2024-08-05, 19:21
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tycker att det bör vara åtta år för sluten ungdomsvård under 18 år. Detta pga att straffet för mord är 16 år i utgångspunkt då man är över 18 år.

Citat
Den nya lagstiftningen trädde i kraft den 1 januari 2020. I rättsfallet ”Mordet med kökskniven” (NJA 2021 s. 32) uttalade Högsta domstolen att efter lagändringen 2020 får utgångspunkten för straffvärdet vid mord anses vara fängelse i sexton år. I "Mordet med kökskniven" (NJA 2021 s.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mord

Mm, fast de "sitter ju på SIS hem redan" så det blir ju ingen nämnvärd skillnad tyvärr.
Citera
2024-08-05, 19:26
Medlem
E hade fyra TikToks, som jag hittat. Är det känt? Någon som vet varför?
Senast redigerad av VVVulpes 2024-08-05 kl. 19:28.
Citera
2024-08-05, 19:26
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Skulle gissa den på 40 s som fanns/finns här inne.

Hon kom ju fram (BO) till stationen vid 20.00.
Sen påstås det att hon och Mel@k gick bort till bangården som tar ca 30 min.

Om de började misshandla BO kort efter det så kan det ha pågått i högst 3 timmar då polisen på patrull fann E ca 00.30-ish.

Och ja, det var utdragen tortyr, man får inte kalla det något annat.

Jag mår fysiskt illa när jag ens försöker föreställa mig vad den lilla tjejen måste känt både fysiskt och psykiskt 💔
(Och då jag inte vill gå in i en Tourettes-rant om vad jag tycker om mördarna så sätter jag punkt här).

Jag avstår också från att uttrycka det jag känner om de här förövarna. Är jävligt trött på att barn dödar barn. 💔 Här finns bara förlorare. Man önskar nånstans att de som sitter på SIS just nu får sig en allvarlig tankeställare. Men det finns givetvis inte på kartan. De saknar väl den förmågan också.
Jävla våldsromantik. 🤬 (nu fick jag ur mig lite iaf)
Citera
2024-08-05, 19:28
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Ja så tolkade jag det också!
OBS! Utifrån långa klippet på 40sek. Även det jättekorta på 8sek är det samma som filmar.

Men finns det flera andra klipp när dom byts av så har jag ingen åsikt om det.
Min kommentar gällde det långa klippet om vem som gjorde vad just då. O om nu MGM2 själv sagt att det är hon som filmar o sedan skickat vidare så stärker det ju den teorin.

Det går inte att jämföra hur de två i klippet (som lät som "ghetto-trash") pratar med hur R pratade i TT'S för snart 5 år sedan.

I de sitter hon lugn och "barnlik" medan i klippet är det hetsigt, aggressivt och taggat för det som komma skall.

Det är inte rimligt eller ens logiskt att försöka jämföra röster på en person i två så enormt olika känslotillstånd.

Tror fortfarande den med kniven är MGM1 😬

Och MGM2 vad jag vet har erkänt att hon "just filmat" ... Inte att hon filmat allt.
Så teorin att de turats om kvarstår och att det finns fler klipp.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-05 kl. 19:30.
Citera
2024-08-05, 19:29
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Det var tydligen 3 timmar från det hon klev av tåget till poliserna upptäckte henne.
Så tortyren kan ju ha hållit på en stund.
Men ju längre tid det har tagit så har risken varit större för upptäckt. Så det kan ju ha gått fort oxå.

Tack. Haft dålig koll på klockslag mm. Eftersom E dog hoppas jag att hon tappade medvetandet snabbt. Men skräcken innan är svår att greppa.
Citera
2024-08-05, 19:31
Medlem
Jag tror 100 hon soso är delaktig på ett eller annat sätt … Kan det vara hon som är 17 år som är skriven i Bollnäs? Eller är jag helt ute och cyklar? 😂
Citera
2024-08-05, 19:35
Medlem
Citat:
Det går inte att jämföra hur de två i klippet (som lät som "ghetto-trash") pratar med hur R pratade i TT'S för snart 5 år sedan.

I de sitter hon lugn och "barnlik" medan i klippet är det hetsigt, aggressivt och taggat för det som komma skall.

Det är inte rimligt eller ens logiskt att försöka jämföra röster på en person i två så enormt olika känslotillstånd.

Tror fortfarande den med kniven är MGM1 😬

Jag har inte jämfört nått klipp på TT?
Jag tolkade det som att den som pratade mest närmast mobilen o filmade inte alls pratade skånska o det tillsammans med infon jag fått om vem som va vem så köpte jag det.
O nu när M också sagt att det är hon som filmar o skickar så tror jag ännu mer att det va rätt.
MEN ingen kulle jag dör på!

Ang själva frågan om vem som drev vem tror jag dom va lika drivande båda två. Utan varandra hade ingen gjort det men tillsammans va båda lika på.
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-05 kl. 19:48.
Citera
2024-08-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Tack. Haft dålig koll på klockslag mm. Eftersom E dog hoppas jag att hon tappade medvetandet snabbt. Men skräcken innan är svår att greppa.

Man kan inte föreställa sig vad hon fick utstå.
Inte en möjlighet att försvara sig mot hot och misshandel och tillslut knivskärning.
Fattar inte hur barn kan uppringa sånt våld och så sadistiskt utfört.

Men jag tror karma gör sig redo.
Citera
2024-08-05, 19:42
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Man kan inte föreställa sig vad hon fick utstå.
Inte en möjlighet att försvara sig mot hot och misshandel och tillslut knivskärning.
Fattar inte hur barn kan uppringa sånt våld och så sadistiskt utfört.

Men jag tror karma gör sig redo.

Karma brukar man kunna lita på. Förr eller senare!
Citera
2024-08-05, 19:43
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag har inte jämfört nått klipp på TT?
Jag tolkade det som att den som pratade mest närmast mobilen o filmade inte alls pratade skånska o det tillsammans med infon jag fått om vem som va vem så köpte jag det.
O nu när M också sagt att det är hon som filmar o skickar så tror jag ännu mer att det va rätt.
MEN ingen kulle jag dör på!

And själva frågan om vem som drev vem tror jag dom va lika drivande båda två. Utan varandra hade ingen gjort det men tillsammans va båda lika på.

Ok, uppfattades som du höll med hon som kommenterade innan just om klippen från förr på R från hennes TT ca 5 år sen. Därav min misstolkning av ditt svar.

Anyhoo
Citera
2024-08-05, 19:46
Medlem
Citat:
Har du hört något som bekräftat att det är tvärtom ännu?

Nä det har jag inte. Tycker den som sitter på henne mer verkar vara som M i kroppsstorlek. Hon var ganska mycket större än Emilia på filmen dom dansar.
R är kanske grov men inte så lång.

Sen tycker jag Boxa henne låter som skånska utländska. Vet iofs inte var M kommer ifrån från början.

Framtiden får utvisa.
Citera
2024-08-05, 19:49
Medlem
Taggads avatar
I sidan 3/13 ur R+LVU+3 (1) pdf finns att läsa:
Citat:
Rafaella har bedömts nå en hög risknivå för återfall i normbrytande beteende, främst avseende aggressivt och våldsamt utagerande, men även droganvändning. Rafaella bedöms vara i behov av fortsatt vård enligt 3 § lagen LVU* (1990:52) med särskilda bestämmelser om
vård av unga.
https://gofile.io/d/vn5OJr
*= eget tillägg.
Rafaella givet sin ålder är omhändertagen - förhoppningsvis inte på samma sis-hem där hon mötte sin partner in crime + deras offer Emilia. Myndigheternas möjligheter till placering är dock hårt begränsade.

Med den impotens som visas unga förövare så förvånas inte om hon i detta nu har tillgång till mobil/internet. Om hon är fråntagen mobilen ser den trasiga ungen garanterat till så att hon får tillgång till någon annans mob. .

Vet någon om LVU 3 innebär några som helst restriktioner i dom märkligt impotenta sis-hemmen ?
Senast redigerad av Taggad 2024-08-05 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in