Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-19, 22:09
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Det är nog samma sorts idioter som var med i afa förr i tiden. Just nu är det klimatet som är på modet och anses av vuxenvärlden vara okej att kriga för, men sanningen är ju att det är ungdomar med en förkärlek för jävlas och numera finns ju tictoc och youtube och allt det där och vad vi då får är vandaler som går över alla gränser för att få likes medan de bränner ner världen... istället för att kamma sig och skaffa ett jobb, men det är ju jobbigt.

Sneaky fuckers och lågattraktiva kvinnor. All annan analys är överflödig.
Citera
2024-06-19, 22:10
  #38
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Precis. Först är de arga, sen blir de galna, sen börjar de döda folk.

Exakt så. Övertygelsen är att konfrontationen är oundviklig, så varför inte skynda på den?

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De är inte aktivister. De är extremister.

Vilket är exakt samma sak. Aktivist blir man när man finner den representativa demokratin otillräcklig. Jag har aldrig träffat en person som kallat sig "aktivist", som företrätt en moderat åsikt, eller som haft ens en gnutta respekt för sina motståndare.
Citera
2024-06-19, 22:27
  #39
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Det handlar inte om klimatet i sig, utan om att nedmontera det västerländska politiska systemet. Det är därför de attackerar symboler för kulturarvet.

De har exempelvis klistrat affischer på tavlor av impressionistiska målare, och två gamla pensionärstanter försökte hacka sig genom montern där magna carta fanns.

Den moderna miljörörelsen kommer ur Club of Rome, vilket är en rundabordsgrupp. Det hela lanserades i boken The Limits to Growth, vilket är ett malthusianskt traktat. I den så skriver de rätt ut att demokratin inte klarar av att hantera klimatfrågan. Då kan man tänka tillbaka på bland annat de där gamla tanterna som vill förstöra magna carta.

Klimatet är bara en "fiende" som används för att få igenom ett mindre demokratiskt samhälle.
Citera
2024-06-20, 00:15
  #40
Medlem
haschleifs avatar
Tro inget annat än att detta sjukliga beteende är noga uttänkt demoraliserande extremism sponsrat av välmående västerländska aktörer med pervers människosyn.

De enskilda aktivisterna är egentligen bara vilseledda. De behöver kämpa för ett "greater good" för att hitta mening, att kämpa för något stort även om de inte vet varför.
Det är just detta som sponsorerna med list utnyttjat till fullo.
__________________
Senast redigerad av haschleif 2024-06-20 kl. 00:21.
Citera
2024-06-20, 00:33
  #41
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjongPrick
Bra gjort, dags att riva skiten så att det slutar dra turister och generera onödigt resande.

Onödigt resande och onödigt serverande av mat till alla som inte bor i närområdet. Prideveckan borde också förbjudas eftersom den orsakar otroligt mycket utsläpp.
Citera
2024-06-20, 00:57
  #42
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Onödigt resande och onödigt serverande av mat till alla som inte bor i närområdet. Prideveckan borde också förbjudas eftersom den orsakar otroligt mycket utsläpp.
Ja, eller folk kan ha sin pride hemma i kvareret där de bor. Dansa regnbågsdans några varv runt huset eller så.
Citera
2024-06-20, 02:12
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-stonehenge

Inget är heligt för dessa människor. Riktigt vidrigt.

För att det skall göra så stor skada som möjligt så har de valt att göra det dagen innan sommarsolståndet så att alla de som då besöker platsen skall tvingas se "Klimataktivisternas" kladd.

Uppenbarligen vill de ju bli hatade. När de ger sig på historiska platser, konst, stoppar människor på väg till och från jobb i rusningstrafiken, osv.

Kan detta verkligen vara en bra strategi? Personligen känner jag numera mest bara hat och äckel varje gång jag hör ordet "klimat" och skulle det stå i artikeln att samtliga klottrare blev överkörda på vägen hem från Stonehenge så hade jag blivit glad.

Men kanske är det just sådana känslor de vill väcka?

Är de troll som egentligen skiter i miljön och bara tycker det är roligt att sabba och provocera?

Eller tror de sig på något sätt vinna fördelar för in rörelse genom att väcka avsky?

Jag har mycket svårt att förstå hur de tänker. (Eller är det så att de inte tänker?)

De vill uppenbarligen lasta stenåldersmänniskorna för "Klimateffekten", vilka argument de nu har för det ?

I och för sig var Vikingatiden varmare än nu, men så långt har de väl inte tänkt.
Jordens befolkning var ju då mycket mindre, Och kan knappast ha haft med mänsklig aktivitet att göra ?

Eller läcker de här stora stenarna ut tonvis med CO2 sedan flera årtusenden tillbaka ?

Nej, Kina har inte mindre än 3000 stålverk igång numera plus något fler än 3000 kolkraftverk också igång samtidigt.

Indien har knappt 1000 stålverk igång.
Så dår har vi bovarna, helt klart ?

Säkert är det Stonehenge som är orsaken till klimateffekten.
Man misstänker starkt att de sk "klimataktivisterna" röker helt fel sorts brass
och blir "stenade" på helt fel sätt ?
Citera
2024-06-20, 02:44
  #44
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Varför terrorklassas inte dessa människor?
Svaret är att de är globalisternas nyttiga idioter och så länge de sysslar med att döda den vite mannen, hans kultur och leverne så är allt de gör ok.

Eftersom åtminstone alla såna organisationer jag känner till har en central antivåldsprincip så blir det lite att undergräva betydelsen i ordet att prata om terrorism

Men jag tror att det ganska snart kommer att börja uppstå riktiga klimatterrorister. Inte just av Just Stop Oil eller Extinction Rebellion, utan de fredliga aktivistgrupperna kommer att få en mer radikal och våldsam svans, det ser jag som helt garanterat. Så håll till godo lite längre, sen kan du gnälla över klimatterrorister.

Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Så dessa individer vill få oss att rädda världen genom att praktiskt taget förstöra den? Kudos!

Jag förstår upprördheten till viss del, men tycker att det känns lite överdrivet att prata om "förstöra världen" när allt de gör är att spreja lite vattenlöslig färg på några stenar för att uppmärksamma att "världen" håller på att förstöras mitt framför våra ögon medan allt är business as usual.

Men jag undrar varför de riktar in sig på Stonehenge. Tidigare har det varit banker i London de har sprejat. Kanske har Bank of England sprejats så många gånger vid det här laget att det har tappat effekten.

https://youtu.be/tHJ7Zn8Sa0E
https://youtu.be/Qi6eNtNpOxo
https://youtu.be/py9y6BJSZEk
__________________
Senast redigerad av anomalign 2024-06-20 kl. 02:54.
Citera
2024-06-20, 03:03
  #45
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Säkert beordat av Putin och de som står bakom olje/gasindustrin, ett smart sätt att väcka avsky mot allt som har med klimat och den gröna omställningen?!
Snacka om foliehatt. Håll dig till forumdelen konspirationsteorier.
Citera
2024-06-20, 04:59
  #46
Medlem
Man kan undra hur de tänker? Tror de att folk kommer bli mer miljömedvetna genom att de förstör populära och vackra monument världen över?
Citera
2024-06-20, 07:03
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-stonehenge

Inget är heligt för dessa människor. Riktigt vidrigt.

För att det skall göra så stor skada som möjligt så har de valt att göra det dagen innan sommarsolståndet så att alla de som då besöker platsen skall tvingas se "Klimataktivisternas" kladd.

Uppenbarligen vill de ju bli hatade. När de ger sig på historiska platser, konst, stoppar människor på väg till och från jobb i rusningstrafiken, osv.

Kan detta verkligen vara en bra strategi? Personligen känner jag numera mest bara hat och äckel varje gång jag hör ordet "klimat" och skulle det stå i artikeln att samtliga klottrare blev överkörda på vägen hem från Stonehenge så hade jag blivit glad.

Men kanske är det just sådana känslor de vill väcka?

Är de troll som egentligen skiter i miljön och bara tycker det är roligt att sabba och provocera?

Eller tror de sig på något sätt vinna fördelar för in rörelse genom att väcka avsky?

Jag har mycket svårt att förstå hur de tänker. (Eller är det så att de inte tänker?)
Varför just Stonehenge? Vad har Stonehenge gjort mot miljön?
Citera
2024-06-20, 07:47
  #48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-01-01
Nåja, med tanke på utsläppen som människor rår för så har man ändå en viss förståelse för dessa aktivister. Frågan är om min bakgrundsbild i Windows XP kommer uppdateras?

Det man förundras över är ju varför dessa klimataktivister inte härjar i de länder som står för utsläppen?
Varför åker de inte till Kina och utför sådana här saker? Spraymålar kinesiska muren, ovärderliga vaser från Ming dynastin, heliga tempel eller vad det nu skulle kunna vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in