2024-08-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
https://www.hd.se/2024-08-02/yngsta-...e-alls-bra-nu/

Ny artikel i HD, dock premium. Någon som kan läsa och citera?

R ska tydligen sitta med restriktioner, inte alls olikt att sitta häktad enligt advokaten.

Hon mår inte bra just nu 😡 Nej det är bra för hon ska inte må bra heller!
Citera
2024-08-02, 13:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvetintevad123
Ja nej det verkar tyvärr vara många här, både direkt involverade i brottet och deras anhöriga som inte verkar må helt bra. Absolut det finns omständigheter till detta men det är ju på inget sätt något frikort att fortsätta bete sig som ett svin

Psykvården är väl nära nog obefintlig om de kan stå och gå och talar någorlunda sammanhängande.....kanske mycket svårt att få någon vettig hjälp?

Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Tragiskt. Bara offer inblandade.

Jag håller med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
i_i__04 på tiktok hon är en av de 8 som var med i gruppchatten.
Alla i chatten visste att det inte är nåt party. De visste alla de skulle lura ut henne och slå henne... 💔 Nån kunde ringt polisen eller kontaktat en vuxen.

Ok, så de var 8 stycken i chattgruppen......

Är de alla från samma SiS-hem, eller är det från olika SiS-hem som ES har varit på innan det sista?
Citera
2024-08-02, 13:36
Medlem
Citat:
Alla i chatten visste att det inte är nåt party. De visste alla de skulle lura ut henne och slå henne... 💔 Nån kunde ringt polisen eller kontaktat en vuxen.

Beklagar det som har drabbat er i släkten.Stort tack för dina sakliga inlägg då man kunnat förvänta sig annat.
Håller med dig.
Den här tjejen verkar inte heller bo hos sina föräldrar.
Citera
2024-08-02, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Snabbkoll så är det ännu en tjej stöpt i samma mall: SIS, lösfransar och gangsterrap. Nära vän med R.

De var alltså åtta personer i chatten? Vilka är resten utöver MGM1 och 2, M*y* och den här tjejen?
.
Citera
2024-08-02, 13:38
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dag-foll-domen

Kom precis ett avgörande från Göteborgs tingsrätt där en man knivhögg ihjäl sin sambo och han gjorde gällande att han inte hade uppsåt till att hon skulle dö. Domstolen konstaterar dock att han i gärningsögonblicket hade för avsikt att döda och han döms för mord.

Apropå det här att gärningsmännen skulle kunna hävda att de endast hade tänkt misshandla henne och att hon inte skulle dö.
Senast redigerad av Mellanting 2024-08-02 kl. 13:51.
Citera
2024-08-02, 13:39
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Alltså, du måste sluta med att blanda ihop personer här.......vara mer försiktig när du läser och skriver här.

Det är Melaks styvpappa som varit i ett våldtäktsmål mot Melaks mamma!!

Var snäll och säg inte till mig vad jag "ska och inte ska göra".

Min kommentar var svaret på denna kommentaren:

MGM1s mamma verkar ju försöka ha lite kontakt med pappan enligt kommentarerna på hans facebook men samtidigt fanns det ju en dom från ett misstänkt våldtäktsförsök som pappan utförde på mamman enligt hennes utsago.

Utifrån vad jag vet så har inget alls nämnts om att det finns kommunikation på FaceB mellan MGM2's föräldrar.

Så det känns väl safe att anta att människan som skrev kommentaren syftade just på MGM1's föräldrar och INTE MGM2.
Citera
2024-08-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Psykvården är väl nära nog obefintlig om de kan stå och gå och talar någorlunda sammanhängande.....kanske mycket svårt att få någon vettig hjälp?

Jag håller med dig!

Ok, så de var 8 stycken i chattgruppen......

Är de alla från samma SiS-hem, eller är det från olika SiS-hem som ES har varit på innan det sista?

De satt tillsamans eller de flesta
Citera
2024-08-02, 13:40
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:

Vart har det framkommit att de var 8 stycken i gruppchatten?
Du skrev tidigare att du var 4, därav min undran.
Citera
2024-08-02, 13:41
Medlem
Citat:

Hon svarar en som frågar: Vi alla bodde tsm här.. kan det vara hon som blev kallad för hora?
Citera
2024-08-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Vart har det framkommit att de var 8 stycken i gruppchatten?
Du skrev tidigare att du var 4, därav min undran.

Fick en screen Skickad till mig. De har döpt gruppen till rip Emilia, undra vad denne hette tidigare kanske klipp Emilia 💔😭
Citera
2024-08-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Hon svarar en som frågar: Vi alla bodde tsm här.. kan det vara hon som blev kallad för hora?

Vet inte vem av dom hon skulle ha kallat hota om hon ens gjort det övh..
Citera
2024-08-02, 13:45
Medlem
Citat:
Hon mår inte bra just nu 😡 Nej det är bra för hon ska inte må bra heller!

Hon ska få det som hon förtjänar. Man kan liksom inte mörda en 14-åring och sedan tro att man ska bli behandlad bra bara för att man är under 15 år och inte straffmyndig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in