större risk att det missas, läggs ner och hon inte får hjälp pga mass anmälningarna.

Om man kollar på allt är det så tydligt. Såfort chrippa gör egna val, tex väljer Linnea, så försöker förtals gänget förstöra hans liv. Såfort han väljer det dem vill, då får han både bil, lägenheten, möbler och telefon.
Om man ser på detta ur ett annat perspektiv så är det så extremt uppenbart.
Citera
2024-05-19, 08:41
  #38599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Chrippa är inget barn och Jocke är inte hans förälder.
För övrigt skyller jag inte "allt" på Jocke - varifrån har du fått den befängda idén?
Jag säger att det han erbjöd var inte osjälvisk hjälp, utan han försökte ta över och diktera Chrippas liv.
Ingen vettig människa finner sig i att bli omyndighetsförklarad på det sättet och i synnerhet inte på de områden det gällde.

Han är på pappret inte ett barn nej men mentalt är ju det bilden han ger av sig själv och man skulle ju faktiskt inte bli förvånad om det skulle sluta med att han skulle omyndigförklaras på riktigt också. 🤷🏼
Och att ge hjälp behöver inte nödvändigtvis vara osjälviskt, det är väl inte fel om man kan hjälpa någon och få vinning av det själv? Det innebär ju fortfarande hjälp för personen som behöver den.

Att Jocke skulle kräva att Chrippa och Julia skulle bo tillsammans, bli kära och och leva lyckligt i alla sina dagar är ju bullshit. Det var Chrippa som gav sken om att detta var det han ville då, det var Chrippa som sa att han och Julia var tillsammans, det var ingen annan - inte ens Julia själv.

Att de vill bli av med Linnea är ju egentligen inte så konstigt heller för om man har en närstående som själv berättar vad den får stå ut med, hur det bråkas och att den blivit slagen flera gånger så är det ju inte så konstigt att man som anhörig/vän till denna person vill att den ska komma ifrån det? Sen med tanke på hur många som tyvärr skyddar och/eller går tillbaka till sin förövare så kan man ju inte bara lämna det för att personen säger att det är okej igen?
Hade inte Chrippa själv sagt allt som han upplevt till de andra hade ju inte oron väckts på det sättet och de hade inte ingripit (även om de för den sakens skull kanske eller kanske inte gillar henne)! Sen att det dessutom är ett barn inblandat och båda föräldrarna sagt att Linnea agerat även mot det samt att Linnea i sitt förhör yttrat oro för barnet så blir ju allt ännu(!) allvarligare.
Så försök inte få det till att Jocke enbart gör det för att styra. Efter allt som kommit fram både genom videos men även genom vittnesmål hos polisen så hade det varit mer oroande om någon inte agerat på det.
Citera
2024-05-19, 08:58
  #38600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Han är på pappret inte ett barn nej men mentalt är ju det bilden han ger av sig själv och man skulle ju faktiskt inte bli förvånad om det skulle sluta med att han skulle omyndigförklaras på riktigt också. 🤷🏼


Kan du förklara hur det skulle gå till? Tänker att det inte går, och har inte gått sedan innan Chrippa blev född
Citera
2024-05-19, 09:06
  #38601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Chrippa är inget barn och Jocke är inte hans förälder.
För övrigt skyller jag inte "allt" på Jocke - varifrån har du fått den befängda idén?
Jag säger att det han erbjöd var inte osjälvisk hjälp, utan han försökte ta över och diktera Chrippas liv.
Ingen vettig människa finner sig i att bli omyndighetsförklarad på det sättet och i synnerhet inte på de områden det gällde.

Fast det är ju Chrippa som har velat haft hjälp av Jocke. Vilket jocke också fixade sen gick chrippa bakom ryggen på jocke.
Jocke ville inte ha Linnea i lägenheten för soc hade sagt att barnet inte skulle vara med Linnea vilket är förståligt med tanke på vad chrippa säger att hon gjorde mot barnet.
Citera
2024-05-19, 09:13
  #38602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
På vilket sätt hjälper det chrippa att läcka privata samtal och chatt meddelanden till Anjo så Anjo kan göra fler förtals videos och tjäna mera pengar?
På vilket sätt hjälper det chrippa att kasta ut honom ur lägenheten utan förvarning?
På vilket sätt hjälper det chrippa att ge uppgifter till eko?
På vilket sätt hjälper det chrippa att uppmana folk att mass anmäla till soc? Det hjälper inte ens lilla C att massanmäla till soc, snarare tvärtom. Större risk att det missas, läggs ner och hon inte får hjälp pga mass anmälningarna.

Om man kollar på allt är det så tydligt. Såfort chrippa gör egna val, tex väljer Linnea, så försöker förtals gänget förstöra hans liv. Såfort han väljer det dem vill, då får han både bil, lägenheten, möbler och telefon.
Om man ser på detta ur ett annat perspektiv så är det så extremt uppenbart.

Så du tycker att det är rätt att inte betala skatt och hålla på med penningtvätt? I så fall stöttar du väl gängkriminalitet också,fint!
Klart det skall anmälas till eko.
Citera
2024-05-19, 09:13
  #38603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Kan du förklara hur det skulle gå till? Tänker att det inte går, och har inte gått sedan innan Chrippa blev född

Jag skrev att jag inte skulle bli förvånad om han blev det inte att han faktiskt kommer bli det 🤦🏼
Men med tanke på hur allt detta utspelar sig och hur han betett och beter sig så skulle det inte vara konstigt och isf skulle det ju vara helt på grund av hans eget agerande.

Men bara att du ens blev tvungen att kommentera detta visar ju på hur hårt du känner för Chrippa. Men du får gärna läsa innan du kräver någon förklaring.
Citera
2024-05-19, 09:17
  #38604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jag skrev att jag inte skulle bli förvånad om han blev det inte att han faktiskt kommer bli det 🤦🏼
Men med tanke på hur allt detta utspelar sig och hur han betett och beter sig så skulle det inte vara konstigt och isf skulle det ju vara helt på grund av hans eget agerande.

Men bara att du ens blev tvungen att kommentera detta visar ju på hur hårt du känner för Chrippa. Men du får gärna läsa innan du kräver någon förklaring.
Jag skulle bli mycket förvånad, eftersom omyndighetsförklaring inte funnits på nästan 40 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in