2024-07-25, 16:00
Medlem
notknapparens avatar
Dn:

" Man har hållit förhör med flickan som togs in för förhör först, och det var då man också fick fram namnet på den här andra 15-åriga flickan, säger kammaråklagare Tomas Olvmyr som leder utredningen."
//
"Tomas Olvmyr vill inte gå in närmare på vad flickorna har berättat, mer än att de tre flickorna alla känner varandra. Under torsdag eftermiddag eller fredag förmiddag kommer han att fatta beslut om huruvida 15-åringen ska begäras häktad."

https://www.dn.se/sverige/ytterligar...-i-landskrona/

Enligt artikeln säger åklagaren att man är i initialskedet av en omfattande utredning och att man nu kommer att kontrollera uppgifterna som lämnats och även kontrollera om det finns ytterligare inblandade.

Jag funderar på hur tjejerna fått offret till tågområdet. Även om de skulle ha drogat ner tjejen innan så har det alltså behövts silvertejp runt fötter och händer för att kunna uföra det här dådet. Transport.

Tror på ytterligare gm.

Känns verkligen som att det är viktigt att utreda om det finns fler inblandade.
Citera
2024-07-25, 16:00
Medlem
Har det kommit fram vem den andra misstänkta är?
Citera
2024-07-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Visst men lycka till att få jobb och liv sedan.

Det är du som inte förstår. SIS hem är inte byggt för och var aldrig menat som ett fängelse.

Dem får ha mobiler osv för sådana är reglerna och lagarna. Uppdrag Granskning haft bra om det som jag nu inte hittar.

Det är nu med gängen folk börjat reagera men SIS är till för att barnen ska få ett stabilt hem och gå i skolan där och komma undan sin hemmiljö.

Igen, SIS är inget fängelse, byggt som fängelse eller har regler som fängelse.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Staten...oldformat=true
Jag vet att sis-hem inte är ett fängelse. Jag tror du har missförstått mig? Jag vet syftet med sis-hemmen. Det jag reagerar på är att så många ungdomar flyr därifrån och då måste man ju ifrågasätta hur tryggt är det där för barnen egentligen?
Citera
2024-07-25, 16:06
Medlem
HD sänder nu live från dykningarna. Dykare nr 2 är nere med metalldetektor nu. Än så länge inga fynd vad man kunnat se.
Citera
2024-07-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är det 3 personer som är mgm. Jag har bara läst om 2.

Nä just de ja, blev lurad av radion. Dom snackar om detta fallet samtidigt snackar dom om ett annat, så de är inte lätt att hålla reda på dom olika
Citera
2024-07-25, 16:08
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag vet att sis-hem inte är ett fängelse. Jag tror du har missförstått mig? Jag vet syftet med sis-hemmen. Det jag reagerar på är att så många ungdomar flyr därifrån och då måste man ju ifrågasätta hur tryggt är det där för barnen egentligen?

Ungdomar har flytt från SiS i alla år. Det har bara inte blivit uppmärksammat på samma sätt som det har blivit de senaste åren.
Citera
2024-07-25, 16:15
Medlem
Nån ”vän” till henne som inte skriver så fina ord om henne, TikTok: antwans_fru
Några videos ner med en solnedgång
Senast redigerad av Vemdar-ingenalls 2024-07-25 kl. 16:30.
Citera
2024-07-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
Vad har det med saken att göra? Ingenting.

Motiv…
Citera
2024-07-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Visst men lycka till att få jobb och liv sedan.

Det är du som inte förstår. SIS hem är inte byggt för och var aldrig menat som ett fängelse…..,,,

…..Igen, SIS är inget fängelse, byggt som fängelse eller har regler som fängelse.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Staten...oldformat=true

Du behöver nog läsa på om SiS-hem tror jag!!!
Citera
2024-07-25, 16:20
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om de nu lurat föräldrarna så är fortfarande ansvaret på gärningsmännen och det är deras brist på gränser som är avgörande för brottet.

Det är ganska snuskigt att sitta och skuldbelägga en mamma och ett brottsoffer.

Det gör jag absolut inte. Påpekade bara till en som undrade vad 14 åringar gör på pyjamas party när de verkar vara gangsters.
Citera
2024-07-25, 16:20
Medlem
Fibululans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdar-ingenalls
Finns en TikTok som påstår att hon sålde sex, användarnamnet: antwans_fru
Några videos ner med en solnedgång
Varför skriver man ut sånt när nån blivit mördad?
Citera
2024-07-25, 16:21
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Ingen av dessa tjejer var svenskar och de ville säkerligen heller inte vara svenskar.
BO var född i Sverige, mamman med en svens, en colombiansk förälder, pappan inte med i bilden men rom.

Spela roll. Gott om "svenska" ungar på SiS, där klientelet avspeglar socioekonomiska- och missbruksmönster hos föräldrarna betydligt mer än etnicitet. De med invandrarbakgrund brukar komma ur förstnämnda gruppen, de med helsvensk bakgrund mer från den andra, men båda överlappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in