Ja, hör ni, här ligger jag och tänker på brownies och män.
Lyckades jag med sommarens mål, träning 3 ggr i veckan under juni, juli och augusti? Nej. Förlåt. Hoppades ni inte satsade pengar!
Men om vi tänker bort mina 2 veckor i London och mina 2 veckor som ”rörelsenedsatt” pga tån lyckades jag…
Resultat vs föresats:
Styrketräning: 8 pass av 12
Konditionsträning: 9 pass av 12
Yoga och pilates: 7 av 12
Dvs 24 av 36.
Snitt: 8 pass i månaden. 2 i veckan. Nja. Men funkar.
Det var den sommaren, det.
Joggade 4 km förra veckan! Det föranledde en glad smiley i anteckningsboken. Nästa pass blev det bara 1 km. (Plus en ledsen smiley.)
Har även, för första gången på månader, varit, med min pappas välsignelse, och simmat. (Nageln har trillat av nu!) (Min pappa arbetar alltså inom den så kallade sjukvården, annars hade jag inte frågat honom om lov.)
Brukar köra 1 km men blev bara 600 m, delvis pga trafikstockning i bassängen. Vi var få, men alla envisades att simma i en enerverande klunga, eller iaf de som stoppade upp. Bland annat min gamle litteraturmaje Rolle! Det var en glad överraskning i bassängen att han dök upp. Inte för att jag sa nåt.
En annan glad överraskning var att det även var 2 män jag båda tyckte var attraktiva. Känns ovant att tycka män är attraktiva igen.
Uppskattade inte att dessa män skulle se mig gå upp ur bassängen och kunna iaktta min feta kropp sen, men ändå liiite sexigt att vända sig om och få ögonkontakt med en av männen?
Men Eriksdalsbadets duschar!? (Var tvungen att sticka hela vägen dit pga mitt stamställe var stängt, liksom det andra jag tänkte gå på.) Inte en enda handhållen! Helt hopplöst att bli ren. Det enda bra med detta var nöjet att iaktta tjejen bredvid som desperat försökte bli ren på vissa ställen när vattnet bara kom uppifrån.
Glömde som vanligt baddräkten i duschen, har nu beställt en bikiniöverdel (har redan en underdel som går väldigt högt upp) men vet inte om jag vågar använda den.
Känner en intensiv lust att träna! Styrketräna! Och röra på mig generellt. Har dansat ihop 6150 steg inne i lgh, stackars grannen under!
Och visst var det en kommentar här som skrev att min träning inte verkade gå så bra, att jag kanske bara skulle ge upp den, embraca att jag var fet och utnyttja det faktum att alla män älskar *****? Den verkar dock vara borttagen.
Till honom vill jag säga:
1. Nej, alla män älskar inte *****. Finns gott om homosexuella män.
2. Oavsett vad män älskar - jag vill inte vara fet. Jag mår sämre både psykiskt och fysiskt av det. Det är tyngre, osmidigare, gör ont.
3. Ja, många män gillar lite större brudar. Och även de som inte gör det verkar kunna ändra sig om det finns chans till vissa aktiviteter.
En kommentar jag läste på Flashback för lääänge sen, ej ordagrant citerat men löd ungefär så här:
”Alla män på Flashback som säger att de aldrig skulle simpa eller ha en fet flickvän, i verkligheten står de nere i tvättstugan och viker frugans XXL-trosor.”
Citat:
Ursprungligen postat av
Gubbfarbrorn
Jag frångår all vetenskap och hävdar med bestämdhet; KAFFE HAR INGA BIEFFEKTER. Det är ren kärlek och vad som håller ihop livet och gör det begripligt.
Haha, ganska många på mig. Och smakar vidrigt! Men jag har kommit på något smart: häller snabbkaffe i min varma choklad! Ja, jag vet, jag är hopplös. Men viktigt att ta små, tassande babysteg; man får inte chocka systemet med att bara helt plötsligt börja med kaffe!
Citat:
Ursprungligen postat av
Dishy
Snyggt med vardagsmotionen!
Nu får du släppa arkitekten tycker jag 🤗 Eller det kanske du har, du kanske bara nämnde honom som exempel. Men gå på en dejt vettja! Skulle gärna läsa om lite dejtande här 💕 Du får gå på promenaddejter så att vi håller oss OnT. När man är i dejtsvängen fokuserar man automatiskt mer på meddelanden och sms, det kan minska fokus på mat och sötsaker. Sen om man har tur och blir lite kär så får man som en gratis kemisk cocktail i hjärnan som får en att glömma hunger och sug. Plus lite extra pepp att göra sig snygg och komma i bättre form. Win-win!
Hmm nej det är ju inte bra att äta för lite varken för det hållbara resultatet eller för livet. Har ett lite krångligt förhållande till att räkna kalorier, har nog att göra med att jag är lite pragmatiskt lagt och gillar sambandet äta lite = gå ned i vikt snabbt. Den lockelsen har så stor kraft. Får anstränga mig för att se det logiska i att göra en mer hållbar viktresa som är långsammare. Nu äter jag nog lite för lite men skyller det på att jag vill undersöka x antal kcal jag ska äta för att gå ned x antal kg i vikt. Ska ge det max någon månad och sen börja öka kalorierna gradvis för att få en långsammare viktnedgång.
Ja alltså jag tror verkligen att ligger något i det. Hört både individfall tex i Ozempic-tråden där nån upplevde sin förbränning förstörd efter flera månader på nutrilett, och din far hade säkert rätt som märkte att kroppen drog till sig energi som en svamp efter fastan, och har läst forskning som tyder på det.
Kanske testa köra lågt på stången tex de minsta vikterna eller ta fria vikter på uppvärmningen och rygglåten. Man kan göra alla övningar med fria vikter istället för stång. Alltid bra att köra väldigt låga vikter de första gångerna och även fortsatt, hellre för lätt än för tungt.
Tack! Gick på ett pass och tog fria vikter vid vissa övningar och uteslöt armhävningar helt. Hade inte ont efteråt!
Ja. Den stackaren har blivit jagad tillräckligt i sitt liv. Inte för att jag jagar honom, mer än i tanken, där han ofta är med. Men kanske är jag över krönet nu?
Dagen före uppropet grät jag av olika anledningar hela dagen, var så olycklig, det gick inte att stoppa, tårarna bara vällde fram.
När jag vaknade nästa morgon trodde jag att ögonfransarna ändrat riktning och petade in i ögat, men allt såg helt normalt ut, bortsett från att ögonlocken var svullna som tjocka korvar, så hade kanske bara gjort en Sandra Beijer och gråtit hål på hornhinnan.
Sen tappade jag senare under uppropsdagen tånageln, och bestämde mig för att min episka gråt och tappade tånagel fick symbolisera nystart; sen dess har jag varit gladare och dessutom vunnit på lotto 2 gånger plus som sagt var joggat 4 km när jag inte behövde tänka på nageln mer. Och tyckt att några män varit attraktiva, som sagt var.
Nu ska jag berätta något hemskt:
Såg ett arketypiskt söderpar på tunnelbanan: de såg södermalmsspexiga ut på det sättet att de såg ut som de drabbats av en virvelvind inne i en utklädningsaffär och sen stapplat ut med skalperade frisyrer och vansinniga klädeskombinationer.
Ja, man ska inte argumentera om smak och jag är säker på att de båda var utomordentligt trevliga, men tjejen i urklippt pottfrisyr och bisarra mönster på sina pojkkläder… när jag stor framför dem i trappan upp ut t-banan kunde jag inte hjälpa att jag tänkte: nej, gud, jag vågar inte ens skriva vad jag tänkte.
Det gick iaf ut på att jag hoppades att han tittade på mig och uppskattade skillnaden mellan flickvännen och mig och tänkte på mig som ett sexuellt objekt och att jag uppskattade tanken att en man bakom mig i rulltrappan skulle göra det.
Men ja, jag tror att jag kommer vara minst småkär i arkitekten resten av mitt liv. Och jag saknar honom. Förlåt.
Btw. En kompis försa sig och det framgick att hon tillsammans med en annan kompis diskuterat detta och att de iakttog olika ståndpunkter. Jag vet att de är mina vänner och bara vill mig väl, men kändes ändå lite jobbigt att de diskuterar detta. Jag vill inte bli pratad om.
Alltså, har typ länge skräcktänkt att de ska göra en INTERVENTION, som tydligen kompisgäng gör ibland med missbrukare: plötsligt står de där framför mig, fångar in mig, tar min telefon och raderar alla mina bilder på honom medan en av dem håller fast mina händer bakom min rygg, sedan för de mig till… ja, vart? Ett nunnekloster där nunnorna kan klandra mig för mina amorösa och sexuella begär?
Men jag lever ju redan en nunnas liv när det kommer till både kärlek och sex.
Oavsett vilket:
Jag vill träna. Och jag vill bli åtrådd igen. Fattar bara inte hur jag ska kunna åtrå någon själv?
Nej, dags för lite ny dans. Och body pump i veckan. Btw - märker du effekt av det? När man googlar säger ju typ alla att det är useless. Men jag tycker det funkar?