2024-07-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Något som liknar rättspsyk fast för unga som uppenbarligen är mycket farliga och helt utan spärrar för att se till att de inte finns ute i samhället är vad som borde finnas. Att folk i stundens hetta även i låg ålder ger sig på varandra och där det går illa är en sak men här är det fråga om något helt annat som tyder på avsaknad av det mesta

Ett kollektiv för psykopater!
Det är ju extremt ovanligt att man dömer till rättspsyk för någon under 18år.
Senaste åren är det väl bara han 15åringen som försökte mörda Luna o sen en 16åring som högg ihjäl sin kompis med yxa. Kanske finns fler men det är dom jag kommer på… men dom här tjejerna passar fan in i det gänget!!

Helt ofattbart att den ena komma gå helt fri pga ålder… borde låsas in extra länge då hon redan i så tidig ålder visar på en total avsaknad av empati o är livsfarlig.
Citera
2024-07-31, 19:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det finns antagligen bara ett klipp. Det är bara en användare som påstått sig har fler, för att sen försvinna.
Det finns ett klipp men två versioner (två kortare, men samma film).
Citera
2024-07-31, 19:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Mel*k var inte byxmyndig. Hon var 13 år när LVU-domstolen konstaterade att att hon och mammans sambo hade drabbats av samma könssjukdom.

Sex med icke-byxmyndiga barn under 15år är alltid juridiskt sexuella övergrepp. Alltid.
Det klassas som våldtäkt vare sig parterna deltog frivilligt eller ej.
Vad äckligt. Vem var mammans sambo? Svensk, arab eller annan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det finns tusentals människor i vårt avlånga land som har växt upp med missbruk och våld i hemmet men som inte knivhugger och mördar andra. Hur förklarar du det?

Jag är en av dem som växte upp så. Misshandlad fysiskt å psykiskt på daglig basis. Straffad med att vara utan mat. Växte upp fattigt. Kunde ändå aldrig förmå mig stjäla trots hunger utan letade burkar istället. Å har heller aldrig mördat eller knivhuggit ngn för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det finns ett klipp men två versioner (två kortare, men samma film).

Vad menar du, filmat med olika kameror, eller bara att man har klippt om samma klipp?
Citera
2024-07-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Detta var i England. Sverige kommer inte straffa på samma sätt. Dessutom är båda två ute idag från fallet du nämner. Dom satt inte heller särskilt länge. Hade detta hänt i USA hade avskummen fått livstid trots sin unga ålder. Hur fan kan man slå ihjäl någon som är bunden och helt försvarslös och som ber och bönar om nåd. Fyfan.

De pojkarna var straffmyndiga eftersom man blir straffmyndig vid 10 års ålder i Storbritannien. De fick livstids fängelse, men släpptes villkorligt efter 8 år. De har villkorligt livet ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Trams. Visa underlag för att en psykopat kan vårdas och återanpassas till samhället när det är en farlig personlighetsstörning.

Lagstiftningen fungerar inte. Barn uppmuntras att begå brott.

Vadå trams? Jag har inte skrivit ett ord som motsäger din åsikt om psykopater?
Lås in o kasta bort nyckeln! Låter väl inte som jag tänker att det går att behandla/bota en så störd person som GM är i detta fall!
Citera
Medlem
Kakdeds avatar
Man brukar höra att tjej mot tjej våld är mycket mer rått och skoningslöst, endast sett den videon på 39 sekunder går väl att jämnföra väldigt mycket om dom där utpressnings videorna ryska banditer brukar lägga upp när dom klår upp någon pundare som kritat för mycket knark utan att betala. Behövs inte mycket innanför pannbenet för att förstå vad som händer i de kortare videorna. Då jag har sett en hel del liknande videor så fattar jag varför folk vill se det men Morbid nyfikenhet är i de långa spåret inte något vidare. Du kommer att bli desensibiliserad och liven som tas i videorna nedgraderas ner till underhållning så rekommenderar INTE att se sådan media.
Citera
2024-07-31, 19:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Vad menar du, filmat med olika kameror, eller bara att man har klippt om samma klipp?
Klippt om samma.
Citera
2024-07-31, 19:08
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Det finns antagligen bara ett klipp. Det är bara en användare som påstått sig har fler, för att sen försvinna.

Jag tror det finns fler.
Läste kommentarer från folk som sa de sett den och de har beskrivit olika saker.

En sa att de skrek Emili@s namn flera gånger.
En sa att de såg när de skar/högg henne i hakan eller halsen och att de sen suttit och skrattat åt det.
Citera
2024-07-31, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Vart finns klippet?

*trumvirvel*

I tråden.
Citera
2024-07-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Du har inga tonåringar som bor i en liten by där man har sina kompisar utspridda i ett län?
Det är normalt att de tar buss eller tåg till sina vänner här i Skåne. De tycker man är pinsamt om man kontaktar andra föräldrar. Det blir bara bråk. Denna mamma var godhjärtad och trodde hon skulle vara på mysigt pyjamasparty och att hon äntligen träffar en vän.

Det är säkert normal att de tar buss eller tåg till sina vänner. Är det lika normalt att man inte har en aning om vem eller vart barnet ska sova? Att inte ta kontakt på hela kvällen/natten? Och so what om det blir bråk, det handlar för f-N om ens barn säkerhet!!! Jag tar hellre ett bråk med min tonåring än låter honom/henne fara iväg vind för våg. Det är helt sjukt att man inte har bättre koll på vad ens barn gör och med vem - i synnerhet eftersom det är ett BARN, inte en myndig person!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in