Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-08, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Jag respekterar vad du tror på och är helt ok med det.
Undrar bara en sak, hur kan du bli 110% övertygad om att det inte var planerat att döda henne av vad du har hört en annan person säga. Kunde han sälja in bortförklaringen så bra?
Vad är det som säger att inte han ljuger för att skydda båda eller nån av tjejerna.
För enligt den personen var det ju E som var svinet i den här soppan och det är första gången som det framkommer om henne. Även om hon inte var guds bästa så har det inte kommit franå negativt om henne annars.
De handlar inte så mycket om vad han sagt, de han sa till mig hade en röd tråd och lät relativt rimligt. De jag tycker är konstigt om dom faktiskt skulle vilja döda henne är att man filmar inte såhär mycket bevis material och skickar runt till alla. De går inte in i mitt huvud. Man ser till och med deras ansikten i videosen och tror absolut inte man hade gjort såhär om de nu va planerat att döda henne. R skrev ju till en personal på sis eller något att hon mördat en person och det tycker jag också är konstigt, om man går och dödar någon och har planerat allting men sen går och golar ner sig själv direkt? Finns inte i min värld.
Citera
2024-08-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
De handlar inte så mycket om vad han sagt, de han sa till mig hade en röd tråd och lät relativt rimligt. De jag tycker är konstigt om dom faktiskt skulle vilja döda henne är att man filmar inte såhär mycket bevis material och skickar runt till alla. De går inte in i mitt huvud. Man ser till och med deras ansikten i videosen och tror absolut inte man hade gjort såhär om de nu va planerat att döda henne. R skrev ju till en personal på sis eller något att hon mördat en person och det tycker jag också är konstigt, om man går och dödar någon och har planerat allting men sen går och golar ner sig själv direkt? Finns inte i min värld.

Som jag sagt tidigare så är detta inte nåt man gör bara sådär. Verkligheten kan ju ha kommit ikapp dom efteråt
och sen har det väl slagit slint i att försöka tänka rationellt. Sen kan det ju myckel väl vara efterhands konstruktioner för att försöka förmildra omständigheterna.
Citera
2024-08-08, 13:59
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Jag respekterar vad du tror på och är helt ok med det.
Undrar bara en sak, hur kan du bli 110% övertygad om att det inte var planerat att döda henne av vad du har hört en annan person säga. Kunde han sälja in bortförklaringen så bra?
Vad är det som säger att inte han ljuger för att skydda båda eller nån av tjejerna.
För enligt den personen var det ju E som var svinet i den här soppan och det är första gången som det framkommer om henne. Även om hon inte var guds bästa så har det inte kommit franå negativt om henne annars.

Eller hur!
Citera
2024-08-08, 14:01
Medlem
Citat:

Där håller jag med dig. Det kan ha blivit en situation som eskalerade utom kontroll och som inte var fullt ut planerad från början. Då kallas det dråp. Besvärande är ju att det förefaller som att de planerat att röva bort och tortera henne.
Citera
2024-08-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
en utav GM(den som filmar mordet)står brevid Emilia i denna videon. Video är tagen dagen innan/samma dag som mordet skedde.

https://www.tiktok.com/@emilia.kalda...56948413435169

Obs Tjejen med kanintänderna är GM
Trodde du att du kom med ny information nu eller? Häng med i matchen
Citera
2024-08-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Där håller jag med dig. Det kan ha blivit en situation som eskalerade utom kontroll och som inte var fullt ut planerad från början. Då kallas det dråp. Besvärande är ju att det förefaller som att de planerat att röva bort och tortera henne.

Kan det bli dråp då man har skadat henne så man beslutar sig för att göra färdigt jobbet.

Då tar man medvetet livet av henne och det är mord i min värld.
Citera
2024-08-08, 14:05
Avstängd
Citat:
Som jag sagt tidigare så är detta inte nåt man gör bara sådär. Verkligheten kan ju ha kommit ikapp dom efteråt
och sen har det väl slagit slint i att försöka tänka rationellt. Sen kan det ju myckel väl vara efterhands konstruktioner för att försöka förmildra omständigheterna.
”Kan ju ha kommit ikapp”
Kan ju råkat eskalera?
Citera
2024-08-08, 14:05
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Absolut att dom är ansvariga om dom triggat tjejerna till att göra saker, de har jag ingen aning om men ifall det är så då JA.
Jag tycker däremot R och M är mest ansvariga till det hära för oavsätt om någon sagt något i gruppen eller inte så är det dom som har makten och väljer hur det ska sluta. Ingen behövde hugga någon för någon sa de i gruppen allt ligger på dom som ja sa tidigare.

Ok.

Men i en grupp finns det mer eller mindre alltid en "ledare" och jag har fått känslan/intrycket att varken M eller R har förmågan eller "dragningskraften" att varken ha eller att ta en "chefsroll".

Att någon av dem skulle ha en önskan att ha en, är en annan fråga.
Citera
2024-08-08, 14:06
Avstängd
Citat:
Kan det bli dråp då man har skadat henne så man beslutar sig för att göra färdigt jobbet.

Då tar man medvetet livet av henne och det är mord i min värld.
100% korrekt
Citera
2024-08-08, 14:06
Medlem
Citat:
”Kan ju ha kommit ikapp”
Kan ju råkat eskalera?

Ok, du får en halv poäng där.😉
Citera
2024-08-08, 14:08
Medlem
Citat:

Kanske att gruppen av psykopatiska haters, vem som nu ingick där, inte hade planer på annat än att ”straffa” henne och därför filmades det. Men att den som satte kniven (enligt TT så var ”horungen” som gjorde det M) helt enkelt inte brydde sig om utfallet och kanske t.o.m. njöt av makten i stunden. Personer som inte har något att förlora är farligast. Men precis som du och andra säger, oavsett vad så slutar det ju i ett mord.
Citera
2024-08-08, 14:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Kanske att gruppen av psykopatiska haters, vem som nu ingick där, inte hade planer på annat än att ”straffa” henne och därför filmades det. Men att den som satte kniven (enligt TT så var ”horungen” som gjorde det M) helt enkelt inte brydde sig om utfallet och kanske t.o.m. njöt av makten i stunden. Personer som inte har något att förlora är farligast. Men precis som du och andra säger, oavsett vad så slutar det ju i ett mord.
på tiktok screenshoten är det M som skriver "horungen börja såga av halsen" alltså R som gjorde det om man utgår från dedär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in