Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-05, 15:07
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
De absolut dummaste pengarna tror jag ligger i dina fickor.
Som vanligt har du inte ett skit att komma med annat n personangrepp 😄

Ska du inte kontra med att jag backtrejdar eller gr dliga affrer nu?😂

Fakta kvarstr att Tesla tillhr en av de absolut smsta branscherna att investera i (fordonsindustrin och dessutom EV) och frstr man inte det r det ganska patetiskt, srskilt om man r en okunnig och arrogant fjant som dig. Hade varit kul att rkna hur mnga emojis du har bajsat ut och frstrt denna trden med. Enda anledningen till varfr jag sjlv anvnder snt barnsligt skit nr jag skriver till dig r just fr att lgga mig p din barnsliga skitniv.

😄😂😆🙃😗😎🥱
Citera
2024-07-05, 16:05
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Som vanligt har du inte ett skit att komma med annat n personangrepp 😄

Ska du inte kontra med att jag backtrejdar eller gr dliga affrer nu?😂

Fakta kvarstr att Tesla tillhr en av de absolut smsta branscherna att investera i (fordonsindustrin och dessutom EV) och frstr man inte det r det ganska patetiskt, srskilt om man r en okunnig och arrogant fjant som dig. Hade varit kul att rkna hur mnga emojis du har bajsat ut och frstrt denna trden med. Enda anledningen till varfr jag sjlv anvnder snt barnsligt skit nr jag skriver till dig r just fr att lgga mig p din barnsliga skitniv.

😄😂😆🙃😗😎🥱

Jsses, det mste verkligen tra p dig detta. Jag behver inte ens skriva ngot till dig fr att du skall g igng.
Citera
2024-07-05, 18:08
Medlem
Citat:
God morgon!

https://x.com/TheSonOfWalkley/status...5LrszwIAw&s=19

I intervallet 245-250 verkar det ske en del vinsthemtagning, inget konstigt nr det gtt upp 30% p ngra veckor. Fr se om den orkar bryta upp stabilt ver 250 redan idag eller om det behvs mer nyheter fr att komma dit innan rapport eller 8/8.
Citera
2024-07-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
I intervallet 245-250 verkar det ske en del vinsthemtagning, inget konstigt nr det gtt upp 30% p ngra veckor. Fr se om den orkar bryta upp stabilt ver 250 redan idag eller om det behvs mer nyheter fr att komma dit innan rapport eller 8/8.

Om man kollar p teknisk analys s r det helt sjlvklart varfr det blir ett stopp runt 250 dollar.
Min gissning r att det kommande tiden str mer eller mindre still eller gr ner en aning fr att bilda en "flagga" och sedan sticker uppt igen.

Vad som gr att det gr upp igen r oklart, men kanske har med 8/8 att gra.
Citera
2024-07-05, 21:29
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Om man kollar p teknisk analys s r det helt sjlvklart varfr det blir ett stopp runt 250 dollar.
Min gissning r att det kommande tiden str mer eller mindre still eller gr ner en aning fr att bilda en "flagga" och sedan sticker uppt igen.

Eftersom 260 r en vldigt avgrande niv och vi har vrldens supply zone dr s tror jag det r ngonstans dr vi fr en riktig rekyl. Sen r det ju bara intressant om man tradedar. Fundamental analys ger en ju ingen strre anledning att slja. Men vissa suger ju p bde trading och fundamental analys.
Citera
2024-07-05, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Bra tryck mot slutet, stngde bra ver 250. FOMO fr vad som dyker upp ver helgen kanske. Mot 260/280/300 nu.
Citera
2024-07-05, 22:32
Medlem
Citat:
De absolut dummaste pengarna tror jag ligger i dina fickor.
Har man inget vettigt att sga s ska man hlla tyst. Ingen som har lrt dig det?
Dina kommentarer r ju bara sandldeniv. Fattar du inte att du gr ett tlje av dig sjlv?
D du inte kunde bemta det jag skrev s utgr jag dock ifrn att du hller med.
Sen att du inte gillar att min tes r legit r en helt annan sak.
Citera
2024-07-05, 22:44
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Har man inget vettigt att sga s ska man hlla tyst. Ingen som har lrt dig det?
Dina kommentarer r ju bara sandldeniv. Fattar du inte att du gr ett tlje av dig sjlv?
D du inte kunde bemta det jag skrev s utgr jag dock ifrn att du hller med.
Sen att du inte gillar att min tes r legit r en helt annan sak.

Desto roligare nr jag fr rtt att du tycker det.
Citera
2024-07-05, 23:02
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Bra tryck mot slutet, stngde bra ver 250. FOMO fr vad som dyker upp ver helgen kanske. Mot 260/280/300 nu.

Det tuggar p 😊

Har det diskuterats ngot om Starlink till Teslor?
Knns i min vrld som att det borde presenteras ngon gng snart att bilarna fr starlink uppkoppling.
99kr/mn rakt ner i fickan frn X antal miljoner bilar borde vara lockande?
Eller vad betalar Tesla till operatren tror ni?
Citera
2024-07-05, 23:06
Medlem
libbens avatar
Citat:

Jo det blev lite trading idag p jobbet med glidande stopp losses. Plockade hem lite tidigare vinster frn tidigare kpa mini futures. All in all. Njd.

Sista jag gjorde vid 21.51 idag var att kpa p mig ytterligare mini future fr mndagen med planerad exit. S kommer det nyheter under helgen som fr den pumpa i frhandeln p mndag s r jag njd. Annars fr jag ngra tusen minus som jag accepterar. Fr att kliva pt igen.

Den hr bullen gjorde jag fr skojs skulle 3v sen fr visa en kollega hur bull bear cert fungerar. Lt den rida och valde ploka hem allt idag vid brsppning nr jag sg att vi skulle st still typ. Annars om jag ska vara rlig s var tanken att lta bullen rida nda till 8/8. Men valde slja av allt frutom aktier och brja om p nytt idag med nya instrument fr jag var lite uttrkad.

https://i.imgur.com/vapXFI1.jpeg

Dagens avslut fr jag var lite uttrkad p jobbet premarket. Gick bra som sagt s jag r njd.

https://i.imgur.com/l8ICwo0.jpeg
Citera
2024-07-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Det tuggar p 😊

Har det diskuterats ngot om Starlink till Teslor?
Knns i min vrld som att det borde presenteras ngon gng snart att bilarna fr starlink uppkoppling.
99kr/mn rakt ner i fickan frn X antal miljoner bilar borde vara lockande?
Eller vad betalar Tesla till operatren tror ni?

Jag tnker med att det verkar vettigt att stta in starlink i teslor, men fr FSD's skull.
Tror teslas strategi r att f 'interventions' s lgt som mjligt men inte ndvndigtvis helt eliminerade.

Nr antalet interventions r tillrckligt lgt kan tesla hantera dem sjlva, frst genom mnsklig vgledning (drav behvs bra internet ver hela landet/vrlden) sedan kanske genom starkare trnade AI nt (som ej bilens inference klarar av men som starka datakluster som krs remote klarar).
Citera
2024-07-06, 11:53
Medlem
Citat:
Desto roligare nr jag fr rtt att du tycker det.
Det faktum att du tydligen inte r det minsta orolig att kursen kan komma att f sig en smll nedt nr marginalerna presenteras visar ju att du r en av de som slnger dumma pengar p aktien. Du r bara fr trg fr att frst det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in