Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det enda har jag inte påstått - däremot en viktig del av ett barns liv.
Hennes kusin är ingen livsnödvändig kontakt för henne - hennes pappa är däremot det. Kusiner kan man ha många och tät eller ingen kontakt med - föräldrar har man två, och de kommer påverka ett barns liv oavsett om de finns där eller inte gör det.
Han finns där för henne och ser henne som den person hon är.
Jag instämmer, ingen av dem förtjänar något pris.
Jag ser på hur flickan är med honom och hur hon är med sin mamma och med andra.
Han har bra kontakt med sin dotter och han månar om kontakten och om henne -- sen är inte en superförälder - men jävligt mycket bättre än de andra tre essen.
Viktigast av allt är att han bygger upp henne - han låter henne vara viktig.
Håller inte med dig alls att han ser till hennes bästa eller är jävligt bättre än någon annan.
Han har visat flertal gånger att han sätter sig själv i första rum, så det är väldigt svårt att begripa vad det är han gör som är bra.
Lyssna på vad han säger och vilka beslut han tagit och tar.
Ge exempel där han ser till hennes som person och bygger upp henne, som inte innehåller godis, glass, snacks, lekland, glo på surfplattan etc.
Var hon viktig när han nedvärderade mamman och kallade henne för "Fitt-Julia" framför henne?
Blev hon sedd och var viktig när han skrek åt hennes mamma i telefonen så hon blev obekväm?
Är hon viktig när han tar ifrån henne umgänge med sin kusin som hon tycker om? Jo, socialt umgänge är viktigt även för barn.
Ser han till hennes bästa när hon blivit lärd att kalla sin farbror för ett smeknamn som endast var i nedvärderande syfte?
Var hon viktig och såg han till hennes behov när han satte en kanyl i röven framför henne?
Listan kan göras lång.