Citat:
Ursprungligen postat av
Blakullafararen
I detta fall, där flickan bott på sis-hem, får komma hem, och sedan ska åka iväg på ett pyjamasparty i en annan stad, hos obekanta, får alla varningsklockor att ringa.
En normal förälder har kontakt med de föräldrar som ens barn ska sova hos, i den åldern. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle ges tillstånd till detta på hennes sis-hem.
Det är så mycket som tyder på handikapp i föräldraskapet hos modern. Vilket inte betyder att mamman inte älskade sitt barn, det betyder att mamman är för dåligt utvecklad mentalt i sitt föräldraskap. Jag tror mamman har brist på modersinstinkt/föräldrainstinkt.
Barn till dessa typer av föräldrar är väldigt sårbara. Stackars, stackars flickan. Hon hade inte någon möjlighet att fly och skydda sig mot mördaren.
Nej, alla "normala" föräldrar har definitivt inte kontakt med andra föräldrar eller kontroll över sina barn.
Jag bor som sagt nära sommarens samlingsplats.
Du behandlar dina barn som om de ljuger och är oärliga och behöver därför total kontroll - men det är faktiskt inte "alla normala" för 14-15 åringar som gör så. Väldigt många litar på sina barn.
Dessutom - om nu inte ens fosterhem/SiS/HVB kunde hindra henne från att rymma - tror du verkligen mamman hade den kapaciteten i högre grad än dem.
Vet du ens att hon inte haft kontakt med någon annan förälder eller ansvarig?