Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-10, 14:51
  #49
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För att barnet har två föräldrar (vanligen)
Men det är bara en ideologisk åsikt utifrån feminismens åsikter. Att mannen jobbar och kvinnan tar hand om det mesta med barnet är väl lika idealiskt. Finns ingen motsättning i det, om de själva kommit överens om det. Eller tvärt om.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån har du fått att jag tycker det är fel? Kan du aldrig hålla dig tråden och utgå från det som sägs?

Var regleras den rättigheten menar du? I vilken lag då? Vilka omfattas av den lagen?
Jag fick intrycket att du ansåg det vara fel att föda barn med det du sa, frågan är då vad du egentligen ville säga med det?

Kvinnor har väl rätt till sin egen kropp enligt feminismen. Eller menar du att det är staten som har det. Är det inte förbjudet, är det förstås en rätt. För vore det inte det, skulle man inte ha rätt till det, vilket man har. Jag har förstås rätt att svettas, utan att det står uttryckligen i lagen att jag har det.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är frågor. Det framgår av frågetecknet att jag frågar.
Att du inte gillar mina formuleringar riktade till en annan inläggsskrivare är faktiskt väldigt ointressant.
Nej det tycker jag inte, din fråga var faktiskt väldigt intressant, utifrån hur du formulerade den.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kvinnor blir inte heller särskilt stötta av att bli kallade kvinnor.
Du kan inte ens själv tycka att din usla jämförelse är adekvat.
Det tycker jag visst den är, jag pratade om de stereotyper man skapar från bägge hållen. Du försöker prata om något annat.
Kvinnor blir inte stötta av att bli kallade kvinnor, men kanske om man skapar en stereotyp av dem som dumma våp, så skulle de nog kunna bli det. Eller hur? Så det handlar om de stereotyper man skapar från bägge hållen.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jämställdhet bygger på samförstånd - vad är du inte förstår.
När män börjar anstränga sig för att förstå och lyssna på hur kvinnor tänker så kanske vi kommer en bit på vägen.
Du är ett lysande exempel som inte gör det utan uttalar dig om kvinnors situation helt blind för vad kvinnor säger - och som utgår ifrån att samförstånd är när kvinnor förstår och fogar sig efter män.
Bara en sån sak som att du kan tänka dig att "nedlåta dig till" att tro på kvinnor som talar om situationen för kvinnor om de lyssnar på dig först - det säger ju allt.
Det behövs nog att feminister lyssnar också, du säger att det bara är männen som ska lyssna, det är inte samförstånd.
Du lägger även till att min definition är, citat: "utgår ifrån att samförstånd är när kvinnor förstår och fogar sig efter män". Någonting jag inte framfört, tvärtom anser jag att de ska kunna göra fria val utifrån hur de känner det som kvinnor, vilket du verkar vara emot, eller i alla fall något du verkar störa dig på, av någon anledning. Varför det?

Jag lyssnar nog på kvinnor eller hur menar du att jag inte gör det? Jag har förståelse för mycket när det gäller kvinnornas frigörelse och vill nog mena att jag även stöttat dem. Däremot menar jag nog att dagens vänstermarxistiska feminism har förvandlats mer till ett manshat.

Sista meningen är helt obegriplig.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Nu pratar du för kvinnor igen. Inte överraskande alls.

Det är ju din generation (bl a) som skapat klyftor och förakt för mäns sätt att försöka styra kvinnor och kräva fogliga kvinnor. Vill du inte föra det vidare till nästa generation kanske du skall lära dig att lyssna på kvinnor istället för att försöka mästra dem.
Nån måste prata för kvinnorna i de fall feminismen inte gör det. Finns förstås de som lever andra liv än feminismens ideala kvinnobild och säger sig trivas med det.
Du tänker att den generation av män som har stöttat kvinnors frigörelse, är problemet? Menar du verkligen att alla män ansåg det och agerade så?
Jag anser förstås att män och kvinnor ska lyssna på varandra likställda och möta framtiden tillsammans. Men du är emot det eller?
__________________
Senast redigerad av EnCarte 2024-06-10 kl. 14:53.
Citera
2024-06-10, 15:24
  #50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Manosfärer, maskulinism och mansrörelser
/Moderator
Citera
2024-06-10, 15:38
  #51
Avstängd
Alltså man kan väl babbla hur mycket man vill om hur den typiska feministen eller inceln är, men det är inte intressant.

Feminismen är sexism som utnyttjas av en del människor för själviska ändamål.
Ideologier av den sorten är idealiska för sociopater, karriärister, bedragare och andra med noll moral.
Sedan är grundpremissen fel. Kvinnor i Sverige är inte förtryckta av ett patriarkat.
Bara i debatten inför EU-valet var 5 av 8 parlamentariker kvinnor. Von Der Leyen är kvinna.
Sanningen är att kvinnor och män blir förtryckta av kvinnor i många sammanhang. Rent ekonomiskt.
Det går att räkna på till och med.
Citera
2024-06-10, 15:56
  #52
Medlem
Vad fan har en tråd om antifeminism att göra i Manosfärer, maskulinism och mansrörelser??

Antifeminism handlar om feminism.

..är antifeminism en mansrörelse??

Jävla stollerier.
Citera
2024-06-10, 16:07
  #53
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vad fan har en tråd om antifeminism att göra i Manosfärer, maskulinism och mansrörelser??

Antifeminism handlar om feminism.

..är antifeminism en mansrörelse??

Jävla stollerier.

Antifeminism har inget med manosfärer, maskulinism och mansrörelser att göra. Att undanskuffa all ideologisk kritik har satts i system.
Citera
2024-06-10, 16:46
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Feminism står för lika rättigheter och möjligheter för könen, är man emot feminism så är man alltså för att könen inte ska ha samma rättigheter och möjligheter i livet utan för traditionella könsroller med över-och underordning ex.
Jag har hört att man snart endast ska låta 20% av befolkningen få utbilda sig vid universitet.
Av dessa ska 10 procentenheter vara män och 10 procentenheter vara kvinnor. Vad anser du om det förslaget?

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så jo, skulle definitivt säga att antifeminister föraktar kvinnor.
Och kvinnliga antifeminister då? Det finns numera rätt gott om dem.
Citera
2024-06-10, 16:53
  #55
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jag har hört att man snart endast ska låta 20% av befolkningen få utbilda sig vid universitet.
Av dessa ska 10 procentenheter vara män och 10 procentenheter vara kvinnor. Vad anser du om det förslaget?

Det låter vansinnigt. Det är förvisso sant att vi överutbildar människor och det borde upphöra. Man behöver liksom inte tre år på universitet för att arbeta som städare.

Däremot att på förhand bestämma att 10% ska vara män och 10% kvinnor är vansinne. De som är bäst lämpade för utbildningen ska få platsen, oavsett kön, och om det så leder till att det är 99% män på vissa utbildningar och 99% kvinnor på andra så är det inget problem. Det är heller inget problem om detta skulle resultera i att det skiljer sig i absoluta tal. Att applicera godtyckliga kvoter på utbildningar är vänsterextremistiskt galenskap och social ingenjörskap. Meritokrati är det som ska avgöra.
Citera
2024-06-10, 16:56
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Ok, jag är väl vänsterkonservativ typ.
Klasskamp.
Nu anser jag att det sker ett klassförtryck. Dvs. överklassen förtrycker arbetarklassen.
Detta uttrycker sig genom att tanter med mycket pengar och högt uppsatta positioner i samhället använder feminismen för att armbåga bort män med sämre ekonomi både neråt och horisontellt.
"Jag är kvinna. Jag är förtryckt. Ge mig rätt". Du vet. Häxan i alla Disneyfilmer.
Detta har jag personligen aldrig erfarit. Men denna sort finns säkert.
Citera
2024-06-10, 16:59
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det låter vansinnigt. Det är förvisso sant att vi överutbildar människor och det borde upphöra. Man behöver liksom inte tre år på universitet för att arbeta som städare.

Däremot att på förhand bestämma att 10% ska vara män och 10% kvinnor är vansinne. De som är bäst lämpade för utbildningen ska få platsen, oavsett kön, och om det så leder till att det är 99% män på vissa utbildningar och 99% kvinnor på andra så är det inget problem. Det är heller inget problem om detta skulle resultera i att det skiljer sig i absoluta tal. Att applicera godtyckliga kvoter på utbildningar är vänsterextremistiskt galenskap och social ingenjörskap. Meritokrati är det som ska avgöra.
Jag hittade givetvis på det. Men eftersom Merapi är för millimeterrättvisa så hade det varit kul att höra hur hon reagerar när rättvisan slår tillbaka mot hennes egen sort.
Däremot tycker jag att det visst kan vara rätt. Män utvecklas senare och får därför inte lika höga betyg på gymnasiet som kvinnor. Varför ska dessa få lida för detta i framtiden?
Citera
2024-06-10, 17:04
  #58
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jag hittade givetvis på det. Men eftersom Merapi är för millimeterrättvisa så hade det varit kul att höra hur hon reagerar när rättvisan slår tillbaka mot hennes egen sort.

Merapi är inte för rättvisa eller meritokrati. Hon är för kvinnlig dominans och manshat. Det är allt. Ett troll som inte bör tas på allvar. Hade alla kvinnor varit som henne hade mänskligheten dött ut och utrotats inom en generation.

Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Däremot tycker jag att det visst kan vara rätt. Män utvecklas senare och får därför inte lika höga betyg på gymnasiet som kvinnor. Varför ska dessa få lida för detta i framtiden?

Den könsneutrala undervisningen där man redan från dagis ska behandla pojkar och flickor likadant måste givetvis bort. Det skapar svaga, feminiserade män och maskulina, förvirrade kvinnor. En undervisning som är mer anpassad efter könens förutsättningar är att föredra.
Citera
2024-06-10, 17:05
  #59
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Vad menar man med att vara antifeminist? Många vet ju inte vad feminism är och att det finns olika sorter. De tror att feminism är att toxisk feminitet ska råda, killar ska sparkas på och att män ändå ska ge kvinnor blommor. Det är jag också emot. Är de bara konservativa och tycker att män och kvinnor inte ska få göra samma sysslor, de får väl tycka det, själv tycker jag att könen ska vara jämlika.

Incels har ju inte en grund att stå på. Så det är ingen politisk rörelse. De vill ju bara sprida hat och fake news.
Citera
2024-06-10, 17:07
  #60
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jag hittade givetvis på det. Men eftersom Merapi är för millimeterrättvisa så hade det varit kul att höra hur hon reagerar när rättvisan slår tillbaka mot hennes egen sort.
Däremot tycker jag att det visst kan vara rätt. Män utvecklas senare och får därför inte lika höga betyg på gymnasiet som kvinnor. Varför ska dessa få lida för detta i framtiden?
Finns inga belägg för att män utvecklas senare utbildningsmässigt. Det är bara ett sätt att dölja att män missgynnas. Ser man till de som överpresterar i skolan, är de flesta pojkar. Hur kan det vara så då om de utvecklas senare?
Ser man till nationella proven, så får pojkar sämre betyg än vad de presterar där. Jag ser inga belägg för det där och menar att det inte är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in