Citat:
Ursprungligen postat av
antonio-puerta
Tänkte snabbt för mig själv ställa in dagen träningspass, sen tänkte jag på äggskallen. Då kom motivationen helt plötsligt tillbaka.
Man får ändå någon slags motivation av att tänka hur värdelös han är.
Inte ofta jag säger det men tack baronen!
Helt rätt. Man gör bara tvärtemot hur Baronen skulle göra, då har man goda förutsättningar att skapa sig ett drägligt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azper
Ja det där var dagens garv.
Vad tror han att han kommer få för bostadskontrakt med sin deklarerade inkomst?
eller tror han på riktigt att han kan säga: Meeeen Therese ska ju bo här också, hon kan hjälpa till att betala.
Han kommer MAX kunna få en 1a eller 2a med sin deklarerade inkomst.
Detta bevisar bara vad vi alla sagt, har man suttit i en koja i hela sitt vuxna liv så har man ingen aning om hur det fungerar i verkligheten.
Frågan är vad han deklarerar en normal månad nuförtiden, och vad går värden på, är det fjolårets deklarerade? I sådana fall lär han inte få hyra en bostadslägenhet överhuvudtaget. Det känns förövrigt som en bräcklig grund att stå på, att ens lön hänger på att man sprider grova förtal mot någon som folk finner tillräckligt intressant, och att personen som blir förtalad dessutom inte gör något åt saken och stämmer en för det. Om Rask håller på som han gör så kommer han verkligen inte ha en god lön att betala hyran med så mycket längre till.
Sedan är han bra efterbliven som inte har stått i kön. Det är inte som att den kräver att man är skuldfri. Det är säkert gratis, och valmöjligheterna blir bättre desto längre man står.
Förövrigt tycker jag alla kan gå in och ge Motvikt en view på deras talkshow-serie. Han ligger fortfarande ett snäpp före Baronen i visningsantal, jag tycker vi ser till att han håller sig där, gå in och kolla nån minut bara så en view till blir inräknad. Oavsett vad Baronen säger för fina saker om honom i sin senaste video, så unnar han garanterat inte honom att hans video går bättre än sin egna.
https://www.youtube.com/watch?v=OrXAuEDfCtE