Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nu har FSD ftt godknnande i Kina s d r det vl bara att bevisa alla dumma politiker fel, eller?
Frn ord till handling.
Du begriper uppenbarligen inte vad politik r fr ngot. Det har ingenting att gra med att ngon r "dum".

Jag tog exemplet autopilot, dr det redan bevisats ka skerheten markant. nd tvingas Tesla frsmra funktionen. Samma sak kommer att hnda i takt med att FSD bevisar att det gr vgarna skrare, dvs sdana bevis kommer inte rcka.
Citera
2024-06-27, 19:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Du begriper uppenbarligen inte vad politik r fr ngot. Det har ingenting att gra med att ngon r "dum".

Jag tog exemplet autopilot, dr det redan bevisats ka skerheten markant. nd tvingas Tesla frsmra funktionen. Samma sak kommer att hnda i takt med att FSD bevisar att det gr vgarna skrare, dvs sdana bevis kommer inte rcka.
Sjlvklart begriper jag inte politik lika bra som du, det gr vl ingen.
Men jag menade att Tesla nu skarpt kan bevisa fr omvrlden att FSD fungerar och r skert.
Citera
2024-06-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Men jag menade att Tesla nu skarpt kan bevisa fr omvrlden att FSD fungerar och r skert.
Jo och det r ju bra, men det jag pongterade r att det jag skrev fortfarande gller, det vill sga politik kommer nd ligga ivgen fr att FSD ska bli lagligt i Europa.

Sedan tror jag inte direkt omvrlden kommer levereras uppfattningen att FSD fungerar skert heller. Gemene man har ingen aning om att Teslas autopilot frbttrat skerheten p vgarna, utan tror vanligen tvrt om att det minskat skerheten. De flesta fljer bara rubrikerna, och tminstone i vst vill de strsta mediekanalerna framstlla Tesla - och i synnerhet deras arbete med autonomi - som dligt.

S det rcker med att en eller tv bilar krockar i Kina s kommer gemene man levereras informationen att FSD r farligt. Och detta kommer ju garanterat hnda, mnskligheten r vldigt lngt ifrn ngon lsning som innebr 0 olyckor i trafiken.

Sedan fr Tesla sjlva presentera den riktiga statistiken, som troligen kommer visa att introduktionen av FSD varit positiv fr skerheten. Men de flesta kommer aldrig ns av den informationen.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2024-06-27 kl. 20:00.
Citera
2024-06-27, 21:05
Medlem
raskenss avatar
Ser ut som Tesla fr lgga i en hgre vxel. Deras batteriteknologi verkar inte hnga med. CATL testar batterier fr flyg nu med 500Wh per kg.

Eller har Musk ett batteri-ess i rockrmen? Men Musks modus operandi brukar ju vara att trumma ut superlativ innan dom ens satt igng ett projekt. Han brukar inte gilla att utveckla saker i det frdolda.

https://elbilen.se/nyheter/nytt-supe...ivet-flygplan/
Senast redigerad av raskens 2024-06-27 kl. 21:08.
Citera
2024-06-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Teslas Model Y rasar stort i Europa

https://feber.se/bil/tesla-model-y-t...europa/468964/

Ingen fara. Tget har gtt sedan mnga r tillbaka, man har varit inne och ute ett par gnger, nu fr det rcka
Citera
2024-06-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Tesla sjlva pstr ju att de inte r compute constrained fwiw

Urskta, jag har svrt med folk som anvnder frkortningar som jag inte frstr.
fwiw. Humm, vad kan det st fr? Firewall in wall... nej knappast, men vad fan str det fr.
Anvnd inte frkortningar som inte r uppenbara fr alla. hade jag sett det uttrycket e endaste gng senaste 12 mnaderna s hade jag skert brytt mig och troligen frsttt, men eftersom du r den frsta ngonsin som anvnder det s antar jag att det antingen r vldigt nytt eller s hittar du p egen frkortning.
Citera
2024-06-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Jag fr gra det idag. Det kallas vningskrning.

Vad gller sjlvkrande bilar s r det ju inte mnniskan som framfr fordonet.

Geez. D r en person med i bilen som har krkort och alltid r juridiskt ansvarig fr allt som hnder.
Citera
2024-06-28, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Urskta, jag har svrt med folk som anvnder frkortningar som jag inte frstr.
fwiw. Humm, vad kan det st fr? Firewall in wall... nej knappast, men vad fan str det fr.
Anvnd inte frkortningar som inte r uppenbara fr alla. hade jag sett det uttrycket e endaste gng senaste 12 mnaderna s hade jag skert brytt mig och troligen frsttt, men eftersom du r den frsta ngonsin som anvnder det s antar jag att det antingen r vldigt nytt eller s hittar du p egen frkortning.

Det r vldigt vanligt. For What It's Worth. Det finns en magisk uppfinning som heter Google och hade varit mycket snabbare n att skriva ditt lnga inlgg.
Citera
2024-06-28, 14:10
Medlem
raskenss avatar
Teslas bilar hller smre kvalitet n vrig i en stor studie.

https://www.cnbc.com/2024/06/27/jd-p...lity-edge.html

Teslas vrde r iofrsig varumrket och branding, men ju lngre det drjer med att realisera Optimus fr 10000USD som Musk har lovat och en produktion p en miljard robotar per r, desto svrare blir det att motivera brskursen.
Citera
2024-06-28, 14:17
Medlem
Kursen nra 200 nu i frhandeln. Blir kul att se 200+ innan Q2 r slut.
Citera
2024-06-28, 14:30
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Kursen nra 200 nu i frhandeln. Blir kul att se 200+ innan Q2 r slut.

$200 popp! Blir nnu roligare att se ATH innan eller under Q1 2025.
Frgan r hur TSLA kommer st emot en ordentlig sttning inom tech sektorn.

Och undrar om jag slipper bli klandrad fr att jag var bullish TSLA runt toppen av de som var bearish p botten.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2024-06-28 kl. 14:34.
Citera
2024-06-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Nstan dags att kpa bear cert x8.

Blev det hela mnadspengen i bear x8?

Vrda nra noll kronor nu men att torska en hundring kanske inte gr s mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto