Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-07, 23:14
  #39769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han har integrerat och varit en del av hennes liv hela tiden - och sett till hennes behov i vardagen. Det gjorde inte Julia.
Jag minns väl när han försökte få Julia att ta barnet till lekplatsen och gå med barnet till butiken - något han gjort hela tiden.
Julia klagade på att de skulle behöva gå till butiken och hävdade att barnet inte ville till lekplatsen utan hellre satt hemma och såg henne blippa på telefonen.

Han har bytt blöjor, nattat, tagit hand om. Och det märks på barnets tillit till honom.


Kära nån, det märks att du trillade in nu under dramat 🤦🏼
Nej nu som ensam hyllar jag inte Julia heller men under tiden hon och Chrippa var tillsammans var det hon som hade hand om lilltjejen för då jobbade Christofer först sen var det gym, youtube och festande för hans del. Det är först nu när soc blev inblandade i den utsträckning de blev och de som har kritiserat hans roll som pappa länge var nära på att få rätt som han nu försöker få det att se ut som att han bryr sig massor - och klart ett barn som får presenter, glass, godis (blir köpt i princip) tycker det är nice men för det är man ingen bra förälder.

Det är nog ändå en väldig tur för Chrippa att hans förra kanal försvann för där hade du kunnat se både det ena och andra kring hur hans föräldraskap är.

Men kommer inte ta diskussionen mer med dig eftersom du uppenbarligen inte sett tillbaka i tiden utan bara går på hans troféuppvisning nu och spel för galleriet. Sen med din syn av en bra förälder kan jag bara beklaga å dina vägnar.
__________________
Senast redigerad av Noclue90 2024-06-07 kl. 23:18.
Citera
2024-06-08, 00:02
  #39770
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tror du att allt på nätet kommer raderas?

Så vitt jag vet så bor han väl med L?

Men snälla. På vilket sätt bygger han hennes självkänsla?
Har han sett till att ge henne stabilitet och trygghet?
Kan han se saker ur barnets perspektiv?
Har han sett till att barnet inte vistas i en osund miljö med droger och våld - både psykisk och fysisk?
Till skillnad från dig tror jag han kan det. Ett barns perspektiv handlar om närhet och att bli sedd - inte alla kriterier som vuxna anser att det krävs.

Citat:
Berätta gärna, för jag kan tyvärr inte se något bra han gjort för barnet.
Trodde faktiskt att han skulle skärpa sig när han fick hjälp med lägenhet, men det sumpade han snabbt för att han prioriterade sig själv först.
Så det enda snubben visat upp är att han mer än gärna använder barnet för att fiska sympati och för att smutskasta andra för sin egna vinning.
Han är fortfarande den som ser barnet och möter henne som en egen person som hon är.

Citat:
Ponera att du har en partner som betett sig och beter sig som Kräftan. Din partner trycker upp testo i röven framför barnet, kallar barnets förälder för "Fitt-xxxxxx" framför barnet, ljuger och säger att DU har misshandlat barnet och insinuerat att din partner är pedofil och idkar incest. Påstår att DU ljuger att du blivit misshandlad, du har sminkat dit alla blåmärken och han berättar och sprider offentligt att DU har en diagnos som gör dig problematisk. Sätter käppar i hjulet så att barnet inte får chans att börja på förskola och dessutom kallar andra barn som går på förskola för "sosse-barn" enbart i nedvärderande syfte för att förminska barnen och deras föräldrar att de inte är lika värda.
Av det jag sett är han fortfarande mer engagerad och finns för barnet i vardagen än resten av hyrdet -- och han är definitivt den bättre föräldern av de hon har.

Jag har inte påstått att han är är en stjärna som förälder - men han är "good enough" för sin flicka och han har tagit hand om henne utan att skjuva över ansvaret på mamman.

Citat:
Skulle du säga att det är en ansvarsfull partner du har som ser till barnets bästa och som länge de bästa förutsättningarna i livet?
Jag säger att han har en bra relation med sitt barn och att det märkts att han varit med henne och tagit hand om henne hela vägen sen hon var liten.
Övriga YT som använder sina barn som kontent har inte samma naturliga relation med sina barn. Det ser konstruerat ut och vi vet alla att där är det mammorna som är förälder.
Citera
2024-06-08, 00:04
  #39771
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Kära nån, det märks att du trillade in nu under dramat 🤦🏼
Nej nu som ensam hyllar jag inte Julia heller men under tiden hon och Chrippa var tillsammans var det hon som hade hand om lilltjejen för då jobbade Christofer först sen var det gym, youtube och festande för hans del. Det är först nu när soc blev inblandade i den utsträckning de blev och de som har kritiserat hans roll som pappa länge var nära på att få rätt som han nu försöker få det att se ut som att han bryr sig massor - och klart ett barn som får presenter, glass, godis (blir köpt i princip) tycker det är nice men för det är man ingen bra förälder.

Det är nog ändå en väldig tur för Chrippa att hans förra kanal försvann för där hade du kunnat se både det ena och andra kring hur hans föräldraskap är.

Men kommer inte ta diskussionen mer med dig eftersom du uppenbarligen inte sett tillbaka i tiden utan bara går på hans troféuppvisning nu och spel för galleriet. Sen med din syn av en bra förälder kan jag bara beklaga å dina vägnar.
Jag såg hans gamla kanal. Där han ofta sände när Julia inte var hemma och han matade, nattade och tog hand om barnet.

Jag tror det är du som missar vad som är viktigt för ett barn.
Citera
2024-06-08, 00:13
  #39772
Medlem
micro113s avatar
15 minuter in så berättar Chrippa.
Lyssna på hela intervjun så framgår det klart att Chrippas beslut handlar mer om hans mamma och inte om pengar...

https://www.youtube.com/watch?v=qDnpIUZLU6c&t=552s
Citera
2024-06-08, 00:21
  #39773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
När berättade han det?

I samma veva som han berättade att L insinuerat att han pedofil och idkar incest, sminkar blåmärken och att hon har en diagnos.
Justja, och har misshandlat barnet.
Citera
2024-06-08, 00:45
  #39774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Till skillnad från dig tror jag han kan det. Ett barns perspektiv handlar om närhet och att bli sedd - inte alla kriterier som vuxna anser att det krävs.


Han är fortfarande den som ser barnet och möter henne som en egen person som hon är.


Av det jag sett är han fortfarande mer engagerad och finns för barnet i vardagen än resten av hyrdet -- och han är definitivt den bättre föräldern av de hon har.

Jag har inte påstått att han är är en stjärna som förälder - men han är "good enough" för sin flicka och han har tagit hand om henne utan att skjuva över ansvaret på mamman.


Jag säger att han har en bra relation med sitt barn och att det märkts att han varit med henne och tagit hand om henne hela vägen sen hon var liten.
Övriga YT som använder sina barn som kontent har inte samma naturliga relation med sina barn. Det ser konstruerat ut och vi vet alla att där är det mammorna som är förälder.


- Okej, så det är det enda ett barn behöver i livet menar du? Intressant resonemang.

- "möter henne som en egen person som hon är." - Utveckla gärna hur du menar där. Menar att han ser till att tillgodose hennes behov.
Hur gick det till exempel med att få träffa sin nästa vän som.är sin kusin. Var det inte pappan som förbjöd henne från det och informerade alla offentligt om det? Det vill säga tog ifrån henne en viktig person från sitt liv.

- barnet har två sunkiga föräldrar som utnyttjat henne för egen vinning och för att smutskasta andra. Ingen av dem får pris för något års förälder. Det är som pest eller kolera.

Tyvärr kan jag inte se det du ser. Jag ser ett spel för galleriet för att inte se dålig ut och ett barn som används som en accessoar/trofé av två föräldrar.
Farsan är roligast som fixar godis och snacks och hänger på lekparken och inte har rutiner eller sätter gränser. Klart han är kul! Man får göra vad man vill och får allt man pekar på!
Citera
2024-06-08, 00:52
  #39775
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
- Okej, så det är det enda ett barn behöver i livet menar du? Intressant resonemang.
Det enda har jag inte påstått - däremot en viktig del av ett barns liv.

Citat:
- "möter henne som en egen person som hon är." - Utveckla gärna hur du menar där. Menar att han ser till att tillgodose hennes behov.
Hur gick det till exempel med att få träffa sin nästa vän som.är sin kusin. Var det inte pappan som förbjöd henne från det och informerade alla offentligt om det? Det vill säga tog ifrån henne en viktig person från sitt liv.
Hennes kusin är ingen livsnödvändig kontakt för henne - hennes pappa är däremot det. Kusiner kan man ha många och tät eller ingen kontakt med - föräldrar har man två, och de kommer påverka ett barns liv oavsett om de finns där eller inte gör det.
Han finns där för henne och ser henne som den person hon är.

Citat:
- barnet har två sunkiga föräldrar som utnyttjat henne för egen vinning och för att smutskasta andra. Ingen av dem får pris för något års förälder. Det är som pest eller kolera.
Jag instämmer, ingen av dem förtjänar något pris.

Citat:
Tyvärr kan jag inte se det du ser. Jag ser ett spel för galleriet för att inte se dålig ut och ett barn som används som en accessoar/trofé av två föräldrar.
Farsan är roligast som fixar godis och snacks och hänger på lekparken och inte har rutiner eller sätter gränser. Klart han är kul! Man får göra vad man vill och får allt man pekar på!
Jag ser på hur flickan är med honom och hur hon är med sin mamma och med andra.
Han har bra kontakt med sin dotter och han månar om kontakten och om henne -- sen är inte en superförälder - men jävligt mycket bättre än de andra tre essen.
Viktigast av allt är att han bygger upp henne - han låter henne vara viktig.
Citera
2024-06-08, 01:13
  #39776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det enda har jag inte påstått - däremot en viktig del av ett barns liv.


Hennes kusin är ingen livsnödvändig kontakt för henne - hennes pappa är däremot det. Kusiner kan man ha många och tät eller ingen kontakt med - föräldrar har man två, och de kommer påverka ett barns liv oavsett om de finns där eller inte gör det.
Han finns där för henne och ser henne som den person hon är.


Jag instämmer, ingen av dem förtjänar något pris.


Jag ser på hur flickan är med honom och hur hon är med sin mamma och med andra.
Han har bra kontakt med sin dotter och han månar om kontakten och om henne -- sen är inte en superförälder - men jävligt mycket bättre än de andra tre essen.
Viktigast av allt är att han bygger upp henne - han låter henne vara viktig.


Håller inte med dig alls att han ser till hennes bästa eller är jävligt bättre än någon annan.
Han har visat flertal gånger att han sätter sig själv i första rum, så det är väldigt svårt att begripa vad det är han gör som är bra.
Lyssna på vad han säger och vilka beslut han tagit och tar.

Ge exempel där han ser till hennes som person och bygger upp henne, som inte innehåller godis, glass, snacks, lekland, glo på surfplattan etc.

Var hon viktig när han nedvärderade mamman och kallade henne för "Fitt-Julia" framför henne?
Blev hon sedd och var viktig när han skrek åt hennes mamma i telefonen så hon blev obekväm?
Är hon viktig när han tar ifrån henne umgänge med sin kusin som hon tycker om? Jo, socialt umgänge är viktigt även för barn.
Ser han till hennes bästa när hon blivit lärd att kalla sin farbror för ett smeknamn som endast var i nedvärderande syfte?
Var hon viktig och såg han till hennes behov när han satte en kanyl i röven framför henne?

Listan kan göras lång.
Citera
2024-06-08, 01:25
  #39777
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Håller inte med dig alls att han ser till hennes bästa eller är jävligt bättre än någon annan.
Han har visat flertal gånger att han sätter sig själv i första rum, så det är väldigt svårt att begripa vad det är han gör som är bra.
Lyssna på vad han säger och vilka beslut han tagit och tar.

Ge exempel där han ser till hennes som person och bygger upp henne, som inte innehåller godis, glass, snacks, lekland, glo på surfplattan etc.

Var hon viktig när han nedvärderade mamman och kallade henne för "Fitt-Julia" framför henne?
Blev hon sedd och var viktig när han skrek åt hennes mamma i telefonen så hon blev obekväm?
Är hon viktig när han tar ifrån henne umgänge med sin kusin som hon tycker om? Jo, socialt umgänge är viktigt även för barn.
Ser han till hennes bästa när hon blivit lärd att kalla sin farbror för ett smeknamn som endast var i nedvärderande syfte?
Var hon viktig och såg han till hennes behov när han satte en kanyl i röven framför henne?

Listan kan göras lång.
Varför kan du inte skilja på hans relation med Julia och hans relation med sitt barn?
Tillhör du sorten som tror att barnen sitter ihop med mamman och är en del av henne?
Varför tror du att hon och hennes farbror är ett och samma?
Varför är du blind för när hennes farbror gör allt för att skada hennes pappa -- om du nu tror att människor sitter ihop.
Var är Jockes hänsyn till henne?
__________________
Senast redigerad av micro113 2024-06-08 kl. 01:28.
Citera
2024-06-08, 02:09
  #39778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför kan du inte skilja på hans relation med Julia och hans relation med sitt barn?
Tillhör du sorten som tror att barnen sitter ihop med mamman och är en del av henne?
Varför tror du att hon och hennes farbror är ett och samma?
Varför är du blind för när hennes farbror gör allt för att skada hennes pappa -- om du nu tror att människor sitter ihop.
Var är Jockes hänsyn till henne?


Först och främst- Vad svamlar du om "sitter ihop" ?
Vart har du fått det ifrån, jag har inte skrivit att någon sitter ihop eller ens antytt det.

För det andra- Svara på mina frågor till att börja med.
Dina frågor är ett rent svammel av folk som "sitter ihop" obegripligt vad det är du försöker få fram.

Det är Kräftan det handlar om, så styr inte om och börja fråga om Jocke.
Citera
2024-06-08, 02:25
  #39779
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Först och främst- Vad svamlar du om "sitter ihop" ?
Vart har du fått det ifrån, jag har inte skrivit att någon sitter ihop eller ens antytt det.

För det andra- Svara på mina frågor till att börja med.
Dina frågor är ett rent svammel av folk som "sitter ihop" obegripligt vad det är du försöker få fram.

Det är Kräftan det handlar om, så styr inte om och börja fråga om Jocke.
Om du inte ens förstår det simpla som jag skriver så är det väl poänglöst att svarar utförligare på dina frågor - du begriper ju ändå inte.
Citera
2024-06-08, 03:47
  #39780
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Absolut inte. Du behöver inte idiotförklara mig. Det är dock märkligt OM det Goldentie skriver är sant att det gullas med en kvinnomisshandlare.
Det handlar ju om olika åsikter, dem som du anser "gullar" ser ju troligen inte chrippa som en kvinnomisshandlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in