Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag håller inte med dig alls.
När det gäller barnet har han varit med och tagit ansvar hela tiden han bodde tillsammans med Julia och som ensamstående har han också alltid sett henne, tagit ansvar.

När det gäller skulder och vuxenrelationer så är det knappast något hon är stor nog att ha något begrepp om.
När han interagerar med henne är det naturligt, hon är van att han ger uppmärksamhet och hon är van att han ser till henne.

Att du tar upp Rask är ju bara ett skämt. Grabben som köprejdar det han själv vill ha och skiter i familjen -- stort skratt och tomtevarning på dig.
Han har ju inte, trots att flera år gått, ens lyckas skaka fram ett anständigt boende.

Då har du missat hela lilltjejens uppväxt fram till nu helt klart
Och att du anser att han är en bra och ansvarsfull pappa säger mer om dig än mycket annat.

Skulderna i sig har jag inte lyft mer än tillägget att det är otroligt äckligt att det gått så långt att även barnkläder tas men det var en parantes. Att han förvarar och brukar droger i närheten av sitt barn, låter henne sova i soffan då hon inte får en egen säng, sätter henne att låta åka pulka nedför en trappa med en klubba i munnen, blir "insmugglad" på gym trots förbud pga regler som finns av en orsak och satt med en påse godis och padda, åker med Chrippa på en sparkcykel utan hjälm och bil utan barnstol (dessutom har vi ju lärt oss hur Chrippa kör), blir avvisad av sin pappa när hon försiktigt sökt hans uppmärksamhet, inte ens när de åkte till Leos lekland under tider när det knappt varit några andra barn på plats (för andra barn har hon ju inte heller fått umgås med bortsett från de få tillfällen hon varit med lunabelle och leonel) har han gett henne fokuset utan stått och filmat sig själv. Ja listan kan göras väldigt mycket längre...

Att jag tog upp Rask var för att du tog upp honom som exempel och just det jag menade, jag hyllade absolut inte Rasks faderskap, tvärtom, men Chrippa är värre.
Citera
2024-06-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så du är inte längre så säker att chrippa kommer dömas för något brott? Få fängelse för skattefusk eller liknande?

Nu pratar jag tydligt om kvinnomisshandel.

Det andra är jag väldigt säker på.
Citera
2024-06-07, 15:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Då har du missat hela lilltjejens uppväxt fram till nu helt klart
Och att du anser att han är en bra och ansvarsfull pappa säger mer om dig än mycket annat.

Skulderna i sig har jag inte lyft mer än tillägget att det är otroligt äckligt att det gått så långt att även barnkläder tas men det var en parantes. Att han förvarar och brukar droger i närheten av sitt barn, låter henne sova i soffan då hon inte får en egen säng, sätter henne att låta åka pulka nedför en trappa med en klubba i munnen, blir "insmugglad" på gym trots förbud pga regler som finns av en orsak och satt med en påse godis och padda, åker med Chrippa på en sparkcykel utan hjälm och bil utan barnstol (dessutom har vi ju lärt oss hur Chrippa kör), blir avvisad av sin pappa när hon försiktigt sökt hans uppmärksamhet, inte ens när de åkte till Leos lekland under tider när det knappt varit några andra barn på plats (för andra barn har hon ju inte heller fått umgås med bortsett från de få tillfällen hon varit med lunabelle och leonel) har han gett henne fokuset utan stått och filmat sig själv. Ja listan kan göras väldigt mycket längre...

Att jag tog upp Rask var för att du tog upp honom som exempel och just det jag menade, jag hyllade absolut inte Rasks faderskap, tvärtom, men Chrippa är värre.

Den sista filmen på en liten snutt utanför huset med noll trafik, på en liten plastgrej som inte går att få upp i fart.

Hade du hjälm på barnen om de gick och sprang också?

Jag vet att ni letar alla fel ni kan. Ur ett vuxet perspektiv får du gärna tycka det är fel - men att relationen mellan honom och barnet är god, det syns, och att han är mån om henne och ser henne som person det syns.
Citera
2024-06-07, 15:22
Medlem
Citat:
Den sista filmen på en liten snutt utanför huset med noll trafik, på en liten plastgrej som inte går att få upp i fart.

Hade du hjälm på barnen om de gick och sprang också?

Jag vet att ni letar alla fel ni kan. Ur ett vuxet perspektiv får du gärna tycka det är fel - men att relationen mellan honom och barnet är god, det syns, och att han är mån om henne och ser henne som person det syns.

Som sagt din tolkning säger otroligt mycket om dig och nu vet jag inte vilken "sista film" du menar men även om det inte var någon trafik eller hög fart så var det pulka i en snötäckt trapp med en klubba i munnen och att inte se problematiken med den kombinationen är ju läskigt.

Och överdriv inte nu 🤦🏼 att springa eller gå är ju helt annorlunda än att ha henne stående framför sig på en elsparkcykel samtidigt som han filmar.

Relationen mellan dem är inte genuin nu

Gå tillbaka till Rasks tråd istället och spy ut ditt hat mot honom där 😌
Citera
2024-06-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Absolut inte. Du behöver inte idiotförklara mig. Det är dock märkligt OM det Goldentie skriver är sant att det gullas med en kvinnomisshandlare.

Vart gullas det med Chrippa?
Citera
2024-06-07, 19:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som sagt din tolkning säger otroligt mycket om dig och nu vet jag inte vilken "sista film" du menar men även om det inte var någon trafik eller hög fart så var det pulka i en snötäckt trapp med en klubba i munnen och att inte se problematiken med den kombinationen är ju läskigt.

Och överdriv inte nu 🤦🏼 att springa eller gå är ju helt annorlunda än att ha henne stående framför sig på en elsparkcykel samtidigt som han filmar.

Relationen mellan dem är inte genuin nu

Gå tillbaka till Rasks tråd istället och spy ut ditt hat mot honom där 😌
Jo, relationen mellan Chrippa och barnet är genuin och det kan man utläsa av barnets interaktion med Chrippa och tvärtom.

Jag har inte sett någon pulkaåkning och inte heller när han har en fram på en elsparkcykel. Dock säger inte ett par olämpliga beslut att han skulle vara en dålig pappa eller att de inte har en bra relation.
Skillnaden på honom och de andra är att när han interagerar med sitt barn så ser det naturligt ut - hon är van vid det - och inte konstlat ut som hos de övriga. Det är tydligt för de andra att det är Lisen, Jonna och Therese som har huvudansvaret och den naturliga föräldrakontakten i alla delar.
Citera
2024-06-07, 20:16
Medlem
Citat:
Jo, relationen mellan Chrippa och barnet är genuin och det kan man utläsa av barnets interaktion med Chrippa och tvärtom.

Jag har inte sett någon pulkaåkning och inte heller när han har en fram på en elsparkcykel. Dock säger inte ett par olämpliga beslut att han skulle vara en dålig pappa eller att de inte har en bra relation.
Skillnaden på honom och de andra är att när han interagerar med sitt barn så ser det naturligt ut - hon är van vid det - och inte konstlat ut som hos de övriga. Det är tydligt för de andra att det är Lisen, Jonna och Therese som har huvudansvaret och den naturliga föräldrakontakten i alla delar.

Barnet är van vid hans beteende eftersom hon inte vet något annat.
Kul farsa som löper godis och snacks hela tiden, köper allt hon orkar på. Det har han själv sagt att gör.

Att vara en bra förälder är inte bara ha en bra relation, finns fler ansvarsområden som kommer med föräldraskapet.
När Kräftan använde barnet för att sänka L genom att ljuga att hon hade misshandlat barnet, bara där visar vilken pissiga farsa han är som skiter blanka fan i barnet. Det är bara en av alla saker som visar vem han prioriterar först.
Han kan för fan inte ens se till att barnet har ordentliga rutiner, till och med hans sambo har varit på han om det flertal gånger.

Han ska föregå med gott exempel och ge barnet bra förutsättningar i livet. Tycker du att han gör det?
Citera
2024-06-07, 20:18
Medlem
Citat:

Nej jag misstänkte att du inte hade varit med så länge, men då har du missat mycket, du kan ju gå tillbaka i den här tråden innan det pågående dramat drog igång så kan du läsa en del 🙄🤷🏼

Att han integrerar med lilltjejen nu är ju dock enbart något gan gör nu för att visa folk att han bryr sig om henne men sen tidigare har ju i princip det enda sättet han gjort detta på varit materiellt men nu när han har/haft soc i hasorna och varit nära på att blivit av med dottern vilket skulle gett åskådares oro rätt så är ju hans drag att ge sken av att vara en fantastisk pappa.
Och gällande att det är Jonna, Lisen och Tessan som sköter om barnen i deras familjer så när han var tillsammans med Julia var det ju ändå hon som var den som tog hand om Chloe så även där var det mamman som tog den rollen.
Citera
2024-06-07, 22:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Barnet är van vid hans beteende eftersom hon inte vet något annat.
Kul farsa som löper godis och snacks hela tiden, köper allt hon orkar på. Det har han själv sagt att gör.

Att vara en bra förälder är inte bara ha en bra relation, finns fler ansvarsområden som kommer med föräldraskapet.
När Kräftan använde barnet för att sänka L genom att ljuga att hon hade misshandlat barnet, bara där visar vilken pissiga farsa han är som skiter blanka fan i barnet. Det är bara en av alla saker som visar vem han prioriterar först.
Han kan för fan inte ens se till att barnet har ordentliga rutiner, till och med hans sambo har varit på han om det flertal gånger.

Han ska föregå med gott exempel och ge barnet bra förutsättningar i livet. Tycker du att han gör det?
Barnet har ingen aning om kriget på nätet och vad som förevarit där.

Vilken sambo menar du?
Han är mycket bättre med sitt barn och tar mer ansvar än övriga uppräknade.

Jag tycker han ger sitt barn mer uppmärksamhet och mer i vardagen hands on än övriga - och det är faktiskt vad som bygger relation med barnet och barnets självkänsla.
Citera
2024-06-07, 22:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej jag misstänkte att du inte hade varit med så länge, men då har du missat mycket, du kan ju gå tillbaka i den här tråden innan det pågående dramat drog igång så kan du läsa en del 🙄🤷🏼

Att han integrerar med lilltjejen nu är ju dock enbart något gan gör nu för att visa folk att han bryr sig om henne men sen tidigare har ju i princip det enda sättet han gjort detta på varit materiellt men nu när han har/haft soc i hasorna och varit nära på att blivit av med dottern vilket skulle gett åskådares oro rätt så är ju hans drag att ge sken av att vara en fantastisk pappa.
Och gällande att det är Jonna, Lisen och Tessan som sköter om barnen i deras familjer så när han var tillsammans med Julia var det ju ändå hon som var den som tog hand om Chloe så även där var det mamman som tog den rollen.
Nej, han har integrerat och varit en del av hennes liv hela tiden - och sett till hennes behov i vardagen. Det gjorde inte Julia.
Jag minns väl när han försökte få Julia att ta barnet till lekplatsen och gå med barnet till butiken - något han gjort hela tiden.
Julia klagade på att de skulle behöva gå till butiken och hävdade att barnet inte ville till lekplatsen utan hellre satt hemma och såg henne blippa på telefonen.

Han har bytt blöjor, nattat, tagit hand om. Och det märks på barnets tillit till honom.
Citera
2024-06-07, 22:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Då ljög han. Han sa att hon hade filmen.

Har inte heller något minne av att T sa att hon sett någon spark.
Så ytterst tveksamt att det ens har funnits en film på när L kicksparkar han i näsan.
När berättade han det?
Citera
2024-06-07, 22:54
Medlem
Citat:
Barnet har ingen aning om kriget på nätet och vad som förevarit där.

Vilken sambo menar du?
Han är mycket bättre med sitt barn och tar mer ansvar än övriga uppräknade.

Jag tycker han ger sitt barn mer uppmärksamhet och mer i vardagen hands on än övriga - och det är faktiskt vad som bygger relation med barnet och barnets självkänsla.

Tror du att allt på nätet kommer raderas?

Så vitt jag vet så bor han väl med L?

Men snälla. På vilket sätt bygger han hennes självkänsla?
Har han sett till att ge henne stabilitet och trygghet?
Kan han se saker ur barnets perspektiv?
Har han sett till att barnet inte vistas i en osund miljö med droger och våld - både psykisk och fysisk?

Berätta gärna, för jag kan tyvärr inte se något bra han gjort för barnet.
Trodde faktiskt att han skulle skärpa sig när han fick hjälp med lägenhet, men det sumpade han snabbt för att han prioriterade sig själv först.
Så det enda snubben visat upp är att han mer än gärna använder barnet för att fiska sympati och för att smutskasta andra för sin egna vinning.

Ponera att du har en partner som betett sig och beter sig som Kräftan. Din partner trycker upp testo i röven framför barnet, kallar barnets förälder för "Fitt-xxxxxx" framför barnet, ljuger och säger att DU har misshandlat barnet och insinuerat att din partner är pedofil och idkar incest. Påstår att DU ljuger att du blivit misshandlad, du har sminkat dit alla blåmärken och han berättar och sprider offentligt att DU har en diagnos som gör dig problematisk. Sätter käppar i hjulet så att barnet inte får chans att börja på förskola och dessutom kallar andra barn som går på förskola för "sosse-barn" enbart i nedvärderande syfte för att förminska barnen och deras föräldrar att de inte är lika värda.

Skulle du säga att det är en ansvarsfull partner du har som ser till barnets bästa och som länge de bästa förutsättningarna i livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in