2024-08-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
En sak som jag tänkt på men som man så klart inte kan veta är att offret och gärningsmännen är av samma skrot och korn. Formade av samma institutionsvistelse. Att det lika väl kunde varit två andra som dödat den tredje.

De bodde på sis-hem allihop, så det är ju inte samhällets elit precis. Men man kan ju inte sitta och teoretiskt dömma ut någon som inte har gjort något, som kapabel till det.
Citera
2024-08-02, 22:08
Medlem
acid marias avatar
Citat:
En sak som jag tänkt på men som man så klart inte kan veta är att offret och gärningsmännen är av samma skrot och korn. Formade av samma institutionsvistelse. Att det lika väl kunde varit två andra som dödat den tredje.

Du menar att alla som suttit på SiS-hem kan vara kallblodiga mördare? Ingen vidare kvalité på dina tankar.
Citera
2024-08-02, 22:08
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Som du säger- omöjligt att veta. Men rätt onödigt att spekulera i.
Personligen tror jag inte det, utifrån det lilla vi fått veta om Bo och hennes mamma.

1) det har aldrig varit brist på kärlek även om det brustit på andra sätt och plan

2) bo hade empati och beskrevs som snäll, från fler än ett håll

MGM hade förmodligen varken eller av de två.

Kan vi snälla låta bli att smutsa ner bo + familj något mer? Helt onödigt och helt ot. Och väldigt, väldigt osmakligt.
Det som talar för min tanke är att även BO har misshandlat enligt domstolshandlingar. Meningen med mitt inlägg var inte att misskreditera ett brottsoffer, utan att problematisera bilden av det snövita offret och de nattsvarta förövarna. Så stor skillnad var det inte emellan dem.
Citera
2024-08-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Tänker du på "kvinnan" från Långshyttan som knivades och sedan sänktes i vattnet omkring ett stenbrott, eller finns det fler transor som råkat illa ut på senare år?
Ja exakt det ja,en orgie i trash men detta är nog fan värre. Det enda som är djupt beklagligt och fruktansvärt är ju att en liten flicka nu betalade priset för vuxnas idioti som mynnade ut i trasiga barn som utför sjuka saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
(...) Jag kommer ihåg ett namn nu som m*aja sa till mig konstigt namn. S*nda nåt sånt
U (...)
Hittade en ung utländsk tjej som har nästan exakt det namnet på M*y*s TT Men kontot är privat (...)
Kom du vidare med denna S*nda? Potentiellt en av de åtta i chattgruppen?
* = u
Citera
Medlem
nån som vet namnet på mördarna? orkar inte gå igenom 500+ sidor.
Citera
2024-08-02, 22:13
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Det som talar för min tanke är att även BO har misshandlat enligt domstolshandlingar. Meningen med mitt inlägg var inte att misskreditera ett brottsoffer, utan att problematisera bilden av det snövita offret och de nattsvarta förövarna. Så stor skillnad var det inte emellan dem.

Med skillnaden att en är mottagare av dödligt våld och de andra är utdelare av dödligt våld. Alltså precis i motsats ditt jävla pervo
Citera
2024-08-02, 22:14
Medlem
Citat:
Nej det är just det. Vilket monster var BO i det fallet. Det kan man fråga sig.
Citera
2024-08-02, 22:15
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Du menar att alla som suttit på SiS-hem kan vara kallblodiga mördare? Ingen vidare kvalité på dina tankar.
Ett gott råd. Börja inte ett inlägg med ”Du menar”. Alla vet att fortsättningen är bara en idiotisk halmdocka.
Citera
2024-08-02, 22:16
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:

Grundar du att de skulle vara av "samma skrot och korn" för att de är/var "formade av samma institutionsvistelse" som du skriver?
Citera
2024-08-02, 22:18
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Fast det är stor skillnad på misshandel och mord. Mord är oåterkalleligt.
Citera
2024-08-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
nån som vet namnet på mördarna? orkar inte gå igenom 500+ sidor.

prova söka lite, dagboksblad/häktningsframställan osv.

https://gofile.io/d/B3T3fW

cred till https://www.flashback.org/u1432696

där hittar du iaf häktningen på 15 åringen, de andra är sekretess då den ena är 13 år och den andra vet jag inte.
Namn har nämnts i tråden, men jag väljer att inte sprida det som jag inte har allmän handling till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in