Citat:
Ursprungligen postat av
PhilipsDP18
Kommer aldrig att glömma när idioten totalkvaddade en liten hoppborg för mindre barn inomhus hemma hos några andra youtubare inför ögonen på de besvikna ungarna som egentligen skulle använda den.
Jag fick söka vård sen för det grava cringeandet som vägrade släppa.
Det är som att han inte kan låta bli att själv vara i centrum, trots att aktiviteten är till för att ungarna ska ha det trevligt. På Grönan går han runt och klagar om hur dyrt allt är, och hur långa köerna är. Vafan, dina pojkar är 10 och 12 år, och har fått sig ett varsitt åkband. Släpp dem att låta dem åka vad fan de vill i fem timmar med en mobiltelefon, och sedan hörs ni av när det är dags att äta nån mat, alltmedan du och Therese kan sitta och fika eller åka barnkarusell med Astrid. Det är fan inte Baronen som ska ha kul, det är främst hans grabbar som ska ha det. Jag minns själv barndomen när jag var på nöjesparker med föräldrarna. Ja, det var en jävla kö till vissa attraktioner. Men jag stod i den tålmodigt, åkte, och sedan berättade jag om det för mina kompisar i skolan när sommarlovet var slut. Det var inte en ride varannan minut. Mina föräldrar hade inte ens ett åkband själva, de åkte inte ett skit, och klagade inte heller över hur långa köerna var. Det viktiga var att barnen fick åka alla saker som de ville.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haubits77B
Är ingen kommunal skatt på utdelning.
Är kommunal skatt inblandad så är det lön.
Om bajsmarodören vill göra en utdelning från bolaget på 300 k för Thereses skulder, som han jobbat ihop från Chrippa-videor och superchats, så kommer han inte undkomma kommunal skatt, eftersom summan överstiger gränsbeloppet. Detta eftersom han är ensam ägare och arbetar i företaget. Men det är längesedan jag kollade på det där, så det är kanske inte exakt 50% skatt han kommer att betala. Det var lite hastigt skrivet och jag orkar inte sätta mig in i det nu. Min poäng är att det ska till ofantligt många superchats för att idioten ska kunna beta av Thereses skulder, inte minst eftersom Youtube tar 30% av allt som genereras från superchats själva.