2024-08-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Hmm, ok ja det är ju där det blir lite förvirrande med.
För kusinen skrev ju för någon dag sedan att MGM3 var pappan (svarade "Ja" på en fråga just om pappan var MGM3).
Och sen har kusinen skrivit/spekulerat kring om hon från TT blev intagen för förhör häromdagen (men det var efter det redan kommit ut att MGM3 fanns)

Jag tror M*y* har en större roll i det hela.
Hon var med i chattgruppen, klippet/klippen skickades till gruppen.. var det för att rapportera in att "de tagit hand om BO som kallade henne hora"?

Ja vi får se vad som kommer fram till slut.

Men M*y*s rants på TT, och hur hon försöker att föra över all fokus/skuld över på MGM2 som hon dessutom säger rakt ut hur mycket hon tycker illa om henne och allt annat hon säger.
Samtidigt som hon skyddar MGM1 ger en känslan att även om MGM2 är 100% delaktig så kan hon mycket väl vara en scapegoat över mordet som kanske M*y* och MGM1 planerat och sen utförde.

Vad är du förvirrad över?
Citera
2024-08-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Långt över gränsen är att föräldrarna som skapat dessa empatilobotomerade våldsverkare inte krävs på ansvar i vårt rikes lagstiftning.

Ska vi någon gång komma tillrätta med eländet krävs att föräldrarna döms till långvariga fängelsetraff för vanvård av barn och inte som nu att dom slinker undan alldeles lagligt i skydd av er som tystar ner deras obestridliga roll i att förstöra sina barns liv.

Detta makabra brott är ett praktexempel på hur ansvarslösa föräldrar producerar irreparabelt störda ungdomar som är såpass trasiga att impotenta sis-hem blir ännu ett misslyckande och behöver byggas om till anstalter med högsta säkerhetsklass.

Att fortsatt friskriva föräldrarna som nu, så kan vi bygga alls så många ungdomsfängelser som ändå inte räcker till för den ökande mängden av saboterade ungdomar.

Nedkokat: Nej barn föds INTE onda, börja i rätt ände.
Barn föds i en miljö som samhället men främst föräldrarna kan påverka. Barn ärver också föräldrarnas genvarianter. Helt klart beror komplexa saker, t.ex. våldsbrott, på både arv och miljö. Att tjata om att barn inte föds onda är inte rätt väg att gå. Vi måste utgå ifrån att visss sim föds kan ha ärvt en hel del genvarianter som påtagligt ökar risken för att misslyckas i livet eller för att bli destruktiv så att det skadar andra. När vi tar hänsyn till både gener och miljöfaktorer då är vi på rätt väg inledningsvis. Miljö är givetvis viktigt men glöm absolut inte genetiken.
Citera
2024-08-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Ser att Rafaella förlorade sin lillebror för knappt ett år sedan https://www.familjesidan.se/cases/64...9c6b9c/candles

Kan ju hoppas hon inte hade något med det att göra också..
Om en kikar in på sidan så ser en att pojken gissningsvis var född med någon form av skada - habliteringspersonal har skrivit minnesord bl.a så det är nog snarast en naturlig (men onödigt tidig) död. Hoppas han hade en bättre barndom än R verkar ha haft!
Citera
2024-08-01, 15:06
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Vad är du förvirrad över?

Kring om kusinen har/hade fel att MGM3 är pappan och att det kan vara M från TT som är MGM3.
Citera
2024-08-01, 15:06
Medlem
Om det stämmer att dödsorsaken var att hon förblödde när dom skar av pulsådern i benet, hur lång tid pratar vi om då från hugg till att man avlider? Tuppar man av fort vanligtvis?

Hur är det ens möjligt att hon fortfarande levde när hon hittades, borde man inte kvävas av främst silvertejpen till slut? Jag hoppas hon tuppade av fort och inte låg i smärtor under all denna tid tills att hon hittades.
Citera
2024-08-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Hur fan är videon fruktansvärd???? Förklara.

Kanske för att det handlar om ett barn och man vet utgången?
Citera
2024-08-01, 15:08
Medlem
Citat:
Kring om kusinen har/hade fel att MGM3 är pappan och att det kan vara M från TT som är MGM3.

Jag har inte sagt något som tyder på varken det ena eller andra. Där är en namngiven misstänkt och 4 sekretesspersoner i dagbladet.
Citera
2024-08-01, 15:11
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag har inte sagt något som tyder på varken det ena eller andra. Där är en namngiven misstänkt och 4 sekretesspersoner i dagbladet.

Nej du missuppfattar mig, jag har inte sagt att du påstått något om pappan.
Utan jag svarade på din spekulation kring TT.
Citera
2024-08-01, 15:13
Medlem
Citat:
Nej du missuppfattar mig, jag har inte sagt att du påstått något om pappan.
Utan jag svarade på din spekulation kring TT.

Ja, men pappan kan fortfarande vara den som är misstänkt, även om hon från TikTok varit på förhör.
Citera
2024-08-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Det handlar om sådant material som stulits/hackats

Olaga våldsskildring kanske är mer träffande.
Citera
2024-08-01, 15:14
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Var MGM3 anhållen vid något tillfälle? Finns väl en möjlighet att det är tjejen från TT, men brottet "skyddande av brottsling" passar inte riktigt in med vad vi vet.
Citera
2024-08-01, 15:16
Medlem
Såg videon med ljud först nu.
Och efter att ha hört det verkar det jue som att Raf@ela är den drivande i det hela.
Man hör jue henne tex säga "boxa henne" innan Mel@k börjat boxa.

Så känns definitift som att hon är ledaren i gänget trots hennes lägre ålder.

Troligt är då att BO kallat Mel@k för "Hora" av okänd anledning.
Raf@ela har då gått i taket och tyckt att Mel@k inte kan tåla det.
Och då har dem planerat misshandlen som sen spårat ut (en urspårning som inte är alls ovanlig bland vixna förövare heller)

Det känns oxå som att denne Lillan (M*y* ?) är mer inblandad än vad hon själv vill visa i de nu mer borttagna videorna på hennes TikTok.

Vill minnas att det sagts i tråden att Raf@ela har suttit och gråtit hos polisen medans Mel@k bara suttit o skrattat. Vill minnas att denna infon kom från Lillans TiKTok videos med.

Känns som detta är en ren lögn och att verkligheten snarare är att Raf@ela kastat Mel@k under bussen och hävdar i övrig sin egen oskyldighet.
Troligt också att Mel@k utfört den största delen av misshanlen, med instuktioner och påhejning av Raf@ela, men att det är Raf@ela som utfört det dödande sticket med kniven.

I övrigt hoppas jag dem båda ruttnar i helvetet.
Båda (och troligtvis även lillan till viss del) är skyldiga till BOs död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in