2024-08-03, 10:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Vagnen nyttjades nog för att ha deras saker på. När de sen packade ihop grejerna lämnade de säkerligen (blod)spår efter sig, därav polisens intresse för vagnen. Låter lite onödigt att lura upp ngn i en vagn för att sedan ha ihjäl personen på marken.
Ja, det står var och en fritt att spekulera.
Citera
2024-08-03, 10:17
Medlem
jaydillas avatar
Videon finns enkelt att hitta på Twitter (x.com). Det räcker att söka på Sweden så kommer den upp. Vet inte om den är klippt eller inte dock.
Citera
2024-08-03, 10:20
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Någon läcker ju info som ett såll till pressen, antingen någon inom polisen eller anhöriga osv. Med tanke på detaljen som kommit fram nu i Expressen att hugg i halsen var trolig dödsorsak.
Vid stort medialt intresse kan åklagaren gå ut med vissa detaljer.
Citera
2024-08-03, 10:35
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Så fruktansvärt. Jag hoppas verkligen att hon inte lämnades där helt utan några kläder. Vidriga monster isf
Annars var det rätt ok, eller?
Citera
2024-08-03, 10:35
Medlem
MagicaDHexs avatar
Det finns väl ingen normal människa (utöver de som skyddar mördarna) som kan påstå att det dels inte var planerat, och ännu mindre att de inte visste vad deras vidriga plan skulle leda till...

Jag hittade videon och lyssnade efter Expre**en skrivit:
Under mordnatten ska 13-åringen ha skrivit till personal på ett boende att hon hade dödat en person - inte Vi har dödat en person utan hon/jag)
och man hör hur den lilla sociopaten hetsar och skrattar:

Yalla ...Skrattar ...
Vi hugger (i?)
Boxa henne! Boxa henne! Boxa henne! Boxa! Boxa!

Jag hugger dig!
Jag svär på allt i halsen!
I halsen du dör jag svär på allt!

Det är inte 100% bevisat vem är vem, men jag står fast vid att jag tror att det är 13-åringen som driver på i första klippet. (Och ja, jag kan såklart ha fel, spelar egentligen ingen roll vad jag tror eller inte tror).

Oavsett skrattar båda i videon och de njuter uppenbart av vad de håller på med.

Önskar vi hade samma strafflagar som de har i USA där åldern inte avgör straff påföljden.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-03 kl. 10:39.
Citera
2024-08-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Var hittar du dom uppgifterna?
https://www.expressen.se/nyheter/sve...ia-14-mordats/
Tidigare imorse började artikeln med nedan. Hade kvar tabben i mobilen med ursprungstexten.
Citat:
De två flickorna – 13 och 15 år gamla – misstänks ha mördat 14-åriga Emilia Sjöberg med flera knivhugg i halsen.
Citera
2024-08-03, 10:37
Medlem
Overminds avatar
Dessa skall sitta inlåsta för resten av livet. Riktiga psykopater.
Citera
2024-08-03, 10:40
Medlem
Citat:
Är inte mgm1 Rafaella?
Hennes tog dom ju direkt. Var det inte Melak som åkte därifrån och som polisen grep senare?
Jodå, GM1 är Raffaela och GM2 Malak. Men detta är rörande MGM3 som tros vara Rafaellas mamma.
Citera
2024-08-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det finns väl ingen normal människa (utöver de som skyddar mördarna) som kan påstå att det dels inte var planerat, och ännu mindre att de inte visste vad deras vidriga plan skulle leda till...

Jag hittade videon och lyssnade efter Expre**en skrivit:
Under mordnatten ska 13-åringen ha skrivit till personal på ett boende att hon hade dödat en person - inte Vi har dödat en person utan hon/jag)
och man hör hur den lilla sociopaten hetsar och skrattar:

Yalla ...Skrattar ...
Vi hugger (i?)
Boxa henne! Boxa henne! Boxa henne! Boxa! Boxa!

Jag hugger dig!
Jag svär på allt i halsen!
I halsen du dör jag svär på allt!

Det är inte 100% bevisat vem är vem, men jag står fast vid att jag tror att det är 13-åringen som driver på i första klippet. (Och ja, jag kan såklart ha fel, spelar egentligen ingen roll vad jag tror eller inte tror).

Oavsett skrattar båda i videon och de njuter uppenbart av vad de håller på med.
Enligt senaste artikeln i AB så har 15-åringen erkänt att hon filmade, så bör ju vara 13-åringen man ser i klippet.
Citera
2024-08-03, 10:45
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Enligt senaste artikeln i AB så har 15-åringen erkänt att hon filmade, så bör ju vara 13-åringen man ser i klippet.

Ja du, det florerar även rykten om att det finns mer klipp där de turas om att filma.
Tre stycken.

Så vem är vi att säga i vilket av klippen 15-åringen filmade brottet.
Hon kanske filmade i det sista klippet (där det påstås att man ser mordet)
Det står ju också att 15-åringen nekar till mord.
Citera
2024-08-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Jodå, GM1 är Raffaela och GM2 Malak. Men detta är rörande MGM3 som tros vara Rafaellas mamma.

Det jag menar är att om polisen tog Rafaella direkt så var det för Melak som någon gjorde sig skyldig till skyddande av brottsling? Varför skulle Rafaellas mamma ha gjort det för Melak.
Citera
2024-08-03, 10:48
Medlem
Hoppas man hittar bevis på att det var planerat i deras telefoner/datorer. Annars åker de dit för grovt vållande o får något år med sossekärringar och samtal för att halshuggit en jämnårig tjej. Sjukt rättssystem. Kan du ta ett liv så ska du dömas likaså ända ned till 12 års åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in