Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anany
Sveriges mest obegripliga par. Förhållandet verkar mest vara uppbyggt på ett transaktionellt utbyte utan kärlek som grund.

De flesta som betraktar Bauer utifrån via media tycks se en narcissistisk smilfink som är falsk och manipulativ och som njuter av strålkastarljuset i fulla drag. Det är inte normalt, hans "mjuka" och fjantiga persona känns oerhört tillgjord och tårarna fake. Han sade to m en gång att "nu kommer det verkligen tårar"...

Undrar vad Pernillas vänner och närmare krets egentligen tycker om honom. Är det vi andra som har fel och de upplever något annat eller håller de god min för Pernillas skull?

De håller nog god min, men det pratas helt säkert mellan varandra. De kan ju inte vara SÅ blinda?

Det absolut vidrigaste människan gör att att ständigt poängtera sina tårar.

Men jag ställer mig frågan; om han är så härlig, fantastisk och mjuk - varför har han barn med flera kvinnor? Vad är det som gör att det inte håller? Alla kvinnor borde ju älska att ha en sådan nisse i sina liv… 🙄

Tror det finns en annan personlighet i Bauer, som kommer bli svårare och svårare att hålla nedtryckt…
Citera
2024-07-10, 14:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Jag tror att den mest klarsynte i klanen W är T.
I något avsnitt, det var när CB var så überentusiastisk när han visade upp nya huset, så märkte man att T hade svårt att hålla masken. Jag misstänker att han och hans kompisar hånar och imiterar CB när inga vuxna är med.
Citera
2024-07-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
De håller nog god min, men det pratas helt säkert mellan varandra. De kan ju inte vara SÅ blinda?

Det absolut vidrigaste människan gör att att ständigt poängtera sina tårar.

Men jag ställer mig frågan; om han är så härlig, fantastisk och mjuk - varför har han barn med flera kvinnor? Vad är det som gör att det inte håller? Alla kvinnor borde ju älska att ha en sådan nisse i sina liv… 🙄

Tror det finns en annan personlighet i Bauer, som kommer bli svårare och svårare att hålla nedtryckt…

Det tror jag också och att det är mer än normala humörskiftningar som alla har. Min narcometer ger ialf utslag av karln.

Masken glappar ibland, det gör den alltid förr eller senare. Ett exempel på när den hjälpsamma (snarare kontrollerande) Christian förbyttes mot en gormande och domderande översittare var när det skulle levereras möbler till det nya huset i Spanien.
Visst kan man bli stressad och inte alltid vara på gott humör men hans reaktioner kändes väldigt överdrivna och aggressiva och visade definitivt en sida han försöker dölja.

Och tårarna ja...ytterligare ett varningstecken. Att bara torka en tår i ena ögonvrån är en vanlig metod bland antisociala personer. Fejka eller pressa fram en tår för att verka känslosamma och vad de än har för syfte.

Det är bisarrt att hela tiden (be)visa och tala om att "nu kommer det tårar". "Åh, nu börjar jag gråta, jag blir så rörd". Han säger väl inte till när han skrattar eller är glad? "Titta nu ler jag"! "Nej, nu börjar jag snart skratta"!
Citera
2024-07-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anany
Det tror jag också och att det är mer än normala humörskiftningar som alla har. Min narcometer ger ialf utslag av karln.

Masken glappar ibland, det gör den alltid förr eller senare. Ett exempel på när den hjälpsamma (snarare kontrollerande) Christian förbyttes mot en gormande och domderande översittare var när det skulle levereras möbler till det nya huset i Spanien.
Visst kan man bli stressad och inte alltid vara på gott humör men hans reaktioner kändes väldigt överdrivna och aggressiva och visade definitivt en sida han försöker dölja.

Och tårarna ja...ytterligare ett varningstecken. Att bara torka en tår i ena ögonvrån är en vanlig metod bland antisociala personer. Fejka eller pressa fram en tår för att verka känslosamma och vad de än har för syfte.

Det är bisarrt att hela tiden (be)visa och tala om att "nu kommer det tårar". "Åh, nu börjar jag gråta, jag blir så rörd". Han säger väl inte till när han skrattar eller är glad? "Titta nu ler jag"! "Nej, nu börjar jag snart skratta"!

Nej, han säger inte till vid glädjeyttringar direkt men det kanske kommer 🙄

Min fru sade att han haft översittarkommentarer även om inredningen hos Pernillas föräldrar. Ganska magstarkt att ha åsikter om hur andra har det i sitt hem.

Jag undrar faktiskt om Pernilla ÄR såhär korkad eller om hon bara har tänkt köra på så länge det går, då hon ändå verkar ha varit klok nog att ha äktenskapsförord. Men det känns som att hon målat in sig i ett hörn; pinsamt om även detta förhållande går åt skogen i offentlighetens öga…

PERNILLA! Det är inte pinsamt att en relation tar slut! Det som är pinsamt är att ha plockat upp en narcissist som är kändiskåt utan dess like!

Den dag det tar slut kommer Bauer klistra sig fast vid kändisskapet som en igel, han är livrädd att förlora det nu när han ”är någon”. Tycker fan synd om Pernilla.
Citera
2024-07-12, 08:06
Medlem
Pernilla borde gå ner lite i vikt...hon är kort fet och tacksam
Citera
2024-07-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juliane
Du nailar exakt vad jag tycker om karln. Han är så FEL på något vis! Gråten och smörigheten. Jag tror inte han är så kär ens, bara i lyxlivet och kändisskapet. Och hon stör sig ju jättemycket på honom. Hon tycker att han är cringe. Men hon kan ju inte bryta upp nu för det skulle inte alls se bra ut.

Hennes ögon när han höll tal! Kärlek och "Ok, det räcker nu!". Typ. 😂
Citera
2024-07-12, 22:55
Medlem
Hyllningen av Lasse Berghagen på Allsång på Skansen dröjde till tredje avsnittet. Var visst viktigare att hedra pappa Hans i det första..
Citera
2024-07-12, 23:13
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Hyllningen av Lasse Berghagen på Allsång på Skansen dröjde till tredje avsnittet. Var visst viktigare att hedra pappa Hans i det första..
Varför är det konstigt? Hans är hennes pappa!
Citera
2024-07-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Varför är det konstigt? Hans är hennes pappa!

O Lasse ”var” Allsång på Skansen.
Citera
2024-07-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Hennes ögon när han höll tal! Kärlek och "Ok, det räcker nu!". Typ. 😂

Jag tyckte det syntes tydligt på både Christina och Hans att dom inte var speciellt förtjusta i Crille.

Tidigare hade C kritiserat deras hem,tyckte det var mycket grejer,eller nått sånt.

När bröllopsdagen var bokad frågade Hans,öppet inför C,om P hade skrivit äktenskapsförord.

Är nog ingen,förutom C,som tror detta kommer hålla.
Citera
2024-07-13, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
O Lasse ”var” Allsång på Skansen.

Han fick ju också större utrymme än vad Hans fick. Så vad är du missnöjd med?
Citera
2024-07-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Han fick ju också större utrymme än vad Hans fick. Så vad är du missnöjd med?

Att Wahlgrens alltid ska ta plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in