Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-19, 20:16
  #25
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Kanske får det oss att fatta hur dumt det är att förstöra världen? För lika korkat som att förstöra Stonehenge är det att förstöra miljön, vilket de flesta av oss skiter i att vi gör.

Jag tror att dessa människor vill få oss att rädda världen från en klimatkatastrof och inte rädda världen från vår påverkan på miljön, vilket ändå är två olika saker.

Att vi förstör miljön råder det ingen tvekan om. Mänskligheten har till exempel knullat sönder Östersjön. Har denna miljöförstöring påverkat klimatet dock? Well...
Citera
2024-06-19, 20:17
  #26
Medlem
Det är nog samma sorts idioter som var med i afa förr i tiden. Just nu är det klimatet som är på modet och anses av vuxenvärlden vara okej att kriga för, men sanningen är ju att det är ungdomar med en förkärlek för jävlas och numera finns ju tictoc och youtube och allt det där och vad vi då får är vandaler som går över alla gränser för att få likes medan de bränner ner världen... istället för att kamma sig och skaffa ett jobb, men det är ju jobbigt.
__________________
Senast redigerad av Mon81 2024-06-19 kl. 20:26.
Citera
2024-06-19, 20:19
  #27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Dessa klimatterrorister borde kedjas fast vid Stonhenge och inte släppas lösa förrän de gjort avbön. Skulle inte förvåna mig alls om färgen de använt är miljöfarlig...
Citera
2024-06-19, 20:28
  #28
Medlem
Just Stop Oil finansieras av Aileen Getty, barnbarn till John Paul Getty, oljemiljardären.

Varför skulle oljeindustrin finansiera nyttiga idioter som gör folk antipatiska till klimatfrågan?
Citera
2024-06-19, 20:35
  #29
Medlem
Men nackskott bara...
Citera
2024-06-19, 21:03
  #30
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genusvaetare
Tyvärr har asen etablissemanget på sin sida. De vill utplåna varje spår av vit europeisk historia.
Sätt smutset i arbetsläger tills de betalat av sin skuld till samhället.
Här har vi väl pudelns kärna egentligen. Miljörörelsen är ju vänsterextrem, och har köpt hela paketet vad gäller vänsteraktivism. Att man attackerar kända västerländska landmärken och konstverk ligger då helt i linje med detta hat för västerlandet, vilket förstås är djupt ironiskt eftersom Europa antagligen släpper ut minst av alla...
Citera
2024-06-19, 21:04
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Jag tror att dessa människor vill få oss att rädda världen från en klimatkatastrof och inte rädda världen från vår påverkan på miljön, vilket ändå är två olika saker.

Att vi förstör miljön råder det ingen tvekan om. Mänskligheten har till exempel knullat sönder Östersjön. Har denna miljöförstöring påverkat klimatet dock? Well...

Absolut har vi gjort allt för att försöka förstöra Östersjön men naturen är knepig och skulle vi låta den vara så skulle den reda sig och komma tillbaka. Jag är bonde och min fru har ett par väninnor som kallar sig klimataktivister. Satt och pratade med en av dom för två veckor sen och hon gapade på om allt möjligt som hon lärt sig på Södertörns högskola och vad Greta har sagt. Jag bad henne förklara ett exempel från mitt jordbruk. Vatten anses var bra och olja dåligt. Hur kommer det sig då att när jag sopat ihop och lämnat en hög med utspilld olja uppsugen av absol, lite jord och några vetekorn i min verkstad tar det några dagar innan det börjar ses växa gröna strån trots minimalt med solljus. Däremot en vattensjuk del av en åker på ca 20 m² som jag sådde i våras är idag en torr och helt obevuxen yta som omgärdas av halvmeter högt vete. Utifrån den observationen borde olja vara bra och vatten dåligt.
Citera
2024-06-19, 21:14
  #32
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Som vanligt så filmar dom och media lyfter gärna fram deras "kamp" med att publicera.
Ja om media slutade snacka om klimatkriser och skit så skulle sånna här jyckar inte hålla på. Media göder ju sånna här idioter, likadant när dom skriver om puckon som kardashian osv, sämsta förebilderna och som gjort för att skapa en korkad befolkning med psykisk ohälsa.
Citera
2024-06-19, 21:30
  #33
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Jag är ganska oroad över utvecklingen. Klimataktivisterna börjar närma sig den där Baader Meinhof-mentaliteten, där kaos och konflikt är katalysatorer för förändring. Har man börjat glänta på den dörren, så är inga metoder uteslutna.
Citera
2024-06-19, 21:48
  #34
Medlem
Natalz2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag är ganska oroad över utvecklingen. Klimataktivisterna börjar närma sig den där Baader Meinhof-mentaliteten, där kaos och konflikt är katalysatorer för förändring. Har man börjat glänta på den dörren, så är inga metoder uteslutna.
Precis. Först är de arga, sen blir de galna, sen börjar de döda folk.
Citera
2024-06-19, 21:50
  #35
Medlem
Ganonitos avatar
De är inte aktivister. De är extremister.
Citera
2024-06-19, 21:52
  #36
Medlem
TjongPricks avatar
Bra gjort, dags att riva skiten så att det slutar dra turister och generera onödigt resande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in