Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara, du ställer helt irrelevanta frågor och jag vet inte vad du är ute efter. Jag har aldrig skrivit att kvinnor måste vara ofelbara gudinnor, det är ord jag aldrig har använt och jag har faktiskt inte ens uttryckt mig på ett sätt som skulle kunna tolkas som det. Om du inte håller med mig, kan du åtminstone vara hyfsad nog att citera det du har i åtanke så jag får en chans att svara på det?

Jag hatar inte människor för att människor är människor heller, det här måste vara din tolkning av något jag skriver.

Mitt råd är att ignorera den här användaren och forumhaveristen. Han gör nämligen så i varje tråd där kritik emot kvinnor yttras, för diskussionen off topic för att kritiken inte ska uppmärksammas.
Citera
2024-06-02, 17:43
Medlem
Kvinnor har i de flesta fall ett mycket bra tänk skulle jag vilja säga. Det är i regel inte kvinnor som är problemet i samhället, utan just män. Ta in kvinnor från främmande kulturer och blanda in dem i vår och det skulle inte innebära några problem överhuvudtaget. Gör man samma sak med män och det slutar det i kaos. Och det är just detta som är kvinnors problem; de fattar inte detta. De förstår inte hur män fungerar. Därför ser vi dem som barn.
Citera
2024-06-02, 18:28
Medlem
Citat:
Nej, detta stämmer inte, googla Peter Principle. Återigen, du kan för lite för att diskutera detta.

Jag orkar inte detta barnsliga snacket om att någon blir nekad pga att hon har vagina. Har du jobb över huvud taget?

Därför att dessa inte försöker kvotera in sig någonstans...

Ja, jag vet inte hur det är i styrelser. Alla ni kanske är helt inkompetenta. Män som kvinnor. Men jag räknar iskallt med att både män och kvinnor i styrelser, är kompetenta. Ändå är det främst män i ledande positioner. Och då är det misstänkt att kompetenta kvinnor som vill fram, inte får komma fram. Och därmed vill få till könskvotering.

Jag har jobb, ja. Men det är ett vanligt kneg, där vi inte konkurrerar med varandra, utan verkligen behöver samarbeta. Män och kvinnor. Sida vid sida. Vilket ger mig en helt annan bild av kvinnor än den du har. De är människor med fel och brister, med genuint bra sidor och jäklar anamma osv. Precis som män.

Det gör de ju! Alla som vill klättra kommer ju behöva sälja in sig/kvotera in sig. Även om de är kompetenta nog för jobbet. Det är mycket sällan någon blir headhunted för en tjänst.
Citera
2024-06-02, 18:32
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har jobb, ja. Men det är ett vanligt kneg, där vi inte konkurrerar med varandra, utan verkligen behöver samarbeta. Män och kvinnor. Sida vid sida. Vilket ger mig en helt annan bild av kvinnor än den du har. De är människor med fel och brister, med genuint bra sidor och jäklar anamma osv. Precis som män.

Då förstår jag, du befinner dig mitt på skalan och där är skillnaden inte speciellt stor mot kvinnor. Det är därför våra perspektiv skiljer sig så. Läs om Greater Male Variability-hypotesen.
Citera
2024-06-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Kvinnor har i de flesta fall ett mycket bra tänk skulle jag vilja säga. Det är i regel inte kvinnor som är problemet i samhället, utan just män. Ta in kvinnor från främmande kulturer och blanda in dem i vår och det skulle inte innebära några problem överhuvudtaget. Gör man samma sak med män och det slutar det i kaos. Och det är just detta som är kvinnors problem; de fattar inte detta. De förstår inte hur män fungerar. Därför ser vi dem som barn.

Nja, kvinnor är i regel rädda för främmande män. Se bara björn-debatten i feministforumdelen.

Det är kvinnor och barn kvinnorna vill hjälpa och vill ha hit. Kvinnors hjärtan blöder för småbarn som far illa. Media visar drunknad 3-åring och kvinnor vill hjälpa! Media rapporterar om våldtagna kvinnor i krig och kvinnor vill hjälpa!
Citera
2024-06-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, kvinnor är i regel rädda för främmande män. Se bara björn-debatten i feministforumdelen.

Det är kvinnor och barn kvinnorna vill hjälpa och vill ha hit. Kvinnors hjärtan blöder för småbarn som far illa. Media visar drunknad 3-åring och kvinnor vill hjälpa! Media rapporterar om våldtagna kvinnor i krig och kvinnor vill hjälpa!
Nja, du. Det vet i fan. Titta på afganamnestin där man vurmade för att 5000 mestadels unga män skulle få stanna kvar.
Citera
2024-06-02, 18:44
Medlem
Citat:
Då förstår jag, du befinner dig mitt på skalan och där är skillnaden inte speciellt stor mot kvinnor. Det är därför våra perspektiv skiljer sig så. Läs om Greater Male Variability-hypotesen.

Beror på vilken skala du menar. I mitt yrke, så både ja och nej. Jag befinner mig på mitten, men har även forskat. Mina kollegor befinner sig både på mitten av skalan och mycket högre upp. En del är extremt välutbildade och högavlönade. Men ingen har näsan i vädret. Vi alla måste samarbeta om vi ska nå våra mål.

Jag jobbar helt enkelt inte i ett yrke som handlar om konkurrens, utan som snarare handlar om samarbete.

Mitt yrke tar fram bra saker hos män och kvinnor. Ditt yrke verkar ta fram hierarkiska ordningar och konkurrenstänk, där både män och kvinnor konkurrerar sig fram med vassa armbågar.

Märkligt fortfarande att du är misogyn och inte misantrop...
Citera
2024-06-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Nja, du. Det vet i fan. Titta på afganamnestin där man vurmade för att 5000 mestadels unga män skulle få stanna kvar.

Det var en afghansk kvinna som var intensiv i detta. Så många svenska kvinnor såg jag inte i just den debatten. De ville rädda riktiga barn däremot.
Citera
2024-06-02, 22:05
Medlem
Citat:
Med avslöjade menar jag att det verkar som att fler och fler män skapar sig en uppfattning om kvinnor som är mer och mer i linje med MGTOW-tänket, det vill säga, typ, ger upp på kvinnor.

Hur har det blivit så? Är det på grund av sociala media?

Jag har själv hamnat i det de senaste åren där jag upplever att jag "genomskådat" kvinnor på det sättet att jag tänkt tillbaka kring olika relationer jag haft med kvinnor (romantiska eller ej) och inser att jag faktiskt ofta betraktar kvinnor lite som barn.

Jag upplever att de inte riktigt har koll på världen, har svårt att tänka rationellt kring världen och så vidare. Den här tramsiga "björn-vs-man"-diskussionen är ett exempel på det; det är som att kvinnor (som väljer björnen) totalt saknar förmåga att tänka klart. Jag menar, jag hade ju accepterat om en kvinna sagt "jag fattar att björnen är farligare alltså, men jag vill göra en politisk poäng här" - men så är det ju ofta inte.

Vad har hänt med samhället/kvinnor/män och hur blev det såhär? Jag tycker kvinnor numer känns som förvuxna, ilskna bebisar. Vad i hela friden hände? Unga män verkar inte ens vilja dejta längre (https://www.americansurveycenter.org...-arent-dating/), och jag har landat i samma. Kvinnor känns numer bara som en enda stor huvudvärk för mig.

Jag låter givetvis misogyn genom hela inlägget och det är inte min mening, men jag tror jag har blivit det eller åtminstone är på väg att bli det. Det känns jättekonstigt att tänka att jag ska vara ens bekant med en person som tycker att det är bättre att träffa främmande björnar än främmande män, alltså det blir typ som att vara kompis med flat earthers eller något.

Vad har hänt?

Man VS bear debatten är väl till viss del ändå fullt logisk. Om du hade en dotter och hon var tvungen att spendera en eller två nätter i en skog utan människor i närheten som kan hjälpa henne, skulle du välja att en random björn eller random man befann sig i skogen med henne? I ett möte med en björn finns det ganska tydliga riktlinjer om hur man ska bete sig för att klara sig. I ett möte med en random man som har möjlighet att få utlopp för sina vidrigaste fantasier utan åskådare eller risk att bli påkommen, där finns det inte en chans i helvetet för barnet att klara sig oskadd.
Citera
2024-06-03, 01:00
Medlem
Du verkar inte ha träffat så många Kvinnor...de jag träffat är inte alls som du beskriver på något sätt. Men du kan ju alltid bli gay eller pansexuell om du nu inte gillar Kvinnor. Tror ingen kvinna (eller man) hade diggat den här beskrivningen dock. Sen är ju Kvinnor precis som oss individer, att dra alla över en kant är väl inte så bra i de flesta sammanhang.

Citat:
Med avslöjade menar jag att det verkar som att fler och fler män skapar sig en uppfattning om kvinnor som är mer och mer i linje med MGTOW-tänket, det vill säga, typ, ger upp på kvinnor.

Hur har det blivit så? Är det på grund av sociala media?

Jag har själv hamnat i det de senaste åren där jag upplever att jag "genomskådat" kvinnor på det sättet att jag tänkt tillbaka kring olika relationer jag haft med kvinnor (romantiska eller ej) och inser att jag faktiskt ofta betraktar kvinnor lite som barn.

Jag upplever att de inte riktigt har koll på världen, har svårt att tänka rationellt kring världen och så vidare. Den här tramsiga "björn-vs-man"-diskussionen är ett exempel på det; det är som att kvinnor (som väljer björnen) totalt saknar förmåga att tänka klart. Jag menar, jag hade ju accepterat om en kvinna sagt "jag fattar att björnen är farligare alltså, men jag vill göra en politisk poäng här" - men så är det ju ofta inte.

Vad har hänt med samhället/kvinnor/män och hur blev det såhär? Jag tycker kvinnor numer känns som förvuxna, ilskna bebisar. Vad i hela friden hände? Unga män verkar inte ens vilja dejta längre (https://www.americansurveycenter.org...-arent-dating/), och jag har landat i samma. Kvinnor känns numer bara som en enda stor huvudvärk för mig.

Jag låter givetvis misogyn genom hela inlägget och det är inte min mening, men jag tror jag har blivit det eller åtminstone är på väg att bli det. Det känns jättekonstigt att tänka att jag ska vara ens bekant med en person som tycker att det är bättre att träffa främmande björnar än främmande män, alltså det blir typ som att vara kompis med flat earthers eller något.

Vad har hänt?
Citera
2024-06-03, 01:03
Medlem
För alla mådde ju super bra på stenåldern lol. Älskar den nya generationen av män som ser det progressiva samhället och kvinnors framgång med det som något bra istället. Jag är själv man men ska nog sluta läsa i den här tråden nu för blir lite mörkrädd.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag skulle säga att sociala medier är en stor del av det hela, både ur kvinnors och ditt eget perspektiv.

Förhållandet brukar oftast inledas där kvinnan följer mannen. Förhållandet är oftast över när kvinnan slutar följa mannen, d v s över tid slutar kvinnan vara följsam. Ett förhållande behöver inte vara över bara därför, då andra sociala aspekter av ett förhållande kan göra den dynamiken mer innehållsrik beroende på temperament hos de båda.

Men, sociala medier och den applicerade postmodernismen som sprids där, lär kvinnor (och män) förenklade världsbilder som de tar med sig redan från början in i ett eventuellt förhållande. Att applicera postmoderna idéer på verkligheten är dödsdömt, och av någon anledning tycks kvinnor mer benägna att anamma dessa idéer, vilket gör att konflikt är default.

Det gör så klart att män ger upp. Män är oftast även som väldigt simpla människor rationella. Den rationaliteten sågs förr som föredömlig eftersom mannen inte spenderar timmar med att fundera på postmoderna pussel, utan visade sin handling genom att vara man. Det som funkat sedan vi bodde i grottan var plötsligt värt att ifrågasätta.

Män har inte tid med den typen av trams, och kvinnor tycks anamma det som en livsstil vilket gör att allt färre män och kvinnor möts på ett biologiskt sunt sätt längre.
Citera
2024-06-03, 07:12
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandson
För alla mådde ju super bra på stenåldern lol. Älskar den nya generationen av män som ser det progressiva samhället och kvinnors framgång med det som något bra istället. Jag är själv man men ska nog sluta läsa i den här tråden nu för blir lite mörkrädd.
Det är ingen som sagt att man "mådde bra" på stenåldern, lika lite som man mår bra i krig eller under extrem fattigdom, men det finns en anledning till att dessa situationer tar fram de biologiska konstitutionerna för bästa möjliga överlevnad.

Att du inte ser skillnaden på det får väl ses som ett exempel där det progressiva samhället bytt ut bildning mot indoktrinering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in