2024-07-13, 12:35
Medlem
Wotans avatar
Är detta inte tjock-röris #2? Den förra var anställd, men ännu fetare och flydde in i tryggheten på Willy's chips- och läskavdelning.
Citera
2024-07-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är jag också säker på. Tänk att ena dagen vara "hej och tjenis" med alla, majoritetsägare, och dagen efter sitta livrädd hemma med persiennerna neddragna - paniken. Lägg därtill förhandlingar om utköp, möten, snacket på byn som växer sig allt större ju längre tid som går. Det blir nog en vända eller två till Psyk...

Så snabbt som han reagerade och snodde om och lunkade iväg så fort han kunde med sina krumma armar viftandes så vet han exakt hur dåligt det kommer att bli. Och nu är det väl så. Jag tycker den där Oliva så trång du är klippet är så snett. Om man gör sånt för sig själv är en sak, men att skicka iväg sånt det är snett.
Citera
2024-07-13, 12:49
Medlem
SithMasters avatar

En till som kände till Dumpen, som förefaller normal och som ändå körde på i 1000 km/h med en massa chattar och försök till träff irl med vad han trodde småbarn. Borde stå idiot i pannan på dessa.
Citera
2024-07-13, 13:02
Medlem
Trist att #442 inte dök upp i vit skjorta, svarta shorts, hängslen och tyrolerhatt, samtidigt som hans sprintstrapatser ockompanerats av pålagd bastuba med klassisk ”ompa-ompa”-komp

Men annars ska eftermälet för #442 bli intressant att följa.
Citera
2024-07-13, 13:07
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan ju vara så att vissa som vill bli fiskare blivit groomade tidigare och därför lättare faller offer för gäddorna. Sannafiskare är ju det andra exemplet på en fiskare som spårade ur och blev ihop med en pedofil.

Vilket gäddnummer blev Sanna Fiskare ihop med?
Citera
2024-07-13, 13:08
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är jag också säker på. Tänk att ena dagen vara "hej och tjenis" med alla, majoritetsägare, och dagen efter sitta livrädd hemma med persiennerna neddragna - paniken. Lägg därtill förhandlingar om utköp, möten, snacket på byn som växer sig allt större ju längre tid som går. Det blir nog en vända eller två till Psyk...

Han måste ju bara åka på stryk när han fotat och skrivit sexuellt om sina kompisars döttrar. Kan inte tänka mig att någon pappa låter honom komma undan med det.

Citera
2024-07-13, 13:16
Medlem
Att bli groomad betyder inte automatiskt att man blivit kär utan det kan räcka att man känner sympati för personen (i det här fallet gäddan) och ser personens perspektiv istället för att ha det motsatta eller bådas perspektiv
Citera
2024-07-13, 13:30
Medlem
Crankyshake2s avatar
En groomad person är inte automatiskt att någon blivit kär eller attraherad.

Fokus bör ligga på en livsfarlig man som vill förgripa sig på bland annat en 10 åring. Han skriver själv i loggen att han vill se 10 åringen suga hans kuk 😱
Citera
2024-07-13, 13:31
Medlem
#442 är tydligen jägare. Måste vara rätt stor risk att han super ner sig och blåser skallen av sig, om inte polisen hinner dra in hans vapenlicenser först?

https://lawline.se/answers/vad-kravs...in-vapenlicens

"Av vapenlagen framgår att om en person visat sig olämplig kan tillståndet dras in. Olämplighet kan vara brister i en persons omdöme och pålitlighet. Brott som innebär våld mot person eller annat hänsynslöst eller kränkande beteenden kan vara handlingar som leder till att en vapenlicens återkallas."
Citera
2024-07-13, 13:36
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
#442 är tydligen jägare. Måste vara rätt stor risk att han super ner sig och blåser skallen av sig, om inte polisen hinner dra in hans vapenlicenser först?

https://lawline.se/answers/vad-kravs...in-vapenlicens

"Av vapenlagen framgår att om en person visat sig olämplig kan tillståndet dras in. Olämplighet kan vara brister i en persons omdöme och pålitlighet. Brott som innebär våld mot person eller annat hänsynslöst eller kränkande beteenden kan vara handlingar som leder till att en vapenlicens återkallas."

Och varför skulle han anses olämplig nog att hans vapenlicens dras in, då han här inte gjort något brottsligt ens? Knappast.

Däremot är nog risken rätt hög som sagt att han blåser skallen av sig.
Citera
2024-07-13, 13:42
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#442 Jag såg fiskarens messengermeddelande till gäddan och det verkade genuint, tyvärr är det raderat nu. Det var gäddans sambo som la upp det på Dumpens FB-sida. I konversationen smickrar fiskaren gäddan som skriver "det finns riktiga monster där ute" och fiskaren skriver då om hur fin gäddan är och att det var jobbigt att hänga ut honom med mera, så det handlar inte om någon hets i chatten, utan någon gång under chattandets gång så blev fiskaren attraherad av fanskapet!
Jag misstänker att man blir "fiskare" av en anledning...
Tyvärr är jag så cynisk att jag tycker att det är skumt att män blir engagerade i andras barn, typ tränare. Eller att man engagerar sig i något behjärtansvärt, typ trafficking, barnporr eller liknande, jag misstänker alltid baktankar (i dubbel bemärkelse) hos folk som brinner för sånt.
En vanlig människa har fullt upp med sitt eget.
Citera
2024-07-13, 13:45
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

Är det sant att företaget har uppåt fyrtio anställda? Står något sådant i gäddans chatt.

41 anställda enligt allabolag.se. Har verksamhet i tre orter. Har expanderat i antal anställda för varje år. Hade 33 anställda 2021, så de har nog haft en fin tillväxt som nog nu lär upphöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in