Citat:
Jag håller inte med dig alls.
När det gäller barnet har han varit med och tagit ansvar hela tiden han bodde tillsammans med Julia och som ensamstående har han också alltid sett henne, tagit ansvar.
När det gäller skulder och vuxenrelationer så är det knappast något hon är stor nog att ha något begrepp om.
När han interagerar med henne är det naturligt, hon är van att han ger uppmärksamhet och hon är van att han ser till henne.
Att du tar upp Rask är ju bara ett skämt. Grabben som köprejdar det han själv vill ha och skiter i familjen -- stort skratt och tomtevarning på dig.
Han har ju inte, trots att flera år gått, ens lyckas skaka fram ett anständigt boende.
När det gäller barnet har han varit med och tagit ansvar hela tiden han bodde tillsammans med Julia och som ensamstående har han också alltid sett henne, tagit ansvar.
När det gäller skulder och vuxenrelationer så är det knappast något hon är stor nog att ha något begrepp om.
När han interagerar med henne är det naturligt, hon är van att han ger uppmärksamhet och hon är van att han ser till henne.
Att du tar upp Rask är ju bara ett skämt. Grabben som köprejdar det han själv vill ha och skiter i familjen -- stort skratt och tomtevarning på dig.
Han har ju inte, trots att flera år gått, ens lyckas skaka fram ett anständigt boende.
Då har du missat hela lilltjejens uppväxt fram till nu helt klart
Och att du anser att han är en bra och ansvarsfull pappa säger mer om dig än mycket annat.
Skulderna i sig har jag inte lyft mer än tillägget att det är otroligt äckligt att det gått så långt att även barnkläder tas men det var en parantes. Att han förvarar och brukar droger i närheten av sitt barn, låter henne sova i soffan då hon inte får en egen säng, sätter henne att låta åka pulka nedför en trappa med en klubba i munnen, blir "insmugglad" på gym trots förbud pga regler som finns av en orsak och satt med en påse godis och padda, åker med Chrippa på en sparkcykel utan hjälm och bil utan barnstol (dessutom har vi ju lärt oss hur Chrippa kör), blir avvisad av sin pappa när hon försiktigt sökt hans uppmärksamhet, inte ens när de åkte till Leos lekland under tider när det knappt varit några andra barn på plats (för andra barn har hon ju inte heller fått umgås med bortsett från de få tillfällen hon varit med lunabelle och leonel) har han gett henne fokuset utan stått och filmat sig själv. Ja listan kan göras väldigt mycket längre...
Att jag tog upp Rask var för att du tog upp honom som exempel och just det jag menade, jag hyllade absolut inte Rasks faderskap, tvärtom, men Chrippa är värre.