Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Nej, detta stämmer inte, googla Peter Principle. Återigen, du kan för lite för att diskutera detta.
Jag orkar inte detta barnsliga snacket om att någon blir nekad pga att hon har vagina. Har du jobb över huvud taget?
Därför att dessa inte försöker kvotera in sig någonstans...
Ja, jag vet inte hur det är i styrelser. Alla ni kanske är helt inkompetenta. Män som kvinnor. Men jag räknar iskallt med att både män och kvinnor i styrelser, är kompetenta. Ändå är det främst män i ledande positioner. Och då är det misstänkt att kompetenta kvinnor som vill fram, inte får komma fram. Och därmed vill få till könskvotering.
Jag har jobb, ja. Men det är ett vanligt kneg, där vi inte konkurrerar med varandra, utan verkligen behöver samarbeta. Män och kvinnor. Sida vid sida. Vilket ger mig en helt annan bild av kvinnor än den du har. De är människor med fel och brister, med genuint bra sidor och jäklar anamma osv. Precis som män.
Det gör de ju! Alla som vill klättra kommer ju behöva sälja in sig/kvotera in sig. Även om de är kompetenta nog för jobbet. Det är mycket sällan någon blir headhunted för en tjänst.