2024-08-01, 12:34
Medlem
det är några stycken som blivit tagna av Dumpen i Hudik nu, vad har hänt med dom? bor dom kvar? är dom dömd för något? dom borde med all rätt ha ett rätt jobbigt liv nu. det är ju ganska liten stad där alla känner alla
Citera
2024-08-01, 12:37
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Det är kortbyxor som slutar precis under knäna som många verkar tycka är trevligt att ha på sig. #456 hade såna när han konfronterades. Vad jag vet så är det olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Man säger väl ändå "piratbyxor" på svenska?

När jag googlade "hi water trousers" så är det inte riktigt piratbyxor/caprishorts, utan mer nån raka slacks eller tunna chinos som slutar ca 1 dm högre upp ovanför ankeln än normala herrbyxor. Typ som man sett bögiga hipster med mustach och mössa inne ha på sig. https://www.google.se/search?sca_esv...&bih=615&dpr=1
Citera
2024-08-01, 12:40
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeon
det är några stycken som blivit tagna av Dumpen i Hudik nu, vad har hänt med dom? bor dom kvar? är dom dömd för något? dom borde med all rätt ha ett rätt jobbigt liv nu. det är ju ganska liten stad där alla känner alla

Där bor väl även ganska mycket folk med extra kromosomer och fingrar där? Sen alla som inte är med i Glada Hudik har flyttat till Stockholm, börjat jobba på TV4 och gift sig med Niklas Strömstedt...
Citera
2024-08-01, 12:44
Medlem
i-go-arounds avatar
Ännu oidentifierade gäddor enligt Telegramgruppen:

Den flyende mannen - Stockholm, Kista
Enkel resa till polisstationen - Stockholm, Jakobsberg
Garderobspedofilen - Kvidinge, Örkelljunga
Mannen som hade bråttom till nästa dejt - Enköping
Mannen som inte hann raka sig - Lund
#123 Darth pratar i telefon - Degerfors
#160 Fackbody - Stockholm, Solna
#162 Mr Mouthful - Göteborg, Hjällbo, Onsala
#166 Vill barnet se min snabel - Södertälje
#167 Dramagäddan - Stockholm, Söderförort
#171 Instagrammannen - Stockholm, Bålsta, Gullmarsplan
#182 Big Chikour - Lund
#191 Gäddjoggen - Göteborg
#223 Gäddan som simmade över sundet - Malmö, Köpenhamn
#264 Mys under filten - Göteborg, Tynnered
#273 Gustavsbergsgäddan - Stockholm, Gustavsberg
#274 Snabbgäddan - Stockholm, Söderförort
#294 Vällingbyvreden - Stockholm, Vällingby
#313 Dansken som sprang över sundet - Malmö, Köpenhamn
#366 Badtofflan - Helsingborg
#374 Snabbgäddan - Lidköping
#390 Stavangermannen - Oslo, Sandnes
#398 Snippsugaren - Malmö, Tomelilla (Facebookkonton hittade, namn osäkert)
#403 Boxaren - Luleå
#404 Blottaren - Uppsala
#425 Den leende gäddan - Örnsköldsvik
#433 Elscootergäddan - Göteborg (Tips om en man i Munkedal finns, bekräftelse behövs)
#440 Pikkbarberaren - Oslo
#450 Joggargäddan - Stockholm
---
#255 Gäddmockasinen hittad.
Citera
2024-08-01, 12:53
Medlem
i-go-arounds avatar
Rebus #255 Gäddmockasinen i Eskilstuna om den inte finns än:

Förnamn: Som programledaren i Allt för Sverige
Mellannamn 1: Som popsångaren som gick från svart till vit hudfärg
Mellannamn 2: Ett märkligt utländskt namn på T, sex bokstäver.
Efternamn: Som den kände målvakten Pekka
Bor ensam på en gata (på konfrontationsorten) som börjar med något juligt. Fyller 50 år om 294 dagar.
Facebook finns öppen.
Citera
2024-08-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
#404 Blottaren - Uppsala
Väldigt märkligt att ingen känner igen honom.
Mycket pekar väl på att det är han som en tid innan konfrontationen har blottat sig för kvinnor i stadsskogen. Skedde vid ett flertal tillfällen och polisen gick ut med varningar. Sen är han ju ung också, vilket borde öka sannolikheten att bli igenkänd då Dumpen är välkänt bland andra i hans ålder. Konfrontationen skedde i ett studentområde så han skulle kunna vara student.
Citera
2024-08-01, 14:19
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
När jag googlade "hi water trousers" så är det inte riktigt piratbyxor/caprishorts, utan mer nån raka slacks eller tunna chinos som slutar ca 1 dm högre upp ovanför ankeln än normala herrbyxor. Typ som man sett bögiga hipster med mustach och mössa inne ha på sig. https://www.google.se/search?sca_esv...&bih=615&dpr=1
Båda dessa byxor och stilar tycker jag nästan är värre än pedofiler, inte riktigt kanske men nästan. Dessa hipsters du nämner är alltid inflyttade från från landet som bytt stil och är väldigt jag-svaga människor. Jag gillar verkligen lantisar när dom är lantisar och stolta över det. Jag är stolt Stockholmare sedan två generationer på både morsan o farsans sida.

Nu kanske nån undrar hur detta har med gäddorna att göra och jag ser tydliga tecken på att merparten av gäddorna har flyttat runt mycket i Sverige och i och med det försöker dom smälta in för att kunna jaga effektivt i vassen. Fy fan!!
Citat:
Nämen Haubits då! Usch! Men du har säkert rätt.
Citera
2024-08-01, 15:05
Medlem
Incel-pelle90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeon
Ja verkligen. Jag är enormt tacksam att Dumpen har avslöjat och desarmerat denna mäktiga pedofilring i Hudiksvall då jag själv är mycket i glada Hudik. 2 av förövarna bor eller bodde nära varandra strax söder om Hudik i vackra Iggesund/Njutånger. Det tredje flydde nog till Filippinerna till sin minderåriga flickvän.
Citera
2024-08-01, 15:13
Medlem
Citat:

Om du går in i en affär så kommer de ofta att säljas som "trekvartsbyxor".
Citera
2024-08-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Om du går in i en affär så kommer de ofta att säljas som "trekvartsbyxor".

Perfekt outfit när man är en gädda som lurar i vassen med vatten upp till vaderna.
Citera
2024-08-01, 16:24
Medlem
Juli 2024 blev en månad som vi dumpenföljare sent skall glömma. Hela 22 gäddor fick bita i det sura äpplet, vilket jag utan att ha kollat upp saken förutsätter är rekord. Bland dessa hittar vi allt från näringslivsprofiler som tog så illa vid sig av uthängningen att man inte såg någon annan utväg än att kränga på sig träfracken, till sparkcykelsomalier med noll fallhöjd och allt däremellan. Mina två personliga favoriter är utan tvekan Färdtjänstgäddan och Bandtraktorn.
Citera
2024-08-01, 17:02
Avstängd
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-go-around
Ännu oidentifierade gäddor.
Kul att Gäddmockasinen är identifierad!

Däremot saknar jag 449 på listan. Från Oslo till Gdansk är väl inte identifierad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in